ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
Scania w wydanym oświadczeniu wyjaśnia, że ta decyzja ma zapewnić rentowność oraz dostęp do konkurencyjnych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności. Firma Scania zdecydowała o stopniowym wygaszaniu części produkcji i zamknięciu fabryki nadwozi autobusów w Słupsku.
Spółka Scania Production Słupsk zatrudnia 1047 osób, z czego 847 w Słupsku i 200 w zakładzie produkcji podwozi autobusowych w Kobylnicy. Zwolnienia dotyczą wyłącznie fabryki w Słupsku. Scania motywuje swoją decyzję podobnie jak wcześniej robiły to Volvo Buses i MAN ogłaszając zamknięcie zakładów w Polsce lub ograniczając ich produkcję „negatywnymi zmianami na globalnym rynku w segmencie autobusów”, czyli przekładając to na język polski, zapaścią sprzedaży na rynku nowych autobusów, co powoduje trwałą utratę rentowności tego segmentu. „Planowane wdrożenie zmian w przepisach prawa dotyczących autobusów wymaga znacznych inwestycji w nowe technologie, zarówno teraz, jak i w przyszłości” – wskazała firma.
Zwolnieni pracownicy mają otrzymać świadczenia, które im przysługują zgodnie z prawem, a także otrzymać inną pomoc. Oprócz wykraczających ponad obowiązek prawny odpraw, firma przygotowuje wsparcie obejmujące m.in. doradztwo zawodowe, możliwość szkoleń w celu zmiany kwalifikacji zawodowych oraz inne świadczenia. – To trudna decyzja poprzedzona szczegółowymi, licznymi analizami prowadzonymi na poziomie koncernu Scania. Scania Production Słupsk S.A. to ponad 30 lat budowania unikatowych kompetencji, zaangażowania, wspólnoty lojalnych współpracowników oraz tradycji tworzenia wyjątkowego produktu. Musimy pożegnać część naszych pracowników z ciężkim sercem i ogromnym szacunkiem do ich dotychczasowej pracy. Rozpoczynamy rozmowy ze związkami zawodowymi. Zaproponujemy wsparcie dla zwalnianych pracowników, oferując więcej, niż wynika z przepisów prawa – powiedział cytowany w komunikacie firmy Robert Eriksson, dyrektor zarządzający Scania Production Słupsk S.A.
– Zaprzestanie produkcji nadwozi autobusów nie będzie miało wpływu na produkcję podwozi typu K realizowanych w Polsce od jesieni zeszłego roku. Z naszej linii produkcyjnej zjeżdża 12 podwozi dziennie. Wierzymy w dalszy rozwój tego obszaru – mówi Richard Wardemark, dyrektor produkcji Scania Production Słupsk S.A.
Scania będzie w dalszym ciągu produkować podwozia do autobusów z szeroką gamą układów napędowych, ale zaprzestanie produkcji podwozi typu Scania Citywide, Scania Interlink oraz podwozi niskopodłogowych. W ramach nowej strategii Scania oferuje kompletne autobusy we współpracy z wybranymi producentami zabudów i partnerami z branży.
– Większość produkcji autobusów Scania zawsze opierała się na współpracy z producentami zabudów i wysokim poziomie świadczonych usług. To podejście będzie dalej rozwijane, teraz w jeszcze bliższej współpracy z producentami nadwozi i partnerami, aby zaoferować naszym klientom kompletne rozwiązania – dodaje Stefano Fedel.
(s), fot. Scania
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]
Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]