Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

W pierwszym półroczu 2024 roku skonsolidowane przychody Grupy Wielton spadły o ponad 33% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, osiągając poziom 1,137 mld zł. Wolumen sprzedaży również znacząco się zmniejszył, z 10 762 sztuk w pierwszym półroczu 2023 roku do 7 877 sztuk w tym samym okresie 2024 roku.
Pomimo trudności, Grupie Wielton udało się utrzymać swoje pozycje na większości kluczowych rynków europejskich. Firma koncentruje się na optymalizacji kosztów, dostosowując swoją organizację i strukturę zatrudnienia do obecnych potrzeb produkcyjnych.
– Obecna, trudna sytuacja rynkowa wymaga prowadzenia intensywnych działań optymalizacyjnych. Będąc pod silną presją spadku rynku redukujemy poziom kosztów dopasowując naszą organizację i jej strukturę zatrudnienia do potrzeb produkcyjnych oraz licznych wyzwań. Koncentrujemy się na zapewnieniu kapitału obrotowego oraz generowaniu pozytywnego poziomu marży. Jesteśmy także w stałym kontakcie z instytucjami finansującymi, w celu uzyskania dodatkowego wsparcia. Jednocześnie zdecydowaliśmy się obniżyć poziom inwestycji zaplanowanych na ten rok i przełożyć ich realizację na kolejne lata. Jestem przekonany, że poziom rynku, który jest już na bardzo niskim poziomie nie ulegnie dalszemu pogłębianiu, a ożywienia branży spodziewamy się w pierwszym półroczu 2025 roku – mówił Paweł Szataniak, Prezes Zarządu Grupy Wielton.
Spadek popytu dotyka całą Europę
Spadek popytu na naczepy i przyczepy jest widoczny w całej Europie. Na rynku francuskim, gdzie Grupa Wielton działa poprzez spółkę Fruehauf, sprzedaż spadła o prawie 34% rok do roku. Okres spowolnienia spółka Fruehauf wykorzystuje na udoskonalanie swoich rozwiązań i pojazdów m.in. naczep kurtynowych.
Podobna sytuacja ma miejsce w Polsce, gdzie rynek skurczył się o ponad 30%, a Wielton odnotował spadek sprzedaży o niemal 34%.
W Wielkiej Brytanii, gdzie Grupa Wielton szacuje spadek rynku na około 47%, firma również odnotowała znaczący spadek sprzedaży. Spowolnienie rynkowe Grupa wykorzystuje na promocję swoich rozwiązań i szerokiego portfolio. W czerwcu 2024 roku Grupa była jednym z wystawców podczas Targów Road Transport Expo 2024 (RTX), będących jednym z głównych wydarzeń branżowych w tym kraju w Wielkiej Brytanii, gdzie zaprezentowała wachlarz rozwiązań spółki Lawrence David.
Na rynku niemieckim, pomimo ogólnego spadku, Wielton zanotował niewielki wzrost sprzedaży. Siódmą pozycję na zmniejszonym o prawie 9 proc. rdr. rynku niemieckim w pierwszym półroczu br. z udziałami na poziomie 2,4 proc. obroniły spółki Langendorf oraz Wielton GmbH.
W krajach Europy Środkowej i Wschodniej (CEE), gdzie w pierwszym półroczu rynek skurczył się o niemal 22 proc. rdr. udziały spółki Wielton wzrosły do 6,4 proc. wobec 5,8 proc. przed rokiem umacniając ją na piątej pozycji. Wzrost poziomu inwestycji w budowę dróg oraz infrastrukturę, a także zintensyfikowanie działań sprzedażowych w krajach CEE zaowocowały wznowieniem sprzedaży wywrotek stalowych marki Wielton na tym rynku.
Na rynku włoskim spółki Viberti oraz Fruehauf awansowały na czwartą pozycję z udziałami na poziomie 9,1 proc., przy spadku rynku we Włoszech o ponad 14 proc. rdr. Grupa w tym okresie kontynuowała prace badawczo-rozwojowe nad wprowadzeniem na rynek włoski nowego podwozia dla aluminiowych wywrotek.
W pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku hiszpańska spółka Guillén z udziałami na poziomie 2,6 proc. (2,2 proc rok wcześniej) utrzymała siódmą pozycję na rynku, który wzrósł o 5,4 proc. rdr. Hiszpańska spółka Guillén prowadziła modernizację zakładów produkcyjnych implementując m.in. nowe oprogramowanie do gromadzenia i analizy danych oraz nowoczesny system bioklimatyzacji, który utrzymuje optymalną temperaturę w zakładzie przy minimalnym zużyciu energii.
Firma szuka nowych możliwości
W obliczu trudnej sytuacji rynkowej Grupa Wielton szuka nowych możliwości rozwoju. W Polsce firma pracuje nad wprowadzeniem do oferty pojazdów do transportu drewna, a we Włoszech kontynuuje prace nad nowym podwoziem dla aluminiowych wywrotek.
W Hiszpanii spółka Guillén, należąca do Grupy Wielton, prowadzi modernizację zakładów produkcyjnych, implementując m.in. nowe oprogramowanie do gromadzenia i analizy danych oraz nowoczesny system bioklimatyzacji.
Grupa Wielton jest przekonana, że obecny poziom rynku, który jest już bardzo niski, nie ulegnie dalszemu pogłębianiu. Firma spodziewa się ożywienia branży w pierwszym półroczu 2025 roku.
(CYPH), fot. Wielton
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]
Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]











