SHELL: Lider globalnego rynku środków smarnych już od 16 lat
Shell utrzymuje pozycję wiodącego globalnego dostawcy środków smarnych. Jak potwierdza raport firmy badawczej Kline&Company, firma Shell okazała się najlepsza na świecie po raz 16. z rzędu!

Doroczny raport „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment” ukazał się po raz 20. Opracowanie dotyczy danych za rok 2021 i obejmuje rynki w istotnych krajach, gdzie sprzedawane są środki smarne. Zestawienie uwzględnia segmenty rynku, typy oraz rodzaje produktów i formulacje.
Shell utrzymuje pozycję numer jeden we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych analizowanych przez Kline w rankingu: „consumer automotive” (środki smarne przeznaczone do stosowania w samochodach osobowych), „commercial automotive” (środki smarne do pojazdów użytkowych) i „industrial” (środki smarne stosowane w przemyśle).

– Utrzymywanie przez Shell pozycji globalnego lidera sektora środków smarnych odzwierciedla nasz sukces w ciągłym rozwijaniu podstawowej działalności, w której skupiamy się na wartości marki Shell, jakości premium oraz zróżnicowaniu asortymentu produktów. Jednocześnie kontynuujemy budowanie unikalnych relacji biznesowych i dbamy o rozwój technologiczny. Ponadto, obecnie koncentrujemy się na przekształceniu naszej działalności z wiodącego globalnego dostawcy środków smarnych na wiodącego dostawcę środków smarnych oraz innowacyjnych rozwiązań, w tym produktów i usług mających zastosowanie w przyszłości – mówi Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.
Shell jako jeden z pierwszych, w 2019 roku, wprowadził na rynek portfolio płynów E-fluids, wykazując technologiczną gotowość i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom producentów OEM. Dziś płyny Shell E-fluids poprawiają niezawodność, wydajność i osiągi elektrycznych układów napędowych.
Shell dostarcza również bardziej zrównoważone rozwiązania i produkty, przy czym środki smarne odgrywają kluczową rolę we wspieraniu celu Shell, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. Innym priorytetem jest pomoc klientom Shell w zmniejszeniu ich śladu węglowego. Ułatwia to sieć centrów technologicznych, w których zatrudnionych jest ponad 300 naukowców i inżynierów.

W swojej działalności Shell zmniejsza ilość odpadów poprzez rozwój zrównoważonych opakowań i elementów gospodarki cyrkularnej. Udostępnia także gamę produktów i rozwiązań biodegradowalnych oraz specjalistyczne usługi techniczne, pozwalające m.in. w czasie rzeczywistym monitorować pracujące w układach środki smarne, zapobiegać awariom i nieplanowanym przestojom, a w efekcie uzyskiwać duże oszczędności.
Według najnowszego raportu Kline&Company, Shell nie tylko utrzymał pozycję lidera globalnego rynku środków smarnych, ale również powiększył swój udział w rynku w stosunku do kolejnego największego dostawcy o 0,6% – do 11,6%. Całkowita ilość sprzedanych przez Shell środków smarnych wyniosła około 4500 – 4700 kiloton, co odpowiada około 4,9-5,2 miliarda litrów.
Światowa sprzedaż w trzech analizowanych segmentach rozłożyła się podobnie, jak w poprzednim roku. Produkty do stosowania w samochodach osobowych stanowiły 34% zbytu, produkty stosowane w przemyśle 36%, a 31% produkty do pojazdów użytkowych.
(s)
Fot. Shell