Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCHMITZ CARGOBULL: Chłodnia z ochroną

    SCHMITZ CARGOBULL: Chłodnia z ochroną

    15 września, 2022
    Aktualności, Naczepy

    Na początku wakacji uczestniczyliśmy w pokazie, jaki dla mediów zajmujących się branżą transportową zorganizowała w swojej fabryce w Gotha europejski lider w produkcji naczep – Schmitz Cargobull. Zostały na nim zaprezentowane nowości, które firma zaprezentuje na wrześniowych targach pojazdów użytkowych w Hanowerze. Jedną z gwiazd stoiska będzie, jak zwykle u Schmitza, naczepa chłodnia S.KO COOL.

    SCHMITZ CARGOBULL:,Chłodnia z ochroną
    • Elektronika i sztaby
    • Automatyczna blokada- pod czułym nadzorem
    • Dystrybucja chłodu
    • Można na ON, można na prąd…

    Naczepa chłodnia Schmitz Cargobull S.KO COOL od lat jest niekwestionowanym przebojem w ofercie niemieckiego producenta i nie jest tak bez powodu. Jej konstruktorzy bardzo dbają o to, by była to naczepa która jest nie tylko pewna, niezawodna, ale także aby zastosowane w niej rozwiązania wyznaczały rynkowe trendy. Jako pierwsza z chłodni została wyposażona w cyfrowy rejestrator temperatury i standardowy, fabrycznie montowany system telematyczny TrailerConnect. Od lat jej możliwości transportu ładunków w kontrolowanej temperaturze są chętnie wykorzystywane przez przewoźników drogowych. Również w naszym kraju jest najchętniej kupowanym pojazdem tej kategorii.

    Nowy elektroniczny system zamykania drzwi TL4 zapewnia ochronę towarów przed nieautoryzowanym dostępem. Potężny antywłamaniowy zamek zbudowany jest z grubej, wysokogatunkowej stali.
    Nowy elektroniczny system zamykania drzwi TL4 zapewnia ochronę towarów przed nieautoryzowanym dostępem. Potężny antywłamaniowy zamek zbudowany jest z grubej, wysokogatunkowej stali.

    Elektronika i sztaby

    S.KO Cool została teraz wyposażona w nowe funkcje bezpieczeństwa, które są zgodne ze standardami TAPA TSR1. Stowarzyszenie Ochrony Transportowanych Zasobów (TAPA) to organizacja złożona z producentów, dostawców usług logistycznych, spedytorów i organów ścigania, która stosuje sprawdzone metody i procedury w celu poprawy bezpieczeństwa cennych aktywów na całym świecie. Jego celem jest ograniczenie strat w łańcuchu dostaw. Dzięki zgodności ze standardami TSR1, naczepa chłodnia Schmitz Cargobull S.KO Cool spełnia najwyższe standardy tej organizacji.

    Aby spełnić wymagania TAPA TSR1, podłączony, dźwiękowy system alarmowy został zintegrowany z układem inteligentnej naczepy TrailerConnect i uruchamia alarm, jeśli do naczepy wejdzie nieupoważniona osoba. Oprócz tego akustycznego systemu alarmowego, nowy elektroniczny system zamykania drzwi TL4 zapewnia ochronę towarów przed nieautoryzowanym dostępem. Potężna sztaba antywłamaniowego zamka TL4 zbudowana jest z grubej, wysokogatunkowej stali.

    Pionowe belki zabezpieczające ładunek można szybko i łatwo umieścić między kanałami powietrznymi w celu zabezpieczenia towaru.
    Pionowe belki zabezpieczające ładunek można szybko i łatwo umieścić między kanałami powietrznymi w celu zabezpieczenia towaru.

    Dzięki temu naczepa staje się niemal sejfem na kołach. Ta inteligentna, bezpieczna i innowacyjna funkcja umożliwia użytkownikom automatyczne sterowanie systemem zamykania drzwi, zwiększając bezpieczeństwo procesu transportu. Jest to rozwiązanie dostępne wyłącznie w połączeniu z sieciowym systemem telematycznym TrailerConnect firmy Schmitz Cargobull. Za pośrednictwem portalu TrailerConnect użytkownicy mogą definiować miejsca załadunku i rozładunku, w których system blokowania drzwi automatycznie odblokowuje naczepę w momencie przybycia lub blokuje ją przy wyjeździe.

