Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Testy autonomicznych ciężarówek na autostradzie w Szwecji   

    SCANIA: Testy autonomicznych ciężarówek na autostradzie w Szwecji   

    8 lutego, 2021
    Aktualności, Drogi, Elektromobilność

    Scania będzie testować autonomiczne pojazdy ciężarowe na autostradzie E4 pomiędzy Södertälje i Jönköping. Próby są prowadzone we współpracy z TuSimple.

    SCANIA: Testy autonomicznych ciężarówek na autostradzie w Szwecji, Truckslog.pl

    TuSimple to lider w rozwoju autonomicznych pojazdów i kluczowy partner firmy Scania i Grupy Traton w tej dziedzinie. Zezwolenia na prowadzenie testów na drodze E4 udzieliła Szwedzka Agencja Transportu.

    Autonomiczne pojazdy ciężarowe Scania będą prowadziły przewozy komercyjne w ramach działalności przewoźnika, jakim jest Scania Transport Laboratory. Ich ładunek będą stanowić komponenty do produkcji pojazdów Scania. Testy obejmą czwarty poziom jazdy autonomicznej, według 5-stopniowej klasyfikacji SAE.

    Oznacza to, że pojazdy ciężarowe Scania będą poruszały się autonomicznie, ale ze względów bezpieczeństwa będzie nadzorował je kierowca. W kabinie będzie również inżynier prowadzący test. Jego zadaniem będzie monitorowanie i weryfikacja informacji przekazywanych pojazdowi przez czujniki umożliwiające autonomiczną jazdę.

    – Zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Chinach prowadzone są już na drogach publicznych testy pojazdów autonomicznych na poziomie 4, lecz z tego, co wiem, Szwecja jest pierwszym państwem w Europie, które będzie testować to rozwiązanie na autostradzie, na pojazdach obciążonych ładunkiem – mówi Hans Nordin odpowiedzialny za projekt Hub2hub.

    Jeszcze w bieżącym roku Scania zamierza wydłużyć trasę testową, aby obejmowała cały odcinek między Södertälje i Helsingborgiem. – Spodziewamy się, że w nadchodzących latach będziemy mogli przetestować jazdę autonomiczną w innych państwach europejskich oraz w Chinach – dodaje Hans Nordin.

    Scania prowadzi testy autonomicznych pojazdów ciężarowych w australijskich kopalniach od 2017 roku. – Doświadczenie zdobyte podczas tych testów wskazuje, że autonomiczne pojazdy mogą zostać wdrożone na zamkniętych obszarach np. kopalń czy terminali w ciągu kilku lat – zapewnia Nordin.

    Jego zdaniem transport określany jako Hub2hub, czyli odbywający się autostradą między centrami logistycznymi, jest pierwszym typem przewozów, w których mogą znaleźć zastosowanie autonomiczne pojazdy ciężarowe na drogach publicznych. – Tempo rozwoju pojazdów autonomicznych pozwala nam na wprowadzenie na rynek tego rozwiązania w ciągu najbliższych 5 lat, przynajmniej w tego typu przewozach. Sądzę, że więcej czasu upłynie nim pojazdy autonomiczne pojawią się na drogach o ruchu dwukierunkowym oraz w środowisku zurbanizowanym – podsumowuje Hans Nordin..

    Firma TuSimple, z którą współpracuje Scania, została założona w 2015 roku i od tamtej pory jej pojazdy autonomiczne w ramach testów na poziomie 4 pokonały miliony kilometrów na autostradach, przyczyniając się do rozwoju tego rozwiązania. TuSimple jest uznawana za lidera na polu jazdy autonomicznej. Siedziba firmy jest w San Diego w Stanach Zjednoczonych, a zakłady mieszczą się w Tucson, Szanghaju i Pekinie.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : autonomiczne pojazdy, Ciężarówki, logistyka, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone