Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Scania Winter: Zima – warunek naturalny

    Scania Winter: Zima – warunek naturalny

    1 marca, 2023
    Aktualności, Galeria, Jazda próbna, Polecane, Samochody ciężarowe

    „Scania Winter” to wydarzenie, które po paru latach przerwy spowodowanej pandemią, na przełomie stycznia i lutego zorganizowała Scania i jej norweski oddział. To wielki pokaz możliwości poruszania się ciężarówkami w warunkach zimowych, odbywający się niemal w środku Skandynawii, w okolicy norweskiego kurortu narciarskiego Trysil. To takie norweskie Zakopane… Tylko więcej tam śniegu i zdecydowanie mniej ludzi.

    Scania Winter: Zima – warunek naturalny

    Tym razem w Trysil było wyjątkowo ciepło – słupki rtęci w termometrach pokazywały minus 1 – 2 st. C w dzień, a w nocy było tylko minus 7 st. Tutaj temperatura wynosząca -15 st. C w dzień i ponad 20-stopniowy mróz w nocy nie jest niczym niezwykłym. Grubość pokrywy śnieżnej wynosiła za to. 70 cm, co podobno w tamtej okolicy kwalifikuje się jako niewielkie zaśnieżenie. Potrafi tam być nawet trzy razy więcej śniegu. Trysil jest położone w terenie górskim i każda zahaczająca o zbocza chmura pozostawia część siebie na pokrywających je drzewach i krzakach w postaci obfitej szadzi, co tworzy krajobraz z krainy Królowej Śniegu.

    Most w Trysil. Zimą drogi w Skandynawii nie muszą być czarne, mają być przejezdne.
    Most w Trysil. Zimą drogi w Skandynawii nie muszą być czarne, mają być przejezdne.

    Scania Winter, czyli Scania plus zima.
    W zasadzie ta nazwa mówi wszystko. Impreza wystartowała kilkanaście lat temu, jako pokaz dla norweskich przewoźników. Później dołączyli do nich także Szwedzi, a w ostatnich latach przy wsparciu centrali firmy Scania, zapraszani są goście z całej Europy. Trwające trzy tygodnie jazdy próbne to naprawdę poważnie przedsięwzięcie logistyczno-organizacyjne. Położone w górach Trysil jest oddalone o ponad 320 km od międzynarodowego portu lotniczego w Oslo, więc większość uczestników trzeba tam dowieźć autokarami. Oczywiście marki Scania.

    A na drogach jest ślisko – są czyszczone przez pługi, ale nikt ich tam nie soli. Pod kołami samochodów mamy najczęściej ubity lub zlodzony śnieg. W Skandynawii drogi zimą nie muszą być czarne – mają być przejezdne, a kierowcy muszą umieć sobie radzić z zimowymi utrudnieniami, które występują tam znacznie dłużej niż u nas. Poza umiejętnościami kierowców ważne jest również wyposażenie pojazdów pomagające w czasie jazdy w takich warunkach. Mieliśmy okazję przekonać się o tym w norweskich górach.

    1 2 3 4 5 6 7
    Tagi : scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone