Międzynarodowe kontrole ADR na śląskich drogach
Międzynarodowa akcja kontrolna ukierunkowana na przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) odbyła się 8 i 9 kwietnia na […]
Marnix Lannoije, dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Schmitz Cargobull, odebrał nagrodę podczas oficjalnej ceremonii wręczenia nagród w Berlinie 6 czerwca. – Schmitz Cargobull od wielu lat inwestuje w badania i rozwój w zakresie zrównoważonych i energooszczędnych rozwiązań transportowych. Cieszymy się, że w pełni elektryczna naczepa chłodnicza S.KOe COOL zdobyła tę nagrodę. Uznano ją za rozwiązanie transportowe, które może znaczący wkład w zmniejszenie emisji CO2 – powiedział Lannoije. – Nagroda jest dla całego zespołu i podkreśla nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonych, najnowocześniejszych technologii. Jednocześnie jest dla nas również mandatem do dalszego oferowania klientom praktycznych rozwiązań transportowych, które się opłacają.
Całkowicie elektryczna naczepa S.KOe COOL jest wyposażona w wyłącznie elektryczny agregat chłodniczy ze zintegrowaną elektroniką zasilającą i akumulatorem wysokonapięciowym, a także generator osi, dzięki czemu może pracować bezemisyjnie.
Pojazd elektryczny jest również wyjątkowo cichy, co umożliwia realizację dostaw na terenach miejskich zarówno wczesnym rankiem, jak i późnym wieczorem. Akumulatory na podwoziu zastępują zbiornik oleju napędowego, a także oferują możliwość zainstalowania dodatkowej skrzyni paletowej z miejscem na 36 palet. Ładowność w pełni elektrycznej chłodni z akumulatorem wysokonapięciowym i osią elektryczną jest mniej więcej taka sama, jak ładowność naczepy chłodniczej zasilaną jednostką Diesla. Dodatkowa waga akumulatora na w pełni elektrycznej naczepie chłodniczej jest prawie całkowicie kompensowana przez wyeliminowanie generatora.
Elektryczna oś naczepy Schmitz Cargobull odzyskuje energię podczas hamowania, wydłużając czas pracy agregatu chłodniczego lub skracając czas ładowania akumulatora przez sieć energetyczną. W praktycznym zastosowaniu w ruchu dostawczym, w połączeniu z ciągnikiem napędzanym silnikiem Diesla, uzyskano oszczędność paliwa na poziomie 5%.
Moc generatora osi elektrycznej jest precyzyjnie dopasowana do wymagań maszyny chłodniczej. System jest w pełni zintegrowany z telematyką Schmitz Cargobull, dzięki czemu stan naładowania akumulatora, pozostały zasięg i pozostały czas ładowania można monitorować za pośrednictwem portalu telematycznego.
Podczas gali Niemieckiej Nagrody dla Projektów Zrównoważonego Rozwoju uhonorowano inicjatywy ze wszystkich sektorów gospodarki pod patronatem Brigitte Zypries, byłej Federalnej Minister Sprawiedliwości i Gospodarki. W sumie nominowano 283 firmy lub projekty, z których 69 zdobyło nagrody. Jury oceniało projekty zrównoważonego rozwoju pod kątem celów ekonomicznych i środowiskowych, takich jak efektywność wykorzystania surowców, recykling i ochrona przyrody, a także celów społecznych, w tym edukacji, zdrowia i równych szans.
(s), fot. Schmitz Cargobull
Międzynarodowa akcja kontrolna ukierunkowana na przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) odbyła się 8 i 9 kwietnia na […]
Luggi, polska marka specjalizująca się w zabudowach transportowych, zaprezentowała swój najnowszy produkt – zestaw autotransportera do […]
Firma Kawczyński Logistic uroczyście odebrała 75 nowych ciągników siodłowych Mercedes-Benz Actros L ProCabin 1848 LS. To […]