SCHMITZ CARGOBULL: System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
Właściwe ciśnienie w oponach odgrywa ważną rolę, jeśli chodzi o zwiększenie oszczędności paliwa i bezpieczeństwa transportu. Aby przewoźnik mógł tego dopilnować, Schmitz Cargobull oferuje mu własny system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).
Właściwe ciśnienie w oponach odgrywa decydującą rolę w wydłużaniu żywotności opon, zmniejszaniu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla oraz zwiększaniu oszczędności paliwa. Odpowiedni poziom ciśnienia w oponach ułatwia kontrolowanie technologii opon, znacznie poprawia reakcję pojazdu, a także znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
W 2021 roku niemiecki rząd federalny zamierza również promować inwestycje w nowoczesne technologie naczep w ramach „Programu odnowy floty pojazdów użytkowych”(ciekawe, kiedy będziemy mogli liczyć na takie działania w Polsce?). Planowane są dopłaty do technologii przyczyniających się do redukcji emisji CO2 w transporcie drogowym. – Dzięki naszemu systemowi TPMS dla wywrotek klienci mogą już zainwestować w opcję, która przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2 i najprawdopodobniej będzie promowana i dotowana w ramach planowanego programu dotacji rządu niemieckiego – wyjaśnia Boris Billich, dyrektor sprzedaży w Schmitz Cargobull.
Zgodnie z obecnymi ocenami, uważa się, że TPMS będzie obowiązkowy dla wszystkich nowo zarejestrowanych naczep od 2022 roku. Schmitz Cargobull oferuje już system monitorowania ciśnienia w oponach dla wszystkich trzyosiowych wywrotek S.KI w S.KI 24 SL 7.2-10.5 i S.KI 24 SG 9.6 i 10.5. W ramach nowej kampanii sprzedażowej klienci mogą teraz wyposażyć swoje wywrotki S.KI w nową platformę telematyczną TrailerConnect CTU3, w tym WiFi, czujniki systemu monitorowania ciśnienia w oponach i 24-miesięczną taryfę ostrzegawczą. Kampania jest otwarta dla klientów we wszystkich krajach, w których Schmitz Cargobull oferuje swój system telematyczny TrailerConnect.
Uszkodzenie opon jest szczególnie dużym problemem w przypadku przyczep wywrotek. Za pomocą czujników TPMS, które mierzą zarówno ciśnienie, jak i temperaturę opon, możesz aktywnie zapobiegać przebiciu opon. Dzięki ciągłemu przepływowi informacji i ostrzeżeń o ciśnieniu w oponach i ich temperaturze w czasie rzeczywistym dyspozytorzy lub kierowcy mogą natychmiast reagować i zapobiegać przebiciu opon, awariom, a nawet wypadkom.
Czujnik mocowany jest bezpośrednio do koła paskiem z tkaniny i zabezpieczony zapięciem na rzep. Czujnik nie jest widoczny z zewnątrz, co zapewnia optymalną ochronę przed manipulacją. Chroniony punkt mocowania na kole również zapobiega uszkodzeniom spowodowanym czynnikami zewnętrznymi podczas wymiany opon lub prac transportowych. Kolejną zaletą jest to, że rozwiązanie montażowe sprawia, że czujniki są szybko instalowane w przypadku zmiany opony i można je bezproblemowo zamontować na nowej oponie. Czujniki ciśnienia w oponach można montować zarówno na felgach 19,5”, jak i 22,5”.
System monitorowania ciśnienia w oponach jest zarządzany przez system telematyczny naczepy TrailerConnect CTU3 firmy Schmitz Cargobull. Ciśnienie w oponach i temperaturę poszczególnych opon można sprawdzić w portalu TrailerConnect i aplikacji beSmart, po prostu określając położenie koła.
Portal TrailerConnect można również wykorzystać do dostosowania wartości referencyjnych ciśnienia w oponach. Jeśli jakiekolwiek opony odbiegają od tych wartości, zapisane kontakty mogą być informowane w czasie rzeczywistym za pośrednictwem powiadomienia portalu, e-mailem i / lub SMS-em. Ostrzeżenia są również wyświetlane z wykrzyknikiem w aplikacji beSmart. Na życzenie klienta informacje te mogą być również przekazywane do systemów stron trzecich za pośrednictwem znormalizowanego interfejsu. Dane mogą być również przesłane do ciągnika siodłowego. Jednak w tym przypadku należy również wcześniej sprawdzić indywidualne wymagania. Dzięki szerokiemu zakresowi wyposażenia w standardzie OEM montowanego fabrycznie, nie jest wymagana żadna modernizacja systemu telematycznego naczepy ani czujników TPMS.
System monitorowania ciśnienia w oponach można połączyć z funkcją uzupełniania ciśnienia w oponach, którą Schmitz Cargobull może zintegrować na życzenie klienta. Funkcja uzupełniania ciśnienia utrzymuje stałe wartości w poszczególnych oponach, ostrzega w przypadku stopniowej utraty powietrza i mniejszych usterek, umożliwia dalszą podróż do warsztatu po uzupełnieniu.
(s)
Fot. Schmitz Cargobull