SCHMITZ CARGOBULL: Naczepa S.KOe w testach praktycznych
W pełni elektryczna chłodnia skrzyniowa z elektrycznym agregatem chłodniczym i osią generatora w praktycznym zastosowaniu -przedstawiciele wypożyczalni TIP, dostawca usług logistycznych Cornelissen i sieć Albert Heijn odbierają naczepę S.KOe w celu zapewnienia bezemisyjnej i cichej dostawy do supermarketów w Holandii.

Przedstawiciele firm TIP, Albert Heijn i dostawca logistyki transportowej Cornelissen, spotkali się niedawno w Schmitz Cargobull we Vreden w celu przekazania pojazdu specjalnego rodzaju. Jest nim prototyp naczepy elektrycznej S.KOe, która będzie realizować dostawy do supermarketów Albert Heijn. Jeśli chodzi o transport, holenderska firma zajmująca się logistyką żywności, wraz z wypożyczalnią TIP, nie pozostawia nic przypadkowi, więc obie ściśle współpracują z firmą Schmitz Cargobull.
– Wybraliśmy ten pojazd, ponieważ większość naszego transportu odbywa się w śródmiejskim ruchu dystrybucyjnym, obsługujemy także trasy między różnymi centrami dystrybucji. W wielu holenderskich miastach transport dystrybucyjny charakteryzuje się „strefami zerowej emisji” w centrach, które będą działać od 2025 r. Schmitz Cargobull oferuje rozwiązanie naczepy chłodni S.KOe z całkowicie elektrycznie napędzanym agregatem, dzięki czemu możemy bez problemu kontynuować jazdę w centrach miast w połączeniu z bezemisyjnym ciągnikiem siodłowym – wyjaśnia Peter Leegstraten, Transport Manager Expertise w firmie Albert Heijn.
Grupa Cornelissen zajmuje się logistyką transportową w Albert Heijn i odpowiada za ciągłe zaopatrzenie rynków spożywczych. – Kwestia zrównoważonego rozwoju jest dla nas na pierwszym miejscu. Dlatego jesteśmy bardzo podekscytowani wynikami, jakie przyniosą nam testy dystrybucyjne. Nasz kierowca został poinformowany o szczególnych cechach pojazdu podczas odbioru i odpowiednio przeszkolony – mówi Marco Pikkemaat, kierownik floty Cornelissen Group.
Pojazd to S.KOe COOL SMART z elektryczną osią i elektrycznym agregatem chłodniczym ze zintegrowaną energoelektroniką i systemem akumulatorowym. Całkowicie elektryczna jednostka chłodnicza S.CUe jest przeznaczona do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku. Znajduje to odzwierciedlenie w chłodzeniu (do 15.900 W) i mocy grzewczej (9100 W). W tym celu zamiast zbiornika oleju napędowego w naczepie montuje się akumulatory.
Ponadto pojazd jest wyposażony w zelektryfikowaną oś Schmitz Cargobull, która między innymi odzyskuje energię podczas hamowania, a tym samym skraca czas ładowania akumulatora za pośrednictwem sieci energetycznej. W pojeździe bez osi zelektryfikowanej akumulator nie jest ładowany podczas jazdy. Pojazd z osią zelektryfikowaną ładuje akumulator, dzięki czemu ładowanie przez sieć w centrum dystrybucji można albo pominąć, albo przynajmniej zminimalizować. Oczywiście skraca to również czas oczekiwania w centrach dystrybucyjnych.
System telematyczny TrailerConnect firmy Schmitz Cargobull jest standardowo zintegrowany z pojazdem i może być używany do monitorowania stanu naładowania akumulatora, pozostałego zasięgu i pozostałego czasu ładowania za pośrednictwem portalu telematycznego.
Albert Heijn jest częścią globalnej grupy Ahold Delhaize i jest liderem na rynku sprzedaży detalicznej żywności w Holandii. Firma wyrobiła sobie markę dzięki innowacyjnym i zrównoważonym rozwiązaniom transportowym w dystrybucji supermarketów.
TIP to niezależna od producenta wypożyczalnia i zintegrowany dostawca usług dla branży transportowej i logistycznej. Oferta obejmuje cały cykl życia pojazdu; od zakupu, konserwacji i naprawy po odsprzedaż używanych jednostek. Firma ma ponad 120 lokalizacji w 18 krajach Europy i Kanadzie, a także dużą liczbę partnerów serwisowych.
Od ponad 90 lat Cornelissen oferuje inteligentne i zrównoważone rozwiązania transportowe, stając się w ten sposób integralną częścią logistyki w Holandii. Obejmuje to transport, magazynowanie, palety i rozwiązania klimatyzacyjne zarówno w sektorze detalicznym, jak i farmaceutycznym.
(s)
Fot. Schmitz Cargobull