    Automatyczna blokada– pod czułym nadzorem

    Strefy Geofence wystarczy skonfigurować tylko raz, prosto i wygodnie w portalu TrailerConnect. Co więcej, po zamknięciu drzwi naczepy, jednym naciśnięciem przycisku w portalu TrailerConnect lub w aplikacji beSmart można aktywować ogólną, automatyczną blokadę. Ma to ogromne znaczenie dal zapewnienia bezpieczeństwa transportu towarów nie tylko wymagających kontrolowanych warunków termicznych, ale często również bardzo drogich, które mogą być łakomym kąskiem dla złodziei, takich jak np. wyroby akcyzowe, szczepionki czy inne farmaceutyki.

    System oferuje wysoki standard bezpieczeństwa dzięki automatyzacji procesów blokowania i odblokowywania. Po skonfigurowaniu w portalu TrailerConnect ryzyko jest zminimalizowane, a praca ręczna w ramach procesu transportowego ograniczona. Powoduje to wyższy poziom kontroli dla dyspozytorów i obniża wymagania wobec kierowców.

    Wszystkie procesy blokowania i odblokowywania są w pełni udokumentowane i mogą stanowić dowód, że naczepa była stale blokowana podczas całego transportu. Dodatkowo naczepę można wyposażyć w przewody alarmowe w panelach bocznych i pod dachem, aby spełnić wymagania klientów wykraczające poza TAPA TSR1. Uruchomią one alarm np. przy próbie siłowego wejścia przez przecięcie ścian. Dzięki temu klienci mogą otrzymać wszystkie niezbędne komponenty sprzętowe i funkcje portalu z fabryki i – co ważne – z jednego, sprawdzonego źródła. Idealnie dopasowane do siebie opcje pomagają uniknąć dodatkowych nakładów i transakcji na dwóch fakturach.

    Zmodernizowany został również system dystrybucji powietrza Schmitz Cargobull. Elastyczne kanały powietrzne mają powiększony przekrój, a ich optymalne rozmieszczenie kieruje powietrze do tyłu nadwozia a następnie z powrotem do przodu.
    Zmodernizowany został również system dystrybucji powietrza Schmitz Cargobull. Elastyczne kanały powietrzne mają powiększony przekrój, a ich optymalne rozmieszczenie kieruje powietrze do tyłu nadwozia a następnie z powrotem do przodu.

    Dystrybucja chłodu

    Zmodernizowany został również system dystrybucji powietrza Schmitz Cargobull. Głównym celem tych ulepszeń było zapobieganie powstawaniu kolonii grzybów i uproszczenie obsługi. Naczepy są fabrycznie wyposażone w system telematyczny TrailerConnect. W nowym systemie dystrybucji powietrza okapy wykonane z elastycznego i odpornego na kolizje materiału zabezpieczają połączenie między jednostką chłodzącą a kanałem powietrznym. Ich elastyczna konstrukcja zapewnia również ochronę przed uszkodzeniami kolizyjnymi. Przepływ powietrza i jego cyrkulacja w ładowni naczepy jest wzmocniona przez ukierunkowane prowadzenie strumieni pierwotnych i wtórnych w kanałach powietrznych. Mają one powiększony przekrój, a optymalne rozmieszczenie kanałów kieruje powietrze do tyłu nadwozia a następnie z powrotem do przodu. Ta równomierna cyrkulacja w całej konstrukcji zapewnia utrzymanie odpowiedniej temperatury towaru.

    Innowacyjne mocowanie kanałów powietrznych za pomocą szybkozłączy umożliwia ich łatwe i higieniczne czyszczenie.
    Innowacyjne mocowanie kanałów powietrznych za pomocą szybkozłączy umożliwia ich łatwe i higieniczne czyszczenie.

    Nowy system dystrybucji poprawia również efektywność obsługi. W przypadku transportu MultiTemp ściankę działową można teraz ustawić bez dodatkowych prac. Ściana działowa skutecznie uszczelnia kanały powietrzne, automatycznie rozprowadzając powietrze tylko w przedniej części aż do ściany działowej. Innowacyjne mocowanie kanałów powietrznych za pomocą szybkozłączy umożliwia ich łatwe i higieniczne czyszczenie. Niezawodność nowego systemu dystrybucji powietrza została oficjalnie potwierdzona: DEKRA certyfikowała procedurę testową dla równomiernej dystrybucji powietrza pod obciążeniem. Gwarantowane jest również skuteczne zabezpieczenie ładunku. Pionowe belki zabezpieczające ładunek można szybko i łatwo umieścić między kanałami powietrznymi w celu zabezpieczenia towaru.

