FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Równocześnie z nową naczepą S.BO PACE, Schmitz Cargobull wprowadza również nową nazwę dla pojazdów z linii produktów Dry Freight: jak zawsze, S.KO jest używane dla wszystkich pojazdów przewożących towary w kontrolowanej temperaturze, podczas gdy S.BO (naczepa furgonowa ze sztywnymi ścianami) to nowa nazwa suchych frachtowców. Oprócz nowego S.BO PACE, Schmitz Cargobull oferuje inne pojazdy w tym segmencie, takie jak sprawdzony S.BO EXPRESS z paneli Ferrroplast lub wytrzymałą stalową zabudowę furgonową S.BO Steel.
W transporcie cennych ładunków i przesyłek kurierskich nic nie jest ważniejsze od ich bezpieczeństwa. Nie należy więc się dziwić, że Schmitz Cargobull wyposaża przeznaczone do takich zadań naczepy w bogate pakiety rozwiązań, które to gwarantują. Podstawą ich konstrukcji są sztywne nadwozia zamiast plandeki, których ściany zbudowane są z tworzywa sztucznego lub ze stalowych paneli Ferroplast. Do tego są w 100% „smart” – mają zintegrowany system telematyczny TrailerConnect z fabrycznym sprzętem CTU, zapewniającym przejrzystą kontrolę floty pojazdów.
Wytrzymałość nadwozia jest certyfikowana zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL. W przypadku Ferroplastu konstrukcja niezawodnie chroni towar przed warunkami atmosferycznymi i minimalizuje ryzyko kradzieży. Nowa zabudowa skrzyniowa S.BO PACE do transportu suchego trafia teraz również na rynek Europy kontynentalnej i będzie produkowana w zakładzie produkcyjnym Schmitz Cargobull w Saragossie w Hiszpanii. Pod koniec 2021 r. firma zaprezentowała tę nową zabudowę furgonową S.BO PACE do transportu towarów suchych i CEP, wyprodukowaną w brytyjskim zakładzie dla Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Zabudowa wykonana jest z innowacyjnych płyt z materiału o nazwie STRUKTOPLAST. Dzięki lekkim panelom w kształcie plastra miodu każda naczepa waży około 600 kg mniej niż podobne modele pojazdów w tym segmencie. S.BO PACE jest skierowany przede wszystkim do firm transportowych w sektorze przesyłek paczkowych i suchych. Jest certyfikowany zgodnie z normą DIN EN 12642 kod XL i oferuje szeroką gamę opcji, takich jak szyny zabezpieczające ładunek, półprzezroczysty dach, windę załadunkową i podobnie jak w przypadku nadwozia ze stalowych paneli – dwie różne opcje drzwi: dwuskrzydłowe drzwi aluminiowe lub podnoszoną do góry roletę. Roleta zapewnia, że kierowca nie traci czasu, ponieważ naczepę można otworzyć po dojechaniu do rampy.
Pojazdy oferowane są w dwóch długościach – standardowej 13,2 m i przedłużanej – 15 m, a także z dwoma wysokościami wnętrza ładowni – 2500 i 3200 mm. Z tą ostatnią objętość ładowni to aż 108 m3. Bezkolizyjną prace przy przeładunkach zapewniają gładkie ściany wnętrza, z szynami i innymi elementami do mocowania ładunku zatopionymi w ścianach. Pojazd może być wyposażony w szereg elementów zabezpieczających ładunek, takich jak siatki zabezpieczające paczki czy bramki z tyłu.
Nośność podłogi standardowo wynosi 5,5 t lub istnieje możliwość jej zwiększenia do 7,1 t lub 8,0 t w pojazdach przeznaczonych do transportu ciężkich ładunków lub podłogi z rolkami przenośników. System podwójnego załadunku zapewnia elastyczne i lepsze wykorzystanie naczepy. Zapewnia załadunek bez przerw za pomocą dwóch bezstopniowo regulowanych i dzielonych poziomów. Jest idealny do ładunków nienadających się do układania w stosy. Pojazd może być wyposażony w szereg elementów zabezpieczających ładunek, takich jak siatki zabezpieczające paczki czy bramki z tyłu.
Użytkownik może też wybrać opcję dachu. Może to być lekka konstrukcja z przejrzystego tworzywa – taki pełnowymiarowy świetlik zapewnia najlepsze możliwe warunki pracy w ładowni w czasie dnia. Można też zamówić standardowo ocieplony dach z Ferroplastu, zapewniający znakomitą izolację. W opcjach wyposażenia znajdziemy też ulepszone oświetlenie wewnętrzne dla większego bezpieczeństwa pracy wykonane z nowych taśm LED. Wtedy nawet w nocy władowni może być niemal tak jasno, jak za dnia.
Ocynkowane, skręcane i ciągłe belki wzdłużne tworzą bezpieczny fundament naczepy. Dzięki modułowości podwozia wszystko jest możliwe: duża ładowność lub maksymalna masa całkowita, towary na paletach lub wysokie obciążenia punktowe. Wszystkie części stalowe są ocynkowane, dzięki czemu mają optymalną ochronę przed korozją (10-letnia gwarancja ocynkowanego podwozia na przerdzewienie).
Podwozie MODULOS zapewnia większe rezerwy wytrzymałości dzięki lepszemu rozłożeniu obciążenia i zoptymalizowanej masie. Solidna rama naczepy z jednosekcyjnymi walcowanymi belkami dwuteowymi zapewnia doskonałą stabilność bez odkształceń termicznych. Układy jezdne ROTOS objęte są gwarancją na 1.000.000 km lub sześć lat (zależnie od tego co nastąpi pierwsze).
Korzystając z systemów zabezpieczania ładunków oferowanych przez producenta, każdy przewoźnik może sobie dobrać najlepiej odpowiadające jego zleceniom wyposażenie. To np. belki zabezpieczające ładunek, które jeśli nie są potrzebne można dowolnie podwieszać, co pozwala na swobodne użytkowanie wnętrza. Ładunki niespaletyzowane można zabezpieczyć za pomocą szyn mocujących ładunek wpuszczonych w powierzchnię ścian. Plandekową kurtynę bezpieczeństwa można przymocować do ściany bocznej w szynach do mocowania ładunku za pomocą dostarczonych pasów, gdy nie jest potrzebna.
Te naczepy mają certyfikaty DIN EN 12642 Kod XL, co potwierdza, że ich nadwozia spełniają wymagania dotyczące mocowania ładunków dotyczące wzmocnionych zabudów. Z kolei naczepy certyfikowane wg ADR EX/II i ADR EX/III są dopuszczone do przewozu towarów niebezpiecznych sklasyfikowanych przez ADR w grupie 1, które są materiałami wybuchowymi.
Transport transgraniczny ułatwia pakiet wyposażenia TIR. Bezpiecznie będzie też w czasie transportu morskiego. To zasługa wyposażenia promowego. Odciągi do unieruchamiania naczepy na promie, wyraźnie oznakowany punkt mocowania i osłona przeciwnajazdowa zapewniają bezpieczeństwo i ochronę zarówno pojazdów, jak i ładunków. Te naczepy są też dobrze przygotowane do transportu kombinowanego – mają krawędzie chwytające, które umożliwiają łatwy załadunek naczepy za pomocą dźwigu lub wózka wysokiego składowania, co zapewnia optymalną obsługę w pionie.
(rum), fot. Schmitz Cargobull, rum
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]
Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]