Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Scania uruchamia produkcję ciężarówek w Chinach

    Scania uruchamia produkcję ciężarówek w Chinach

    5 grudnia, 2020
    Aktualności, Rynek

    To ważny krok w strategii rozwoju firmy Scania w Chinach i punkt wyjścia do dużych inwestycji w Azji. Firma zbuduje w Rugao w prowincji Jiangsu (150 km na północny zachód od Szanghaju) własny zakład produkcji pojazdów ciężarowych. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na początek 2022 roku.

    Scania uruchamia produkcję ciężarówek w Chinach, Truckslog.pl

    Podjęcie decyzji o takiej inwestycji przyśpieszyła transformacja ustroju gospodarczego Chin w kierunku bardziej otwartego systemu opartego na gospodarce rynkowej. – Nasza obecność w Chinach będzie postępować krok po kroku wraz z pozytywnym rozwojem warunków rynkowych i rosnącym zapotrzebowaniem na nowoczesne pojazdy o wyższym stopniu zaawansowania technologicznego. Do końca drugiej dekady poczynimy znaczne inwestycje, aby skorzystać z tego rozwoju i uczynić z Chin trzeci filar naszej globalnej struktury produkcji – podkreśla Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.

    W celu zwiększenia konkurencji Chiny otwierają się obecnie na podmioty z kapitałem zagranicznym – tym samym przyczyniając się do realizacji wdrażanych obecnie cennych inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju. – Zwiększenie obecności na rynku chińskim jest kluczowe dla rozwoju Scania i Grupy TRATON na całym świecie. Nasza działalność w tym kraju będzie stopniowo rozszerzana i przekształcana w pełnowymiarową jednostkę w globalnej strukturze produkcji i dostaw Scania. Celem jest nie tylko uczynienie z Chin trzeciego filaru naszego przemysłu, ale także stworzenie regionalnego centrum sprzedaży na inne rynki azjatyckie – dodaje Henrik Henriksson.

    Inwestycje Scania w Chinach obejmują również działalność badawczo-rozwojową. – Wzmocni to naszą międzynarodową pozycję konkurencyjną i zdolność do utrzymania statusu lidera zrównoważonego transportu, ponieważ nasza obecność zapewnia zwiększony dostęp do czołowych technologii i wiedzy specjalistycznej w takich dziedzinach jak pojazdy elektryczne i autonomiczne – wyjaśnia Henriksson.

    Chiny są największym na świecie jednolitym rynkiem pojazdów użytkowych – odpowiadają obecnie za 40 proc. światowej sprzedaży. Co prawda rynek zdominowany jest przez producentów krajowych, ale popyt na nowoczesne pojazdy o wyższym zaawansowaniu technicznym, lepszych osiągach i większej dostępności rośnie wraz z zapotrzebowaniem na bardziej wydajną logistykę i zrównoważony transport. W Chinach świetnie sprawdza się oferta firmy Scania w dziedzinie technologii silników spalinowych napędzanych biopaliwami, jak również elektrycznych.

    – Dążymy do tego, aby pod koniec drugiej dekady sprzedaż w Chinach była co najmniej taka sama jak na naszym największym obecnie jednolitym rynku, czyli w Brazylii – deklaruje Henrik Henriksson.

    Utworzenie przez Scanię własnej jednostki przemysłowej w Chinach stało się możliwe dzięki przejęciu Nantong Gaokai Auto Manufacturing Ltd. Spółka ta spełnia wymagania Scania w zakresie m.in. warunków pracy, ochrony środowiska i systemów monitorowania jakości na wszystkich etapach łańcucha dostaw, jak również zdolności do zapewnienia najwyższej jakości obsługi klienta.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone