SCHMITZ CARGOBULL: Cyfrowy lider – Schmitz Cargobull to „Digital- Champion 2021”
Niemiecki magazyn biznesowy Focus Money i Deutschland Test zlecił niedawno badanie, w ramach którego przeanalizowano około 13.000 firm w dziedzinie cyfryzacji, technologii i innowacji. W kategorii „Producenci pojazdów” Schmitz Cargobull zalicza się do „Digital-Champions 2021”.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z otrzymania tej nagrody, ponieważ odzwierciedla ona znaczenie cyfryzacji w Schmitz Cargobull. Jako niezawodny i innowacyjny producent naczep od wielu lat oferujemy cyfrowe produkty i usługi, które zapewniają ich bezawaryjną pracę i pomagają naszym klientom bardziej efektywnie, niezawodnie i komfortowo spełniać wymagania branży transportowo-logistycznej – wyjaśnia Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull. – Produkcja przemysłowa nie byłaby możliwa bez systematycznej cyfryzacji naszej sieci produkcyjnej. Intensywnie pracujemy również nad dalszą cyfryzacją naszej wewnętrznej działalności i opracowujemy nowe modele biznesowe z wykorzystaniem danych cyfrowych i nowych technologii informatycznych.
Aby zagwarantować zdolność do działania i konkurencyjności, nowoczesna i funkcjonalna obecność w internecie nabiera coraz większego znaczenia i jest postrzegana jako kolejna szansa na lepsze radzenie sobie z kryzysami. Pandemia koronawirusa położyła jeszcze większy nacisk na temat cyfryzacji.

Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull: – Od lat oferujemy cyfrowe produkty i usługi, które zapewniają bezawaryjną pracę naczep i pomagają naszym klientom bardziej efektywnie, niezawodnie i komfortowo spełniać wymagania branży transportowo-logistycznej.
Na tym tle powstało badanie „Digital-Champions 2021” przeprowadzone przez Instytut Zarządzania i Badań Ekonomicznych IMWF przy wsparciu naukowym Instytutu Ekonomii Międzynarodowej w Hamburgu (HWWI) na zlecenie Focus Money i Deutschland Test. Kryteriami uzyskania w nim dobrych wyników były na przykład stan cyfryzacji, rodzaj wykorzystania danych cyfrowych, np. korzystanie z usług w chmurze, środki ochrony bezpieczeństwa danych, szkolenia i inwestycje w kompetencje cyfrowe pracowników oraz projekty cyfryzacji, które zostały już wdrożone.
Ocena ankiety „Digital-Champions 2021” została w równym stopniu oparta na społecznym odzewie na temat cyfryzacji, technologii i innowacji, a także na ankiecie dotyczącej reputacji w internecie wypełnianej przez badane firmy.
(s)
Fot. Schmitz Cargobull