    Zasilany bateryjnie agregat S.CUe nie generuje żadnej emisji i został zaprojektowany specjalnie do użytku w transporcie miejskim.
    Zasilany bateryjnie agregat S.CUe nie generuje żadnej emisji i został zaprojektowany specjalnie do użytku w transporcie miejskim.

    Można na ON, można na prąd…

    Użytkownicy chłodni mogą wybierać spośród dwóch agregatów chłodniczych Schmitz Cargobull napędzanych silnikiem Diesla lub jednego agregatu elektrycznego. Dzięki wydajnemu silnikowi wysokoprężnemu Common Rail i nowemu trybowi Performance, S.CU 2.0 imponuje oszczędnością paliwa na poziomie 15% i niższym poziomem hałasu, przy zachowaniu tej samej wydajności chłodzenia/ogrzewania. Jego waga została zmniejszona o prawie 50 kg, o które zwiększyła się ładowność naczepy. S.CU 2.0 jest dostępny zarówno w wersji MonoTemp, jak i MultiTemp. Ta wersja dostępna jest z atestem farmaceutycznym.

    Zoptymalizowany pod względem emisji S.CU 1.0 z solidnym i dobrze znanym silnikiem wysokoprężnym Perkins może być używany w każdym sektorze i nadaje się również do pracy w krajach o niskiej jakości paliwa. S.CU 1.0 jest dostępny tylko w wersji MonoTemp. Obie wersje spełniają wymagania dyrektywy UE dotyczącej emisji spalin Stage V. Opcjonalny panel słoneczny na chłodnicy agregatu chroni akumulator rozruchowy przed głębokim rozładowaniem.

    Zasilany bateryjnie S.CUe (Semi-Trailer Cooling Unit electric) nie generuje żadnej emisji i został zaprojektowany specjalnie do użytku w transporcie miejskim. S.CUe jest wyposażony we wbudowany inwerter i jest przeznaczony do kontrolowania temperatury towarów o mocy chłodniczej do 15.900 W i mocy grzewczej 9100 W. Akumulatory są instalowane w podwoziu, co oznacza, że przestrzeń ładunkowa nie zmalała. S.CUe jest tylko nieznacznie cięższy od dieslowskich „braci”, dzięki czemu nie ogranicza ładowności. Modułowa konstrukcja umożliwia skalowanie pojemności baterii w przyszłości (do ok. 65 kWh). W zależności od zastosowania i wymagań, urządzenie może pracować na zasilaniu elektrycznym do 10 godzin. Przy obecnym systemie (ok. 32 kWh) jednostka może pracować autonomicznie przez ok. 5 godzin.

    (rum)
    Fot. Schmitz Cargobull, Sławomir Rummel

    • Kierowca ciężarówki ukarany wystający ładunek
      Kierowca ciężarówki ukarany za wystający ładunek
      Na autostradzie A2 zatrzymano ciężarówkę przewożącą samochody z Belgii na Łotwę, których ładunek wystawał poza tylny obrys naczepy. Kierowca otrzymał mandaty karne za naruszenie przepisów. W miejscowości Żdżary, inspektorzy z konińskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu […]
    • LOGISTYKA: Grupa Raben na targach Transport Logistic 2023 w Monachium
      LOGISTYKA: Grupa Raben na targach Transport Logistic 2023 w Monachium
      9-12 maja 2023 roku to termin, który cała branża logistyczna od dawna ma wpisany w kalendarz. W tych dniach w Monachium odbędą się targi Transport Logistic 2023 – jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń na […]
    • SOLARIS: Kolejne testy w Trójmieście - elektryczna 9 na ulicach Gdańska
      SOLARIS: Kolejne testy w Trójmieście – elektryczna 9 na ulicach Gdańska
      Od wtorku w Gdańsku testowany jest bateryjny autobus Solaris Urbino 9 LE electric. Możliwości i operacyjność 9-metrowego elektrobusu będą sprawdzane do 23 marca. Pojazd będzie kursował na gdańskich liniach w regularnym ruchu miejskim. Autobus elektryczny […]
    • ZDROWIE: Truckers Life wspiera badania profilaktyczne wątroby
      ZDROWIE: Truckers Life wspiera badania profilaktyczne wątroby
      W marcu rusza kolejny etap kampanii „Prowadź się zdrowo” – Przegląd Wątroby, którą wspiera fundacja Truckers Life, od lat zajmująca się promocją zdrowego stylu życia wśród kierowców zawodowych. Mężczyźni bardziej niż o zdrowie dbają o […]
    Tagi : naczepy chłodnicze, Schmitz Cargobull
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone