Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCHMITZ CARGOBULL: Sucho i bezpiecznie – naczepa z nadwoziem z tworzywa sztucznego

    SCHMITZ CARGOBULL: Sucho i bezpiecznie – naczepa z nadwoziem z tworzywa sztucznego

    21 sierpnia, 2023
    Aktualności, Naczepy

    Wysyłka internetowa, ekspresowe usługi kurierskie czy transport sprzętu elektronicznego lub elektrycznego AGD o dużej wartości gwałtownie rosną i wiążą się ze specjalnymi wymaganiami. Różne funkcje telematyczne wspierają transport towarów o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa do przewozu ładunków suchych. Schmitz Cargobull ma odpowiedź na te potrzeby – są to naczepy S.BO, w tym nowa S.BO PACE z nadwoziem z tworzywa sztucznego.

    SCHMITZ CARGOBULL: Sucho i bezpiecznie – naczepa z nadwoziem z tworzywa sztucznego
    • S.BO PACE – Nożem nie przetnie
    • Łatwo dopasujesz
    • Podwozie na lata
    • Zabezpieczenie ładunku

    Równocześnie z nową naczepą S.BO PACE, Schmitz Cargobull wprowadza również nową nazwę dla pojazdów z linii produktów Dry Freight: jak zawsze, S.KO jest używane dla wszystkich pojazdów przewożących towary w kontrolowanej temperaturze, podczas gdy S.BO (naczepa furgonowa ze sztywnymi ścianami) to nowa nazwa suchych frachtowców. Oprócz nowego S.BO PACE, Schmitz Cargobull oferuje inne pojazdy w tym segmencie, takie jak sprawdzony S.BO EXPRESS z paneli Ferrroplast lub wytrzymałą stalową zabudowę furgonową S.BO Steel.

    Oprócz nadwozi stalowych Schmitz oferuje teraz także naczepy S.BO ze ścianami zbudowanymi z mającego strukturę plastra miodu tworzywa o nazwie Struktoplast. Na zdjęciu widać jaka jest różnica ciężaru 1 m2 Ferroplastu (po lewej) i Struktoplastu. W sumie na naczepę daje to 600 kg niższą masę własną.
    Oprócz nadwozi stalowych Schmitz oferuje teraz także naczepy S.BO ze ścianami zbudowanymi z mającego strukturę plastra miodu tworzywa o nazwie Struktoplast. Na zdjęciu widać jaka jest różnica ciężaru 1 m2 Ferroplastu (po lewej) i Struktoplastu. W sumie na naczepę daje to 600 kg niższą masę własną.
    Oprócz nadwozi stalowych Schmitz oferuje teraz także naczepy S.BO ze ścianami zbudowanymi z mającego strukturę plastra miodu tworzywa o nazwie Struktoplast. Na zdjęciu widać jaka jest różnica ciężaru 1 m2 Ferroplastu (po lewej) i Struktoplastu. W sumie na naczepę daje to 600 kg niższą masę własną.

    W transporcie cennych ładunków i przesyłek kurierskich nic nie jest ważniejsze od ich bezpieczeństwa. Nie należy więc się dziwić, że Schmitz Cargobull wyposaża przeznaczone do takich zadań naczepy w bogate pakiety rozwiązań, które to gwarantują. Podstawą ich konstrukcji są sztywne nadwozia zamiast plandeki, których ściany zbudowane są z tworzywa sztucznego lub ze stalowych paneli Ferroplast. Do tego są w 100% „smart” – mają zintegrowany system telematyczny TrailerConnect z fabrycznym sprzętem CTU, zapewniającym przejrzystą kontrolę floty pojazdów.

    Naczepa Schmitz Cargobull S.BO Pace z nadwoziem ze Struktoplastu.
    Naczepa Schmitz Cargobull S.BO Pace z nadwoziem ze Struktoplastu.

    S.BO PACE – Nożem nie przetnie

    Wytrzymałość nadwozia jest certyfikowana zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL. W przypadku Ferroplastu konstrukcja niezawodnie chroni towar przed warunkami atmosferycznymi i minimalizuje ryzyko kradzieży. Nowa zabudowa skrzyniowa S.BO PACE do transportu suchego trafia teraz również na rynek Europy kontynentalnej i będzie produkowana w zakładzie produkcyjnym Schmitz Cargobull w Saragossie w Hiszpanii. Pod koniec 2021 r. firma zaprezentowała tę nową zabudowę furgonową S.BO PACE do transportu towarów suchych i CEP, wyprodukowaną w brytyjskim zakładzie dla Wielkiej Brytanii i Irlandii.

    Zabudowa wykonana jest z innowacyjnych płyt z materiału o nazwie STRUKTOPLAST. Dzięki lekkim panelom w kształcie plastra miodu każda naczepa waży około 600 kg mniej niż podobne modele pojazdów w tym segmencie. S.BO PACE jest skierowany przede wszystkim do firm transportowych w sektorze przesyłek paczkowych i suchych. Jest certyfikowany zgodnie z normą DIN EN 12642 kod XL i oferuje szeroką gamę opcji, takich jak szyny zabezpieczające ładunek, półprzezroczysty dach, windę załadunkową i podobnie jak w przypadku nadwozia ze stalowych paneli – dwie różne opcje drzwi: dwuskrzydłowe drzwi aluminiowe lub podnoszoną do góry roletę. Roleta zapewnia, że kierowca nie traci czasu, ponieważ naczepę można otworzyć po dojechaniu do rampy.

    Przy zastosowaniu przejrzystego dachu w ładowni jest bardzo jasno (S.BO Pace).
    Przy zastosowaniu przejrzystego dachu w ładowni jest bardzo jasno (S.BO Pace).

    Łatwo dopasujesz

    Pojazdy oferowane są w dwóch długościach – standardowej 13,2 m i przedłużanej – 15 m, a także z dwoma wysokościami wnętrza ładowni – 2500 i 3200 mm. Z tą ostatnią objętość ładowni to aż 108 m3. Bezkolizyjną prace przy przeładunkach zapewniają gładkie ściany wnętrza, z szynami i innymi elementami do mocowania ładunku zatopionymi w ścianach. Pojazd może być wyposażony w szereg elementów zabezpieczających ładunek, takich jak siatki zabezpieczające paczki czy bramki z tyłu.

    Nośność podłogi standardowo wynosi 5,5 t lub istnieje możliwość jej zwiększenia do 7,1 t lub 8,0 t w pojazdach przeznaczonych do transportu ciężkich ładunków lub podłogi z rolkami przenośników. System podwójnego załadunku zapewnia elastyczne i lepsze wykorzystanie naczepy. Zapewnia załadunek bez przerw za pomocą dwóch bezstopniowo regulowanych i dzielonych poziomów. Jest idealny do ładunków nienadających się do układania w stosy. Pojazd może być wyposażony w szereg elementów zabezpieczających ładunek, takich jak siatki zabezpieczające paczki czy bramki z tyłu.

    Wiele z elementów dodatkowego wyposażenia można pod zwinięciu (na zdjęciu zrolowana kurtyna bezpieczeństwa) lub złożeniu przewozić podwieszone na listwach.
    Wiele z elementów dodatkowego wyposażenia można pod zwinięciu (na zdjęciu zrolowana kurtyna bezpieczeństwa) lub złożeniu przewozić podwieszone na listwach.

    Użytkownik może też wybrać opcję dachu. Może to być lekka konstrukcja z przejrzystego tworzywa – taki pełnowymiarowy świetlik zapewnia najlepsze możliwe warunki pracy w ładowni w czasie dnia. Można też zamówić standardowo ocieplony dach z Ferroplastu, zapewniający znakomitą izolację. W opcjach wyposażenia znajdziemy też ulepszone oświetlenie wewnętrzne dla większego bezpieczeństwa pracy wykonane z nowych taśm LED. Wtedy nawet w nocy władowni może być niemal tak jasno, jak za dnia.

    Podwozie na lata

    Ocynkowane, skręcane i ciągłe belki wzdłużne tworzą bezpieczny fundament naczepy. Dzięki modułowości podwozia wszystko jest możliwe: duża ładowność lub maksymalna masa całkowita, towary na paletach lub wysokie obciążenia punktowe. Wszystkie części stalowe są ocynkowane, dzięki czemu mają optymalną ochronę przed korozją (10-letnia gwarancja ocynkowanego podwozia na przerdzewienie).

    Boczne listwy umożliwiają solidne zabezpieczenie ładunku w dowolnym miejscu, np. dziąki takiej kurtynie. Mogą też służyć do mocowania belek systemu podwójnego załadunku.
    Boczne listwy umożliwiają solidne zabezpieczenie ładunku w dowolnym miejscu, np. dziąki takiej kurtynie. Mogą też służyć do mocowania belek systemu podwójnego załadunku.

    Podwozie MODULOS zapewnia większe rezerwy wytrzymałości dzięki lepszemu rozłożeniu obciążenia i zoptymalizowanej masie. Solidna rama naczepy z jednosekcyjnymi walcowanymi belkami dwuteowymi zapewnia doskonałą stabilność bez odkształceń termicznych. Układy jezdne ROTOS objęte są gwarancją na 1.000.000 km lub sześć lat (zależnie od tego co nastąpi pierwsze).

    Zabezpieczenie ładunku

    Korzystając z systemów zabezpieczania ładunków oferowanych przez producenta, każdy przewoźnik może sobie dobrać najlepiej odpowiadające jego zleceniom wyposażenie. To np. belki zabezpieczające ładunek, które jeśli nie są potrzebne można dowolnie podwieszać, co pozwala na swobodne użytkowanie wnętrza. Ładunki niespaletyzowane można zabezpieczyć za pomocą szyn mocujących ładunek wpuszczonych w powierzchnię ścian. Plandekową kurtynę bezpieczeństwa można przymocować do ściany bocznej w szynach do mocowania ładunku za pomocą dostarczonych pasów, gdy nie jest potrzebna.

    Te naczepy mają certyfikaty DIN EN 12642 Kod XL, co potwierdza, że ich nadwozia spełniają wymagania dotyczące mocowania ładunków dotyczące wzmocnionych zabudów. Z kolei naczepy certyfikowane wg ADR EX/II i ADR EX/III są dopuszczone do przewozu towarów niebezpiecznych sklasyfikowanych przez ADR w grupie 1, które są materiałami wybuchowymi.

    Transport transgraniczny ułatwia pakiet wyposażenia TIR. Bezpiecznie będzie też w czasie transportu morskiego. To zasługa wyposażenia promowego. Odciągi do unieruchamiania naczepy na promie, wyraźnie oznakowany punkt mocowania i osłona przeciwnajazdowa zapewniają bezpieczeństwo i ochronę zarówno pojazdów, jak i ładunków. Te naczepy są też dobrze przygotowane do transportu kombinowanego – mają krawędzie chwytające, które umożliwiają łatwy załadunek naczepy za pomocą dźwigu lub wózka wysokiego składowania, co zapewnia optymalną obsługę w pionie.

    (rum), fot. Schmitz Cargobull, rum

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]

    Czytaj więcej… FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowychContinue

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]

    Czytaj więcej… Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowcówContinue

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”Continue

    Tagi : naczepa do transportu suchego, Schmitz Cargobull
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone