Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Pionierskie studium wykonalności e-dróg dla ciężarówek

    SCANIA: Pionierskie studium wykonalności e-dróg dla ciężarówek

    27 sierpnia, 2021
    Aktualności, Elektromobilność

    Scania weźmie udział w brytyjskim studium wykonalności dotyczącym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym, wykorzystujących szybkie ładowanie za pomocą przewodów napowietrznych na drogach elektrycznych w transporcie długodystansowym.

    SCANIA, Pionierskie studium wykonalności e-dróg dla ciężarówek, Ciężarówki i Logistyka

    Będzie to pierwsze tego typu badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii – jego celem jest wykazanie gotowości do wprowadzenia tej technologii na rynek krajowy. Scania bierze udział w badaniu jako jeden z członków konsorcjum, w skład którego wchodzą Siemens Mobility, Costain, The Centre for Sustainable Road Freight (Uniwersytet Cambridge i Uniwersytet Heriot-Watt), ARUP, Milne Research, SPL Powerlines, CI Planning, BOX ENERGI i Possible.

    Badanie stanowi część wartego 20 mln funtów planu dekarbonizacji transportu (Transport Decarbonisation Plan, TDP), utworzonego niedawno przez rząd brytyjski w celu prowadzenia testów nad bezemisyjnym drogowym transportem towarowym. Ministerstwo Transportu przyznało środki finansowe konsorcjum za pośrednictwem agencji Innovate UK, która jest częścią UK Research and Innovation, pozarządowej instytucji publicznej finansowanej z dotacji państwowych.

    Konsorcjum zaproponowało utworzenie elektrycznego systemu drogowego na bazie technologii eHighway opracowanej przez Siemens Mobility. Będzie to najszybszy, najmniej emisyjny i najbardziej opłacalny sposób dekarbonizacji brytyjskiego sektora drogowego transportu towarowego, a zarazem jeden ze sposobów poprawy stanu brytyjskiego powietrza. Dziewięciomiesięczne badania rozpoczynają się w tym miesiącu. Oczekuje się, że w ich efekcie możliwe będzie utworzenie fundamentów dla takiego systemu, który od 2030 r. pozwoli obsłużyć główne drogi w Wielkiej Brytanii za pomocą linii napowietrznych.

    W podobnych badaniach prowadzonych na terenie Niemiec, Szwecji i Włoch technologia eHighway umożliwia specjalnie przystosowanym pojazdom ciężarowym wpięcie do sieci trakcyjnych i poruszanie się z wykorzystaniem energii elektrycznej (podobnie jak w systemach kolejowych i trolejbusowych). Pojazdy ciężarowe Scania wyposażone są w akumulator, który ładuje się podczas jazdy, dzięki czemu mogą odłączać się od linii w celu wyprzedzania innych pojazdów. W ten sposób udaje się dotrzeć do celu bez emitowania żadnych zanieczyszczeń na całej trasie.

    – Elektryfikacja transportu drogowego ma kluczowe znaczenie z perspektywy osiągnięcia przez Wielką Brytanię zeroemisyjności netto. Współpracujemy z naszymi partnerami nad rozwojem i doskonaleniem technologii elektrycznych pojazdów drogowych. Udowodniliśmy już, że można je wdrożyć. Udowodniliśmy, że stanowią atrakcyjną i opłacalną alternatywę dla pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi. Współpraca pozwoli nam połączyć doskonałość techniczną z wizjonerskimi ambicjami. W efekcie będziemy mogli stworzyć praktyczny i przystępny cenowo system dróg elektrycznych dla branży transportu towarowego i logistyki – podkreśla James Armstrong, dyrektor zarządzający Scania Great Britain Limited.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone