Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Scania: Uruchomienie linii montażowej baterii

    Scania: Uruchomienie linii montażowej baterii

    6 września, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Samochody ciężarowe

    Linia montażowa baterii została uruchomiona w szwedzkiej siedzibie Scania w Södertälje. Otwarcie linii umożliwia seryjną produkcję elektrycznych pojazdów ciężarowych klasy premium.

    Scania: Uruchomienie linii montażowej baterii

    – Jestem niezwykle dumny ze wszystkich koleżanek i kolegów, którzy włożyli w to przedsięwzięcie swoje serca i umysły. W Scania postawiliśmy sobie za cel przewodzenie zmianie w kierunku przejścia na zrównoważony system transportowy. Uruchomienie linii montażowej baterii zapewnia nam jeden z kluczowych czynników umożliwiających przyspieszenie elektryfikacji – podkreśla Christian Levin, prezes i dyrektor generalny Scania i Grupy TRATON.

    Montaż najbardziej wydajnych ogniw

    Zgodnie z planami Scania, w 2030 roku pojazdy elektryczne będą stanowić 50 proc. sprzedaży firmy. W nieco dalszej przyszłości – możliwa jest elektryfikacja całego transportu. – Zelektryfikowane rozwiązania to największa transformacja w historii transportu. W 2023 r. proces ten faktycznie nabiera rozpędu, czego przykładem jest choćby  inwestycja w nową linię montażową baterii o wartości 1,5 mld SEK – dodaje Christian Levin.

    W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie. Odznacza się ono ponadprzeciętną wydajnością i wyjątkowo niskim śladem węglowym. Ogniwa produkowane są w fabryce Northvolt ETT w północnej Szwecji, natomiast od 5 września będą montowane w pakiety w nowym zakładzie o powierzchni 18 tys. m2 w Södertälje. Pozwoli to na rozpoczęcie seryjnej produkcji elektrycznych pojazdów ciężarowych Scania klasy premium przeznaczonych do transportu regionalnego.

    Linia montażowa baterii została uruchomiona w szwedzkiej fabryce Scania w Södertälje.
    Linia montażowa baterii została uruchomiona w szwedzkiej fabryce Scania w Södertälje.

    Wielkoskalowa produkcja pojazdów elektrycznych

    Ulokowanie zakładu montażowego w sąsiedztwie linii podwozi w Södertälje, którą latem tego roku przeprojektowano pod kątem seryjnej produkcji pojazdów elektrycznych, pozwoliło na stworzenie warunków do szybkiego i wydajnego przepływu produkcji.

    Przy montażu baterii zatrudnionych będzie 550 pracowników Scania, a cały proces jest wysoce zautomatyzowany – od przyjęcia towaru przez produkcję po dostawę. – Pomimo szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego, niezmiennie trzymamy się naszego zobowiązania i stawiamy klientów na pierwszym miejscu. Status premium oznacza, że dostarczamy rozwiązania, które są zarówno najwyższej jakości, jak i przyjazne dla środowiska. Ogniwo montowane obecnie w moduły i pakiety jest tego doskonałym przykładem – może zasilać pojazdy przez 1,5 mln km, co odpowiada okresowi ich eksploatacji. Możliwość przewodzenia zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego wspólnie z naszymi partnerami i klientami, to ogromny przywilej – podkreśla Marcus Holm, dyrektor ds. produkcji i logistyki w Scania.

    (s), fot. Scania

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Łosoś jest z jedną z najbardziej popularnych ryb spożywanych w Polsce i Europie. Ale jest też […]

    Czytaj więcej… Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososiContinue

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    Na Autodromie Słomczyn odbyła się szósta edycja Fleet Electric Day. Na największym teście pojazdów elektrycznych i […]

    Czytaj więcej… BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric DayContinue

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    W tym roku Krone świętuje dziesiątą rocznicę powstania fabryki naczep Krone w Tire (Turcja), około 60 […]

    Czytaj więcej… 10 lat fabryki Krone w tureckim TireContinue

    Tagi : ogniwo akumulatorowe, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone