Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Ukochana marka tunerów

    SCANIA: Ukochana marka tunerów

    29 października, 2021
    Aktualności, Galeria, Producenci, Rynek

    Za oknem zaczyna panować chłód, a nic tak nie rozgrzewa serca transportowca, jak widok pięknie utrzymanej, a nawet, nie bójmy się tego powiedzieć – stuningowanej ciężarówki. Ta moda zaczęła się w Skandynawii (może dlatego, że są tam długie zimowe wieczory?) i rozlała się już na całą Europę. Tuningowane są pojazdy wszystkich marek, jednak najczęściej poddawane rozmaitym upiększeniom są Scanie. Szczególnie te, które pod „budą” mają serce złożone z ośmiu cylindrów ułożonych w literę V…

    SCANIA, Ukochana marka tunerów, Ciężarówki i Logistyka

    Wróćmy do lata, bo wtedy najczęściej można takie pojazdy zobaczyć nie tylko przez kilkanaście sekund na drodze, ale także spotkać je na zlotach i obejrzeć z bliska, a nawet zajrzeć do kabiny. Kilka ciekawych Scanii udało się nam sfotografować na tegorocznym, lipcowym Master Trucku i na wrześniowej Pomorskiej Miss Scania.

    Największy na kontynencie europejskim zlot stuningowanych ciężarówek –  Master Truck Show – ponownie pobił rekord. Ponad 160.000 zwiedzających przybyło podziwiać ponad 1200 pojazdów z całej Europy. Ciężarówki z Niemiec, Czech, Szwecji, Szwajcarii oraz Polski na 3 dni zawładnęły lotniskiem w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. Czym wyróżniała się tegoroczna edycja zlotu?

    Master Truck Show 2021 był zdominowany przez markę Scania. Tylu ciężarówek z gryfem w logo nie było tam chyba jeszcze nigdy. Pokazuje to kultową pozycję szwedzkiego producenta w świecie tuningu. Kolejnym zjawiskiem z jakim można było się zetknąć na zlocie w Opolu jest dalszy rozwój polskiego stylu tuningu. Jego znakiem rozpoznawczym – do niedawna – był patriotyzm, ale obecnie dominuje heroizm w motywach. Bohaterowie filmów, gier, sportu czy postaci historyczne – to lubiane przez polskich przewoźników obrazy. Reszta świata tradycyjnie prezentowała swoje style – holenderski, skandynawski czy niemiecki. Oczywiście, nie było problemu, aby „truck” z kraju Goethe’go wykonany był w stylu innej nacji. Liczyło się piękno i precyzja wykonania. Jury zlotu w tym roku borykało się z problemem „jak kogoś nie skrzywdzić”, bo poziom wystawionych pojazdów był bardzo wysoki.

    Zwycięzca Master Truck Show 2021 choć przyjechał z Niemiec urzekał perfekcyjnym stylem holenderskim, ale w typowo teutońskich barwach. W zależności od światła lakier zmieniał odcień, od czerwonego do brązowego.
    A tu jedna ciekawostek z gdańskiej imprezy – ten weteran szos był tam jednym z najgłośniejszych pojazdów – poza silnikiem V8 pod maską, miał jeszcze drugą V8 Detroit Diesel umieszczoną na specjalnym uchwycie na… siodle! Obie działały!
    Kaszubska firma Repiński każdego roku prezentuje nowy pojazd po tuningu. W tym pokazała (zarówno w Opolu, jak i w Gdańsku) Scanię Convoy. To przykład dobrze zaprojektowanego i wykonanego tuningu. Prosta forma i umiar w ozdobnikach przez lata zapewnią zestawowi świeżość wyglądu.
    Trofeum „Weterana Szos” przyznano w Gdańsku czarno-złotej Scania 143M z silnikiem V8 o mocy 500 KM z 1992 roku należącej do firmy Ampliz z małopolskiego Olkusza.
    Tu cudeńko wyszło spod ręki młodych, dwudziestokilkuletnich fascynatów! Pogratulować gustu!
    Pomysłodawca Pomorskiej Miss Scania Sławomir Hofman (z prawej) z okazji przejścia na emeryturę otrzymał pamiątkową statuetkę z rąk nowego dyrektora generalnego Scania Polska – Wojciecha Rowińskiego.

    Pomorska Miss Scania to impreza lokalna, ale organizowana konsekwentnie od niemal dwóch dekad przez gdański oddział Scania Polska dzięki samozaparciu i działaniom jego dyrektora Sławomira Hofmana. Jego zasługi dla rozwoju tuningu na Pomorzu są nieocenione, a wspominamy o tym dlatego, że w czasie wrześniowego zlotu ogłoszono, że Sławek odchodzi na zasłużoną emeryturę po 28 latach prowadzenia oddziału! Jego następca, Łukasz Pokropek, ma nadzieję na to, że Sławek Hofman pomoże mu w organizowaniu kolejnych wyborów Pomorskich Miss Scania.

    Do udziału w gdańskim konkursie zgłoszono ponad 70 wyjątkowych pojazdów Scania, które rywalizowały o nagrody w czterech kategoriach. W tym roku, doceniając wysoki poziom rywalizacji, przyznano również nagrodę specjalną. Wydarzenie, które odbyło się w gdańskim oddziale Scania przyciągnęło wielu fanów pojazdów ciężarowych oraz wystawców z branży transportowej.

    Tytuł i trofeum „Pomorskiej Miss Scania 2021” trafiły do właścicieli ciężarówki Scania 590S z floty Transport Popławski. Zwycięski samochód to jeden z trzech pojazdów zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu przez właściciela firmy Transport Popławski. Oprócz nagrody głównej, przyznano również tytuł „Miss Publiczności”, o czym zdecydowali fani pojazdów ciężarowych obecni podczas wydarzenia. Najwięcej głosów oddano na pojazd Scania R520 należący do firmy P.U.T Ol-trans Olgierd Hewelt. Trofeum „Weterana Szos” przyznano czarno-złotej Scania 143M z silnikiem V8 o mocy 500 KM z 1992 roku należącej do firmy Ampliz, która do Gdańska przyjechała aż z małopolskiego Olkusza. Z kolei „Nagroda Dyrektora Oddziału” trafiła w ręce przedstawicieli Repiński Transport za pojazd Scania R500 Convoy, nawiązujący do kultowego filmu Sama Peckinpaha „Konwój”. „Nagrodą specjalną” wyróżniono granatowo-beżową Scanię R500 z 2013 roku z floty firmy Baca.

    rum, Grzegorz Teperek
    Fot. Grzegorz Teperek, Sławomir Rummel, Scania 

    Tagi : scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone