Scania: 74-tonowy zestaw z elektryczną ciężarówką!
Zelektryfikowany pojazd ciężarowy Scania, przystosowany do tworzenia zestawu o masie całkowitej 74 t, zakupiła firma wydobywcza Boliden. Inwestycja wpisuje się w cel firmy, polegający na zmniejszeniu emisji CO2 o 40 procent do 2030 roku.

Zelektryfikowane pojazdy stają się powszechnym widokiem na drogach północnej Szwecji. Ciężarówka o łącznej masie 74 t wraz z ładunkiem i przyczepą, będzie wykorzystywana przez firmę przewozową Renfors Åkeri AB na 30-kilometrowej trasie po drogach publicznych przy kopalni w północnej Szwecji.
– Po raz kolejny pokazujemy, że jest to technicznie możliwe przy wykorzystaniu całkowicie zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych. Postęp następuje szybko! Aby umożliwić większej liczbie klientów wykonanie tego kroku, niezbędny jest rozwój infrastruktury. Współpraca nad tego rodzaju koncepcją dla zelektryfikowanych pojazdów ciężarowych z takimi graczami, jak Boliden, którzy chcą przyspieszyć rozwój, nie tylko w obszarze ochrony środowiska, jest bardzo cenna – mówi Fredrik Allard, szef e-mobilności w Scania.
– Wypróbowanie zelektryfikowanego rozwiązania dla bardzo ciężkich pojazdów na tak wczesnym etapie oraz przyczynienie się do przejścia na zrównoważone rozwiązania transportowe wpisują się w naszą strategię. Zelektryfikowana ciężarówka Scania zmniejszy emisje w jednym z najważniejszych przepływów w naszej działalności i jeszcze bardziej poprawi nasze parametry klimatyczne — mówi Jonas Ranggård, kierownik programu w Boliden.
Pojazd jest częścią ścisłej i innowacyjnej współpracy pomiędzy Scania i Boliden. Otwiera ona możliwość zelektryfikowania większej liczby przepływów transportowych Boliden w przyszłości
Rozwiązania techniczne zelektryfikowanego samochodu ciężarowego oparte są na obecnej technologii seryjnej produkcji, ale z dodanymi mocniejszymi komponentami, co sprawia, że pojazd sprawdza się podczas ciężkich operacji. Ta potężna nośność i jeszcze większy zasięg są częścią rozwiązań produkowanych seryjnie przez firmę Scania w ciągu ostatnich 2 lat. Dostawa pojazdu planowana jest na drugi kwartał 2022 roku.
Projekt jest częścią REEL, Regional Electrified Logistics, inicjatywy prowadzonej przez CLOSER i wspieranej przez program Fordonsstrategisk forskning och Innovation (FFI), aby przyspieszyć przejście na zelektryfikowany transport towarowy na szwedzkim rynku.
(CYPH)
Fot. Scania
- „Szeryf” w Skodzie doprowadził do kolizji z ciężarówką43-letni kierowca Skody, wyprzedził ciągnik siodłowy z naczepą i zjechał na jej pas, powodując gwałtowne hamowanie i kolizję. W wyniku tego incydentu stracił on prawo jazdy, a jego sprawa zostanie rozpatrzona przez sąd w Grójcu. […]
- Tragedia na na S7: przebił barierki i wpadł do rowu. Kierowca nie żyjeNa drodze ekspresowej S7 pod Kielcami doszło do wypadku. Kierowca ciężarówki zjechał z jezdni, uszkodził barierki i wpadł do rowu. Pomimo podejmowanych działań ratunkowych, niestety nie udało się uratować jego życia. Do tragicznego w skutkach […]
- FORD TRUCKS: Truck Service – nowy autoryzowanym punkt serwisowyFord Trucks Polska, zgodnie z obraną strategią ekspansji i zapotrzebowaniem rynku, poszerza sieć autoryzowanych serwisów. Kolejnym, już trzynastym, punktem serwisowym został Truck Service Polska, prężnie działający na Śląsku. – Firma Truck Service Polska jest wieloletnim […]
- DAF: Nagrody dla europejskich dealerów. Polacy nagrodzeni!Austriacko-niemiecka grupa dealerska Tschann Nutzfahrzeuge otrzymała nagrodę „DAF International Dealer of the Year 2023” na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF w Sitges (Hiszpania). Wśród nagrodzonych firm znalazło się także dwóch dealerów z Polski. W styczniu każdego […]