Nowy Mercedes Actros L będzie w sprzedaży od grudnia! Zużywa 3% mniej paliwa!
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Ekspert ds. transportu specjalnego, Frieder Saam, mówi: – Bez know-how firmy Kübler wraz z odpowiednim wyposażeniem, przejazd 90-metrowego, ważącego ok. 590 ton zestawu pojazdów typu push-pull nie zostałby zrealizowany. Decydującymi czynnikami były wysoka zwrotność i solidność modułów Scheuerle InterCombi.
W momencie pierwszej próby połączenie pojazdu typu push-pull nie powiodło się wchodząc na teren Technik Museum Speyer. To była kwestia kilku centymetrów – słup sygnalizacji przeciwpożarowej, który nie został zdemontowany ze względów bezpieczeństwa, wystawał na wyznaczoną trasę. Zestaw pojazdów miał ponad 70 metrów długości i został zmuszony do cofnięcia.
Wielkim wyzwaniem z tym ciężkim transportem była przede wszystkim jego długość. Potrzebnych było 30 linii osi Scheuerle InterCombi, aby równomiernie rozłożyć ciężar 485 ton U-Boota U17 i prawie 100 ton linii osi InterCombi, aby nacisk na każde koło wyniósł 2,48 tony. Niskie obciążenie kół miało na celu pełną ochronę drogi. Wreszcie 50-letni U17, okręt podwodny klasy 206 A, który ma 54 metry długości, 9 metrów wysokości i 6 metrów szerokości, dotarł do naturalnego portu Speyer promem.
W połączeniu z ciągnikiem siodłowym i maszyną pchającą kompletna kombinacja pojazdów miała długość prawie 70 metrów. Czasami do ochrony drogi potrzebne były dodatkowe pojazdy holownicze i pchające o ogromnej przyczepności, tak że rzeczywista długość kombinacji pojazdów wzrosła do około 90 metrów.
Druga próba okazała się skuteczna. Kombinacja transportowa powoli toczyła się przez wejście do muzeum. Zajęło to tylko kilka minut i U17, który jest wypożyczony ze zbioru studyjnego Federalnego Urzędu Bundeswehry ds. Wyposażenia i Technologii Informatycznych. Okręt zostanie umieszczony na terenie skansenu Technik Museum Speyer, gdzie będzie oczekiwał na renowację. Niezliczona liczba widzów entuzjastycznie oklaskiwała przejazd.
Frieder Saam, zawodowy kierowca i kierownik transportu w Spedition Kübler z siedzibą w Michelfeld-Erlin, wyjaśnia: – Zawsze jest bardzo miło, gdy ładunek dotarł do miejsca przeznaczenia bez uszkodzeń. Pięć lat planowania poszło na ten specjalny transport. Oprócz wiedzy i umiejętności prowadzenia pojazdu, wymagany jest również odpowiedni sprzęt transportowy.
Solidny i wszechstronny moduł Scheuerle InterCombi jest bardzo zwrotny i transportuje duże ładunki. Składa się z modułowej platformy o szerokości 3 m, za pomocą którego można wykonać szeroki zakres zadań transportowych. Zapewnia niskie położenie platformy wynoszące 1190 milimetrów w pozycji kierowcy oraz szeroką podstawę nośna. Linie osi nadają się również do ładunków z wysoko położonymi środkami ciężkości. Podobnie jak w przypadku transportu U17, InterCombi są używane nie tylko jako zestawy przyczep, ale także jako zestawy ciągnik-naczepa lub jako transportery samobieżne.
Dzięki możliwości łączenia modułów wzdłużnie i poprzecznie nawet najcięższe przewozy mogą być realizowane po drogach publicznych. Wysoki poziom elastyczności i zmienności InterCombi czyni je uniwersalnymi do transportu najcięższych maszyn budowlanych i sprzętu górniczego, materiały długich, elementów turbin wiatrowych, transformatorów, elementów mostów i inne ciężkich ładunków.
Ładowanie U17 na moduły InterCombi poprzedniego dnia przebiegło bezproblemowo. Okręt podwodny, który był wcześniej zakotwiczony we Fiordzie Kilońskim, przybył po przepłynięciu Morza Północnego na oceanicznym pontonie, a następnie odbył długą podróż wzdłuż Renu. Przyczepa dotarła do pontonu połączonego z brzegiem przez rampę ro-ro, na której łódź podwodna była hydraulicznie podnoszona na wysokość 1,4 metra za pomocą ośmiu cylindrów hydraulicznych, każdy o udźwigu 100 ton, tak aby ostatecznie można było zepchnąć pod spód 30 linii osiowych.
W 2024 roku U17 ponownie wyruszy w trasę. Zostanie przetransportowany z Technik Museum Speyer z powrotem do do naturalnego portu i ponownie na ponton. Portem końcowym dla łodzi podwodnej jest Technik Muzeum Sinsheim oddalone o 40 kilometrów. Po raz kolejny profesjonaliści z branży transportu ciężkiego, firma Kübler wykorzysta sprzęt transportowy firmy TII SCHEUERLE do zapewnienia w muzeum morskim ekspozycji okrętu U-17, który zachwyca wielu gości.
(s), fot. TII Scheuerle
Nowy Mercedes Actros L z kabiną Pro Cabin znaną już z elektrycznego eActros 600 trafi do […]
Porównując pierwsze półrocze 2024 roku z pierwszym półroczem roku ubiegłego, odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost wolumenów we wszystkich […]
Goodyear wprowadza na rynek nowe opony ciężarowe klasy premium Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA. Zaprojektowano je […]