SCHMITZ CARGOBULL: Firma STI stawia na elektromobilność – odebrała pierwszą w pełni elektryczną naczepę chłodnię S.KOe
STI (Deutschland) GmbH, spółka zależna STI Freight Management GmbH, zobowiązała się do elektromobilności w swojej flocie. Z tego powodu firma odebrała pierwszą w pełni elektryczną naczepę chłodnię Schmitz Cargobull S.KOe z elektrycznym agregatem chłodniczym i zasilającą go osią generatora do codziennych operacji w sektorze multi-temp.

STI jest pierwszą firmą w Niemczech, która obsługuje S.KOe na skoordynowanych trasach w teście terenowym. Jeśli w pełni elektryczna naczepa chłodnia przejdzie próbę, firma zamierza w przyszłości zainwestować w kolejne e-naczepy.
Jako firma logistyczna działająca w całej Europie, STI jest świadoma swojej odpowiedzialności w kształtowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości. – Chcemy nie tylko uświadamiać, że coś musi się zmienić, chcemy być proaktywni i korzystać z rozwiązań technologicznych, aby znacząco zredukować emisję CO2. Dlatego na wczesnym etapie zdecydowaliśmy się na w pełni elektryczną naczepę chłodnię S.KOe firmy Schmitz Cargobull – wyjaśnia Drazan Malesevic, dyrektor zarządzający STI (Deutschland) GmbH.
– Chcemy zrozumieć, jak naczepa działa w codziennych operacjach i poprzez konsekwentne gromadzenie danych w ciągu najbliższych dwóch lat określić, w jakim stopniu e-naczepa należy do naszego segmentu biznesowego, biorąc pod uwagę najwyższe wymagania jakościowe. W tym zakresie ściśle współpracujemy z firmą Schmitz Cargobull. Jeśli testy zakończą się sukcesem, w przyszłości wyposażymy większość naszej floty w e-naczepy. Potencjalnie oznacza to, że ponad 200 naczep będzie legalnie nosić logo Zero Emission – dodaje Oliver Exner, Senior Operations Manager STI.
Schmitz Cargobull dostarcza obecnie pierwsze w pełni elektryczne naczepy do codziennych zadań. Naczepa chłodnia przekazana STI to S.KOe COOL SMART z elektryczną osią oraz elektrycznym agregatem chłodniczym ze zintegrowaną energoelektroniką i systemem akumulatorowym.
Całkowicie elektryczny agregat chłodniczy S.CUe przeznaczony jest do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku w zakresie wielotemperaturowym. S.CUe ma moc chłodzenia do 15.900 W i moc grzewczą 9100 W. Baterie są instalowane w miejscu zbiornika oleju napędowego w podwoziu.
Nczepa wyposażona jest w zelektryfikowaną oś Schmitz Cargobull, która m.in. odzyskuje energię podczas procesów hamowania, a tym samym skraca czasy ładowania akumulatora przez sieć energetyczną. W naczepie bez osi zelektryfikowanej akumulator nie jest ładowany, gdy pojazd jest w ruchu. Skraca to również czas oczekiwania w centrach dystrybucyjnych.
System telematyczny Schmitz Cargobull TrailerConnect, który jest standardowo zintegrowany z pojazdem, może być używany do monitorowania stanu naładowania akumulatora, pozostałego zasięgu i pozostałego czasu ładowania za pośrednictwem portalu telematycznego.
(s)
Fot. Schmitz Cargobull