Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Schłodzenie na rynku naczep i przyczep uderza w Wielton

    Schłodzenie na rynku naczep i przyczep uderza w Wielton

    26 września, 2024
    Aktualności, Naczepy, Producenci, Rynek

    Grupa Wielton, czołowy producent naczep i przyczep w Europie, odczuwa skutki znacznego schłodzenia popytu w branży. W obliczu trudnej sytuacji rynkowej firma zdecydowała się na redukcję inwestycji i koncentrację na zapewnieniu kapitału obrotowego.

    Schłodzenie na rynku naczep i przyczep uderza w Wielton

    W pierwszym półroczu 2024 roku skonsolidowane przychody Grupy Wielton spadły o ponad 33% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, osiągając poziom 1,137 mld zł. Wolumen sprzedaży również znacząco się zmniejszył, z 10 762 sztuk w pierwszym półroczu 2023 roku do 7 877 sztuk w tym samym okresie 2024 roku.

    Pomimo trudności, Grupie Wielton udało się utrzymać swoje pozycje na większości kluczowych rynków europejskich. Firma koncentruje się na optymalizacji kosztów, dostosowując swoją organizację i strukturę zatrudnienia do obecnych potrzeb produkcyjnych.

    – Obecna, trudna sytuacja rynkowa wymaga prowadzenia intensywnych działań optymalizacyjnych. Będąc pod silną presją spadku rynku redukujemy poziom kosztów dopasowując naszą organizację i jej strukturę zatrudnienia do potrzeb produkcyjnych oraz licznych wyzwań. Koncentrujemy się na zapewnieniu kapitału obrotowego oraz generowaniu pozytywnego poziomu marży. Jesteśmy także w stałym kontakcie z instytucjami finansującymi, w celu uzyskania dodatkowego wsparcia. Jednocześnie zdecydowaliśmy się obniżyć poziom inwestycji zaplanowanych na ten rok i przełożyć ich realizację na kolejne lata. Jestem przekonany, że poziom rynku, który jest już na bardzo niskim poziomie nie ulegnie dalszemu pogłębianiu, a ożywienia branży spodziewamy się w pierwszym półroczu 2025 roku – mówił Paweł Szataniak, Prezes Zarządu Grupy Wielton.

    Spadek popytu dotyka całą Europę

    Spadek popytu na naczepy i przyczepy jest widoczny w całej Europie. Na rynku francuskim, gdzie Grupa Wielton działa poprzez spółkę Fruehauf, sprzedaż spadła o prawie 34% rok do roku. Okres spowolnienia spółka Fruehauf wykorzystuje na udoskonalanie swoich rozwiązań i pojazdów m.in. naczep kurtynowych. 

    Podobna sytuacja ma miejsce w Polsce, gdzie rynek skurczył się o ponad 30%, a Wielton odnotował spadek sprzedaży o niemal 34%.

    W Wielkiej Brytanii, gdzie Grupa Wielton szacuje spadek rynku na około 47%, firma również odnotowała znaczący spadek sprzedaży. Spowolnienie rynkowe Grupa wykorzystuje na promocję swoich rozwiązań i szerokiego portfolio. W czerwcu 2024 roku Grupa była jednym z wystawców podczas Targów Road Transport Expo 2024 (RTX), będących jednym z głównych wydarzeń branżowych w tym kraju w Wielkiej Brytanii, gdzie zaprezentowała wachlarz rozwiązań spółki Lawrence David.

    Na rynku niemieckim, pomimo ogólnego spadku, Wielton zanotował niewielki wzrost sprzedaży. Siódmą pozycję na zmniejszonym o prawie 9 proc. rdr. rynku niemieckim w pierwszym półroczu br. z udziałami na poziomie 2,4 proc. obroniły spółki Langendorf oraz Wielton GmbH.

    W krajach Europy Środkowej i Wschodniej (CEE), gdzie w pierwszym półroczu rynek skurczył się o niemal 22 proc. rdr. udziały spółki Wielton wzrosły do 6,4 proc. wobec 5,8 proc. przed rokiem umacniając ją na piątej pozycji. Wzrost poziomu inwestycji w budowę dróg oraz infrastrukturę, a także zintensyfikowanie działań sprzedażowych w krajach CEE zaowocowały wznowieniem sprzedaży wywrotek stalowych marki Wielton na tym rynku.

    Na rynku włoskim spółki Viberti oraz Fruehauf awansowały na czwartą pozycję z udziałami na poziomie 9,1 proc., przy spadku rynku we Włoszech o ponad 14 proc. rdr. Grupa w tym okresie kontynuowała prace badawczo-rozwojowe nad wprowadzeniem na rynek włoski nowego podwozia dla aluminiowych wywrotek.

    W pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku hiszpańska spółka Guillén z udziałami na poziomie 2,6 proc. (2,2 proc rok wcześniej) utrzymała siódmą pozycję na rynku, który wzrósł o 5,4 proc. rdr. Hiszpańska spółka Guillén prowadziła modernizację zakładów produkcyjnych implementując m.in. nowe oprogramowanie do gromadzenia i analizy danych oraz nowoczesny system bioklimatyzacji, który utrzymuje optymalną temperaturę w zakładzie przy minimalnym zużyciu energii.

    Firma szuka nowych możliwości

    W obliczu trudnej sytuacji rynkowej Grupa Wielton szuka nowych możliwości rozwoju. W Polsce firma pracuje nad wprowadzeniem do oferty pojazdów do transportu drewna, a we Włoszech kontynuuje prace nad nowym podwoziem dla aluminiowych wywrotek.

    W Hiszpanii spółka Guillén, należąca do Grupy Wielton, prowadzi modernizację zakładów produkcyjnych, implementując m.in. nowe oprogramowanie do gromadzenia i analizy danych oraz nowoczesny system bioklimatyzacji.

    Grupa Wielton jest przekonana, że obecny poziom rynku, który jest już bardzo niski, nie ulegnie dalszemu pogłębianiu. Firma spodziewa się ożywienia branży w pierwszym półroczu 2025 roku.

    (CYPH), fot. Wielton

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : rynek, Wielton
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.