Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Wzrost obrotów Schmitz Cargobull o około 13 procent (w roku ubiegłym 2,3 miliarda euro) w połączeniu z poprawą efektywności w firmie, po roku strat, ponownie przełożył się na dodatni wynik. W raportowanym okresie zysk przed odsetkami i podatkami (EBIT) wyniósł 108,5 mln euro.
Przy poziomie 4,1 proc. EBIT jest jednak nadal poniżej celu 5 proc. wyznaczonego przez spółkę w Strategii 2025. – Ostatnie lata kryzysu i duża niepewność na rynku nauczyły nas sprawnie reagować na nieoczekiwane. Trzymamy się naszej Strategii 2025 i chcemy dalej umacniać naszą wiodącą pozycję na rynku w Europie dzięki elastycznej sieci produkcyjnej, odpowiednim produktom oraz zrównoważonym innowacjom zwiększającym wydajność – mówi Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull AG. – Po stracie 15 milionów euro w sezonie 2021/22, pozytywny wynik ostatniego roku obrotowego daje nam możliwość ponownego zainwestowania większych środków w badania i rozwój, rozwój obsługi posprzedażnej, optymalizację naszych zakładów produkcyjnych, a także w cyfryzację, zrównoważony rozwój i miejsca pracy.
Pomimo licznych zakłóceń wynikających z przerwania łańcuchów dostaw, wąskich gardeł w dostawach materiałów i wysokiego wzrostu kosztów, Schmitz Cargobull kontynuuje rozbudowę i adaptację swojej międzynarodowej sieci produkcyjnej. W ostatnim roku finansowym inwestycje obejmowały budowę nowego zakładu w Saragossie w Hiszpanii i zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładach w Wielkiej Brytanii i Turcji. – Naszym ambitnym celem jest przekształcenie naszych zakładów produkcyjnych w inteligentne fabryki. Spodziewamy się w ten sposób zwiększyć produktywność o co najmniej trzy procent. Zasady fabryki przyszłości opartej na danych mają być sukcesywnie wdrażane we wszystkich zakładach produkcyjnych. Wymaga to wirtualnego planowania produkcji, produkcji opartej na danych i w dużej mierze cyfrowej logistyki w zakładach – wyjaśnia Andreas Schmitz. – Poczyniliśmy już pierwsze kroki w zakresie automatyzacji i cyfryzacji montażu osi w Altenberge i innych obszarach pilotażowych we Vreden i w Gaxel.
W ubiegłym roku finansowym spółka Schmitz Cargobull wykazała się wysokim poziomem innowacyjności swoich produktów i usług. Na targach pojazdów użytkowych IAA Transportation 2022 zaprezentowano ponad 40 innowacji.
Na dobry wynik decydujący wpływ miał także biznes posprzedażowy i usług cyfrowych, który w raportowanym okresie okazał się wyjątkowo silny. Schmitz Cargobull odnotował znaczny wzrost we wszystkich obszarach sprzedaży i usług cyfrowych. Przychody w roku finansowym 2022/23 wzrosły łącznie do 403,9 mln euro (rok poprzedni: 345,6 mln euro). Pomimo braków materiałowych, zakłóceń w łańcuchach dostaw i konsekwencji wojny na Ukrainie, w 29 lokalizacjach dystrybucyjnych utrzymany został wysoki poziom dostępności części zamiennych. Segment ten, podobnie jak w roku poprzednim, utrzymał pozycję trzeciej najsilniejszej linii produktowej pod względem obrotów Grupy, po segmencie naczep S.KO i naczep firanek S.CS.
Dzięki rosnącej cyfryzacji w branży transportowej oraz stałemu rozwojowi portfolio usług i części, w przyszłości spodziewany jest wzrost również w linii biznesowej Aftersales and Digital Services – zwłaszcza że łączna liczba pojazdów wyposażonych w systemy telematyczne stale rośnie. Na koniec ubiegłego roku obrotowego (31 marca 2023 r.) spółka Schmitz Cargobull odnotowała ponad 100.000 aktywnych jednostek telematycznych TrailerConnect (w roku poprzednim 67.688 jednostek). Trend w kierunku inteligentnych naczep jest nieprzerwany, a zalety takich inteligentnych rozwiązań pojazdów są jeszcze dalekie od pełnego wykorzystania.
Podstawowym elementem Strategii 2025 jest rentowny, zrównoważony rozwój, który w firmie rodzinnej prowadzonej przez czwarte pokolenie, takiej jak Schmitz Cargobull, oznacza także bezpieczną przyszłość. Coraz częściej w centrum uwagi znajdują się tematy ochrony zasobów i ochrony klimatu. W swojej całościowej strategii zrównoważonego rozwoju Schmitz Cargobull uwzględnia ekonomiczne, ekologiczne i społeczne aspekty swojej działalności biznesowej. Zarządzanie zrównoważonym rozwojem jest systematycznie zakotwiczone w całej organizacji i pomaga tworzyć wartość dodaną dla klientów, jednocześnie zmniejszając ślad w całym łańcuchu wartości.
(s), fot. Schmitz Cargobull
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]