Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Premiera pierwszego autobusu turystycznego na biogaz

    SCANIA: Premiera pierwszego autobusu turystycznego na biogaz

    9 lipca, 2021
    Aktualności, Autobusy

    W ramach współpracy pomiędzy trzema firmami: Scanią, dostawcą usług przewozowych Flixbus i dostawcą gazu Gasum, pierwszy autobus turystyczny napędzany biogazem będzie obsługiwał trasę Sztokholm-Oslo.

    SCANIA, Premiera pierwszego autobusu turystycznego na biogaz

    Zasilanie płynnym biogazem (LBG) ograniczy wpływ na klimat, przyczyniając się do eliminacji spalania paliw kopalnych w przewozach autobusowych pomiędzy obiema skandynawskimi stolicami.

    Obecnie biogaz stosuje się w postaci sprężonej głównie w autobusach miejskich, samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych. Dotychczas biogaz był mniej konkurencyjny w przypadku ciężkich pojazdów dalekobieżnych. W ostatnich latach opracowano technologię chłodzenia biogazu do temperatury ok. 160 stopni Celsjusza poniżej zera – wtedy dochodzi do jego skroplenia i wzrostu gęstości energetycznej. Otwiera to możliwości wykorzystania biogazu m.in. do transportu ciężkiego (zarówno lądowego, jak i morskiego).

    Dostępność biogazu będzie szybko wzrastać w całej Europie – zwłaszcza dzięki podjętej przez Unię Europejską decyzji o udostępnieniu punktów tankowania wzdłuż głównych szlaków europejskiej sieci drogowej (TEN-T). – Pierwszy autobus turystyczny napędzany biogazem to prawdopodobnie najbardziej zrównoważone rozwiązanie w dziedzinie dalekobieżnych przewozów pasażerskich w dzisiejszych czasach – podkreśla Johan Ekberg, dyrektor działu obsługi klienta Scania.

    Istnieje wiele korzyści z zastosowania biogazu płynnego: nie jest paliwem kopalnym, jest odnawialny, produkuje się go lokalnie, a także ogranicza emisje zanieczyszczeń. Poprzez wykorzystanie lokalnie wytwarzanego płynnego biogazu jako paliwa w pojazdach ciężarowych i autobusach operatorzy o ponad 90% redukują wpływ na klimat – zarówno swój, jak i swoich klientów. Zmniejszenie emisji cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) pozytywnie wpłynie na ogólną jakość powietrza.

    Na redukcji hałasu skorzystają nie tylko kierowcy i pasażerowie, lecz także całe społeczeństwo. – Biogaz nie tylko jest paliwem o najniższej emisji CO2, lecz także rozwiązuje lokalne problemy z odpadami. Biogaz tworzy miejsca pracy i odtwarza zawartość węgla oraz składników odżywczych w glebie. To uniwersalne narzędzie gospodarki o obiegu zamkniętym – wylicza Jonas Strömberg, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Scania.

    Już dziś 17% paliw w europejskiej sieci gazowej to biogaz. Udział ten szybko rośnie, aktywnie przyczyniając się do redukcji emisji CO2. W przypadku szwedzkiej sieci gazowej dla pojazdów odsetek ten wynosi aż 95%. – Biogaz będzie jednym z najważniejszych narzędzi dekarbonizacji transportu ciężarowego – zwłaszcza w przypadku przewozów długodystansowych, takich jak transport międzymiastowy i dalekobieżny. W 2025 r. połowa europejskiego parku pojazdów ciężarowych może być zasilana biogazem – prognozuje Jonas Strömberg.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : autobusyy na biogaz, Ciężarówki, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone