Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Postęp w realizacji celów klimatycznych marki

    SCANIA: Postęp w realizacji celów klimatycznych marki

    20 marca, 2021
    Aktualności, Ekologia, Producenci

    Po raz pierwszy od wyznaczenia długofalowych celów klimatycznych opartych na naukowych podstawach (Science Based Targets), Scania ogłasza postęp w redukcji emisji CO2. Dotyczy to zarówno działalności firmy, jak i użytkowania produkowanych przez nią pojazdów.

    SCANIA: Postęp w realizacji celów klimatycznych marki, Truckslog.pl

    43% – o tyle Scania zredukowała już ślad węglowy wynikający z własnej działalności w stosunku do 2015 roku. Było to możliwe dzięki podniesieniu wydajności energetycznej operacji firmy oraz rosnącego udziału energii ze źródeł odnawialnych.

    Oznacza to, że Scania jest na dobrej drodze do osiągnięcia redukcji emisji bezpośredniej i pośredniej o 50% do 2025 r. – Realizujemy nasz plan redukcji emisji dwutlenku węgla związany z globalną aktywnością Scania z wyprzedzeniem. Jest to możliwe w dużej mierze dzięki przestawieniu naszych fabryk w 2020 r. na energię elektryczną z czystych źródeł – komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.

    Scania zobowiązała się również do zmniejszenia emisji CO2 związanej z wykorzystywaniem jej produktów o 20% do 2025 r. w porównaniu z 2015 r. – Zauważamy również postęp w zmniejszaniu emisji wynikającej z eksploatacji naszych pojazdów, która stanowi ponad 90% całkowitej emisji Scania. W odniesieniu do 2015 r. emisję z tego źródła zredukowano do 95,8%, a plan zakłada redukcję co najmniej do 80% przed 2025 rokiem. Ślad węglowy produktów Scania jest mierzony „od złoża do koła” (ang. well-to-wheel) i obejmuje produkcję paliw i energii elektrycznej do ich zasilania – dodaje Henrik Henriksson.

    Postęp jest w toku. Scania blisko współpracuje z klientami podnosząc wydajność energetyczną konwencjonalnych układów napędowych i zwiększając udział biopaliw, co ma wpływ zarówno na produkty nowe, jak i te będące już w użytku.

    Scania będzie powiększać flotę pojazdów elektrycznych, wprowadzając corocznie co najmniej jeden zelektryfikowany produkt przeznaczony do nowych zadań w gamie pojazdów ciężarowych i autobusów. – Nasze cele klimatyczne są głęboko zakorzenione w naszych codziennych decyzjach. Stanowią podstawę naszej strategii i są częścią celów korporacyjnych. Wytyczają nam kierunek naszych działań. Nieustannie dążymy redukcji wpływu naszych procesów, produktów i usług na środowisko – podsumowuje Henrik Henriksson.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : Ciężarówki, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,33
    Pb95
    7,74
    ON
    774
    LPG
    3,45
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,83
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,90
    GPB/PLN
    5,71
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone