Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Z myślą o kierowcach – nowe, komfortowe, długie kabiny ciężarówek klasy premium

    SCANIA: Z myślą o kierowcach – nowe, komfortowe, długie kabiny ciężarówek klasy premium

    30 czerwca, 2021
    Aktualności, Producenci

    Kabiny R oraz S Scanii można zamawiać w wersji przedłużonej o 270 mm. Oferują one kierowcom najwyższy poziom komfortu w pojazdach długodystansowych. Możliwe są inne zastosowania; po zamontowaniu dodatkowych foteli kabina może być używana jako załogowa, np. przy prowadzeniu szkoleń lub w pojazdach ratownictwa drogowego.

    SCANIA, Z myślą o kierowcach - nowe, komfortowe, długie kabiny ciężarówek klasy premium

    Nowa kabina będzie produkowana wyłącznie przez partnera Scania, firmę Laxå Special Vehicles. – Wprowadzając kabiny CR23 oraz CS23 Scania jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę w klasie premium – mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks. – Nasze kabiny klasy premium R oraz S wzbogaciliśmy o pewne zalety kabin załogowych Scania. Zyskaliśmy w ten sposób dużo przestrzeni, otwartej na kreatywne wykorzystanie.

    Scania zdecydowała o włączeniu do gamy wydłużonych kabin produkowanych małoseryjnie, mając na uwadze stałe zapotrzebowanie na powiększone kabiny na niektórych rynkach. Seria S z płaską podłogą już dziś jest chwalona za przestronność. Po wydłużeniu, stanie się dosłownie i w przenośni „kabiną snów” dla kierowców jeżdżących na długich dystansach, spędzających wiele dni poza domem. Mogą w niej mieć leżankę o szerokości 100 cm i to stałą, a nie rozkładaną.

    Scania produkuje wydłużone kabiny CR23 i CS23 (z dachem o normalnej wysokości lub Highline) korzystając ze swojego systemu modułowego, który zapewnia kluczowe elementy kabin. Jeśli ma powstać wersja z większą liczbą foteli, głównym dawcą komponentów jest kabina załogowa Scania.

    Dodanie 27 centymetrów do kabiny mierzącej od pedałów do tylnej ściany 200 cm, wydaje się niewielką zmianą lecz to pozory. Przestrzeń wewnątrz powiększa się o ponad 13%, a to znacząca różnica, która otwiera pole dla pomysłowych rozwiązań. 

    – Najwięcej zyskają oczywiście kierowcy jeżdżący w długie trasy, którzy zawsze poszukują komfortu klasy premium – stwierdza Dorski. – Przekonamy się, jak wykorzystają większą przestrzeń. Czy będą chcieli mieć więcej swobody, czy większą leżankę, czy może wszystko na raz. Wśród innych użytkowników będą zapewne szkoły jazdy, wojsko oraz pomoc drogowa. Ci ostatni będą mogli przewozić w powiększonej kabinie pasażerów uszkodzonego pojazdu.

    Dodatkowa przestrzeń jest utworzona z gotowych komponentów, które stanowią część słynnego systemu modułowego Scania. Dostawy nowych kabin do pierwszych klientów są zaplanowane na trzeci kwartał 2021 roku. – W ostatnim kwartale roku Scania zamierza uzyskać dla tych kabin całopojazdową homologację typu pojazdu (WVTA) (Whole Vehicle Type Approval – przyp. red.) – zwraca uwagę Dorski. – Na niektórych rynkach będą one początkowo homologowane osobno.

    Scania będzie oferować wydłużone kabiny premium R oraz S głównie kierowcom jeżdżącym w transporcie długodystansowym, którzy oczekują dodatkowej przestrzeni. Seria S ma płaską podłogę, a dzięki wydłużeniu o 270 mm stanie się dosłownie i w przenośni „kabiną snów” dla kierowców, którzy wiele nocy spędzają poza domem.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : Ciężarówki, kabina cieżarówki, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone