Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SERWIS: Linia diagnostyczna CERTUS z układem podnoszenia rolek hamulcowych

    SERWIS: Linia diagnostyczna CERTUS z układem podnoszenia rolek hamulcowych

    18 lutego, 2021
    Aktualności, Eksploatacja, Serwis

    Nieustanny rozwój linii diagnostycznej CERTUS pozwolił stworzyć nowe wersje urządzeń. Jedną z nich jest podnoszony zestaw rolkowy, który umożliwia skuteczne badanie sił hamujących w naczepach. Projekt nowych urządzeń został częściowo sfinansowany przez Unię Europejską.

    SERWIS: Linia diagnostyczna CERTUS z układem podnoszenia rolek hamulcowych, Truckslog.pl

    Nowe urządzenia diagnostyczne CERTUS to wynik prac badawczych prowadzonych od kilku lat w Centrum Badawczo-Rozwojowym WSOP w Knurowie. – Linie diagnostyczne CERTUS wzbogaciły się o cały szereg nowych urządzeń rolkowych i tym samym oferują na polskim rynku najbardziej kompleksowe możliwości oceny skuteczności hamowania. Są to w całości autorskie maszyny skonstruowane przez specjalistów naszej firmy, które pozwalają nie tylko badać dużo szerszy wachlarz pojazdów niż dotychczas, ale także umożliwiają zastosowanie linii diagnostycznej CERTUS w nowych, do tej pory niedostępnych konfiguracjach – podkreślił Jarosław Cichoń, prezes zarządu WSOP.

    Nowe urządzenia CERTUS odpowiadają na zmieniające się potrzeby rynku i klientów. Jedną z takich potrzeb jest skuteczne badanie sił hamujących w naczepach realizowane przy pomocy podnoszonego zestawu rolkowego.

    Uniwersalne urządzenie

    W badaniach na stanowiskach rolkowych pojazdów wieloosiowych, szczególnie naczep bez ładunku, pojawia się problem zbyt małych nacisków osi, co prowadzi do osiągania niewielkich sił hamujących i w konsekwencji zbyt niskich wartości współczynnika skuteczności hamowania (WSH). W takiej sytuacji obciąża się naczepę ładunkiem lub stosuje hydrauliczny dociążacz osi. Obie te możliwości są jednak czaso- i pracochłonne.

    Najwygodniejszym rozwiązaniem tego problemu jest skorzystanie z opcji podnoszenia rolek, gdyż nie wymaga to żadnych prac przygotowawczych przy naczepie. Ciężar naczepy – który w czasie jazdy rozkłada się na naciski dwóch lub trzech osi – jest w czasie pomiaru przenoszony tylko przez jedną oś. Powoduje to jej dociążenie i uzyskanie wyższych sił hamujących, a co za tym idzie także wyższego WSH.

    W kontekście spodziewanego wprowadzenia obowiązku archiwizowania wyników pomiarów na urządzeniach do kontroli hamulców, dociążenie badanej osi może okazać się konieczne dla uzyskania pozytywnego wyniku badania technicznego. Dociążenie osi poprzez jej uniesienie jest rozwiązaniem bezpiecznym dla naczepy, gdyż nie wymaga żmudnego zapinania pasów dociążacza do ramy i powtarzania tych czynności dla każdej osi. Przez to także badanie jest znacznie mniej czasochłonne niż badanie z użyciem klasycznego dociążacza osi.

    Więcej nowości CERTUSA

    Podnoszona wersja uniwersalnych rolek hamulcowych to jeden z elementów całego szeregu urządzeń, które zyskał CERTUS, a które znacząco zwiększają możliwości diagnostyczne linii CERTUS. Dotyczy to szerokiego wachlarza pojazdów: od tych nietypowych o bardzo wąskim rozstawie kół (quady, trójkołowce i inne), poprzez pojazdy ponadgabarytowe i przyczepy niskopodwoziowe, a skończywszy na nisko zawieszonych samochodach tuningowanych.

    Stworzenie nowych urządzeń diagnostycznych CERTUS zostało częściowo sfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

    (s)
    Fot. WSOP

    Tagi : Ciężarówki, części zamienne, linia diagnostyczna
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,33
    Pb95
    7,74
    ON
    774
    LPG
    3,45
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,83
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,90
    GPB/PLN
    5,71
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone