Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SECO/WARWICK: Świebodzińskie piece dla BiełAZ-a

    SECO/WARWICK: Świebodzińskie piece dla BiełAZ-a

    7 maja, 2020
    Aktualności, Koronawirus, Producenci, Rynek

    Specjalne rozwiązanie spółki ze Świebodzina trafi do białoruskiego producenta największych wozideł (pojazdów wykorzystywanych w kopalniach odkrywkowych) na świecie, w tym flagowego olbrzyma BiełAZ 75710 o ładowności aż 450 ton.

    SECO/WARWICK: Świebodzińskie piece dla BiełAZ-a, Magazyn Ciężarówki
    Przedstawiciele BiełAZ i Seco/Warwick na tle największego samochodu na świecie – wywrotki  BiełAZ 75710 o ładowności 450 ton.

    Ekstremalne obciążenia łożysk największych samochodów na świecie wymagają użycia ekstremalnej technologii ich hartowania. Pamiętać trzeba, że wozidła BiełAZ działają w 72 krajach świata, wiele z nich wykorzystywanych jest np. w Wietnamie, czy w niemal wszystkich krajach Afryki. Pojazdy te pracują w ekstremalnych warunkach, poddawane są stałym naciskom rzędu setek ton i muszą latami bezawaryjnie działać. Żaden mechanik samochodowy ani zakład naprawy samochodów nie poradzi sobie z ich serwisowaniem czy wymianą części. Jedynym rozwiązaniem jest tworzenie pojazdów, które funkcjonują bez awarii przez wiele lat, a do tego potrzebna jest równie solidna technologia współtowarzysząca.

    Lubią wyzwania…

    Seco/Warwick, podobnie jak BiełAZ, istnieje już od kilkudziesięciu lat i dostarcza klientom swoje rozwiązania obróbki cieplnej metali. Ponad 4 tys. świebodzińskich pieców działa w ponad 70 krajach, a 60% pracowników stanowią właśnie inżynierowie. Spółka tworzy rozwiązania dla niezwykłych projektów i bardzo wymagających gałęzi przemysłu. Jej piece obrabiają zarówno elementy silników odrzutowych, implantów medycznych, turbin wiatrowych, elementów elektrowni atomowych, jak i ekstremalnych projektów branży samochodowej – jak ten dla fabryki BiełAZ.

    Seco/Warwick jest technologicznym liderem innowacyjnych rozwiązań do obróbki cieplnej metali. Specjalizacja firmy obejmuje rozwiązania typu end-to-end dla 5 kategorii: obróbki cieplnej w próżni, aluminium i w atmosferach oraz lutowanie wymienników ciepła i metalurgii próżniowej.

    Grupa to 9 spółek na 3 kontynentach z klientami w 70 krajach. Dostarcza standardowe lub tworzone na zamówienie, supernowoczesne urządzenia i technologie do obróbki cieplnej do czołowych firm z branży samochodowej, lotniczej elektronicznej, maszynowej, narzędziowej, medycznej, recyklingowej, energetycznej włącznie z atomową, wiatrową, paliwową i słoneczną oraz produkcji: stali, tytanu i aluminium.

    8 lat doświadczeń

    Świebodzińska spółka współpracuje z fabryką na Białorusi już od 2012 roku. Tym razem chodzi o piec do olbrzymich łożysk. Realizacja tak wymagającego projektu mogła zostać powierzona jedynie zaufanemu i sprawdzonemu partnerowi, co podkreśla główny inżynier O.G. Stjepuk, pierwszy zastępca dyrektora generalnego ds. Polityki Technicznej i Technologii Innowacyjnych OAO BiełAZ: – Produkując tak potężne pojazdy ciężarowe, sięgamy tylko po precyzyjne rozwiązania. Wiemy, że ze względu na nasze restrykcyjne wymagania linia produkcyjna pierścieni łożysk wielkogabarytowych jest kolejnym, wyjątkowo trudnym w realizacji projektem. Ponownie więc zaufaliśmy doświadczeniu partnera. Seco/Warwick to wieloletni partner technologiczny, który jest gwarantem spełniania najwyższych wymagań towarzyszących naszej produkcji.

    – Realizując ten projekt, zespół Seco/Warwick bazował na wieloletnim doświadczeniu i wiedzy eksperckiej specyficznej dla branży łożyskowej oraz tego konkretnego klienta i jego produkcji. Cieszymy się, że partner z Białorusi powierzył nam realizację kolejnego wyjątkowo wymagającego technicznie wyzwania, które zwieńczyliśmy sukcesem – dodaje Jarosław Talerzak, VP Segmentu Produktów Atmosferowych Seco/Warwick.

    Dokładność poniżej 0,2 mm

    Wyzwaniem dla inżynierów jest osiąganie nadzwyczajnej dokładności. Wyniki poniżej 0,2 mm odkształceń tak płaskości, jak i owalizacji obrabianych cieplnie elementów to prawdziwe osiągniecie. Precyzja jest tu kluczowa, gdyż elektryczny piec rolkowy Seco/Warwick wykorzystywany będzie do obróbki cieplnej na potrzeby produkcji olbrzymich wywrotek przewożących wielotonowe ładunki w kopalniach odkrywkowych. Wśród tego typu pojazdów wyróżnia się model BiełAZ 75710 o ładowności do 450 ton, który jest najpotężniejszym samochodem ciężarowym na świecie.

    BiełAZ

    Białoruska fabryka samochodowa BiełAZ powstała w 1948 roku. Od 1960 roku były tu konstruowane i produkowane wywrotki do wydobywania minerałów metodą odkrywkową. W całej historii przedsiębiorstwa wypuszczono ponad 500 różnych modyfikacji wywrotek odkrywkowych i maszyn o przeznaczeniu specjalistycznym, zmontowano 146 tysięcy jednostek maszyn, które dostarczono do 72 krajów świata. Dzisiaj tylko linia produktowa wywrotek odkrywkowych o nośności od 30 do 450 ton liczy 13 serii, w skład których wchodzi prawie 50 modeli wywrotek w najróżniejszych wariantach wykonania. Każdego roku BiełŁAZ aktualizuje jedną trzecią gamy swojej linii produktowej poprzez udoskonalanie systemów i podzespołów wypuszczanych seryjnie pojazdów i tworzenie maszyn nowej generacji.

    (s)
    Fot. BiełAZ

    Tagi : rynek
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone