Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Podnoszona i odłączana tandemowa oś napędowa

    SCANIA: Podnoszona i odłączana tandemowa oś napędowa

    2 lutego, 2021
    Aktualności, Rynek

    Scania wprowadza podnoszoną i odłączaną oś napędową RB662. To idealne rozwiązanie dla konfiguracji 6×4 lub 8×4, takich jak wywrotki, pojazdy do przewozu drewna i innych wykonujące puste przebiegi – pozwala na obniżenie zużycia paliwa nawet o 6%.

    SCANIA: Podnoszona i odłączana tandemowa oś napędowa, Truckslog.pl

    To rozwiązanie pozytywnie wpływa na zmniejszenie zużycia opon, zmniejszenie promienia skrętu i maksymalne przeniesienie masy na koła w celu poprawy przyczepności niezaładowanego pojazdu. Scania wprowadza wózek napędowy RB662 z opcjonalną funkcją podnoszenia i odłączania tylnej osi. Nowa opcja, po załączeniu, pozwala zaoszczędzić do 6% paliwa (zależnie od typu wykonywanych zadań), a także zmniejsza promień skrętu pojazdu. Podnoszenie osi zajmuje mniej niż 25 sekund, a przy standardowej wysokości podwozia i oponach, prześwit wynosi prawie 70 mm.

    – W niektórych zastosowaniach jest to funkcja bardzo pożądana przez klientów. Bardzo się cieszę, że to praktyczne rozwiązanie jest dostępne w naszej ofercie. W przypadku kursu bez ładunku różnica w zużyciu paliwa może wynosić nawet 6% w zależności od typu eksploatacji. Jest to znaczna oszczędność, zwłaszcza przy kursach powrotnych o długości 150 – 200 km, typowych dla pojazdów do przewozu drewna w Szwecji. Do tego dochodzą kolejne plusy: mniejsze zużycie opon i większa zwrotność – podkreślił Bo Eriksson, kierownik produktu w Scania Trucks.

    Podnoszona i odłączana oś napędowa (LDTA) wymaga zawieszenia pneumatycznego i podnosi masę własną pojazdu o 60 kg. Większość oszczędności paliwa wynika ze zmniejszonego tarcia w przekładni drugiej (odłączonej) osi. Około 10% oszczędności jest skutkiem zmniejszonych oporów toczenia. Osie dostępne są w trzech wariantach: 19, 21 i 26 ton. Dopuszczalne obciążenie przy uniesionej drugiej osi wynosi dla każdego z wariantów odpowiednio 9,5, 10,5 i 13 ton.

    „Sprzęgło kłowe” jest elementem, który sprawia, że oś napędowa Scania RB662 daje się zarówno podnosić, jak i odłączać. Opcja LDTA nie może być obecnie łączona ze zwolnicami w piastach lub konfiguracjach typu tridem. Kierowca podnosi oś za pomocą przełącznika w kabinie. Jeśli pojazd wykryje przeciążenie uniemożliwiające podniesienie osi, na desce rozdzielczej pojawi stosowne ostrzeżenie. Funkcję podniesienia osi można włączyć przy dowolnej prędkości. Samo odłączenie odbywa się poprzez „sprzęgło kłowe”. – Jesteśmy przekonani, że opcja ta znajdzie się w wielu konfiguracjach zamawianych pojazdów. Dodatkowy koszt zostanie szybko zrekompensowany przez oszczędności operacyjne naszych klientów – dodaje Bo Eriksson.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, oś napędowa, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone