SCHMITZ CARGOBULL AG: Pierwsze miejsce w „Trailer Innovation 2023” w kategorii „Środowisko”
Po raz kolejny Schmitz Cargobull zajął pierwsze miejsce w renomowanym konkursie Trailer Innovation, tym razem w kategorii „Środowisko”. Aerodynamiczna naczepa kurtynowa S.CS EcoFLEX z POWER CURTAIN i Eco Pack, pojazd z serii EcoGeneration, przekonała do siebie międzynarodowe jury ekspertów. Schmitz Cargobull zajął również trzecie miejsce w kategorii „Podwozie” z innowacyjną osłoną przeciwnajazdową Ferry.

Schmitz Cargobull z powodzeniem wprowadził w ubiegłym roku aerodynamiczne naczepy kurtynowe EcoGeneration. W praktyce klienci osiągnęli dzięki tym pojazdom oszczędność paliwa o ponad pięć procent.– Dzięki naczepie kurtynowej S.CS EcoFLEX wprowadziliśmy na rynek pojazd, który w znacznym stopniu przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 w transporcie drogowym – powiedział Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull AG. – Nagroda „Trailer Innovation 2023” jest wyrazem uznania dla naszej ciągłej pracy na rzecz innowacji. Podejmujemy wyzwanie oferowania naszym klientom rozwiązań w zakresie zrównoważonego transportu, które są nie tylko praktyczne, ale także się im opłacają.
EcoFLEX z podnoszoną tylna częścią dachu można teraz wyposażyć również w bezlistwowe nadwozie POWER CURTAIN i Eco Pack – aerodynamiczny schowek, którego konstrukcja optymalizuje przepływ powietrza w tylnej części pojazdu i zapewnia dalsze oszczędności paliwa. Eco Pack zapewnia miejsce do przechowywania kół zapasowych, palet i osprzętu zabezpieczającego ładunek.
Najnowsza nagroda dla aerodynamicznych pojazdów Schmitz Cargobull EcoGeneration jest następstwem innych wyróżnień, takich jak „German Sustainability Award Design 2022” i „European Transport Award for Sustainability 2022” od wydawnictwa HUSS.
To nie jedyne wyróżnienie jakie Schmitz Cargobull otrzymał w tegorocznym konkursie Trailer Innovation. W kategorii „Podwozie” zajął trzecie miejsce za nową osłonę przeciwnajazdową Schmitz Cargobull Ferry. Konfiguracje pojazdów z niskimi oponami, które są często stosowane w transporcie kombinowanym, czasami prowadzą do uszkodzenia tylnej części jednostki podczas obsługi pojazdów na kolei, promie lub przy niekorzystnych kątach rampy. W celu ich ochrony firma Schmitz Cargobull opracowała osłonę przeciwnajazdową z rolkami ślizgowymi, która spełnia wysokie wymagania dyrektywy dotyczącej osłon przeciwnajazdowych ECE R58.03.
W przypadku kontaktu rolki ślizgowe umożliwiają toczenie się pojazdu i wraz z amortyzatorami w ramieniu osłony podwozia zapobiegają poważnym uszkodzeniom podwozia lub elementów dodatkowych, takich jak wsporniki oświetlenia. W ten sposób nowa osłona dolna przyczynia się również do obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO) dla użytkownika naczepy.
(s), fot. Schmitz Cargobull