Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Pierwsze zamówienie na zieloną stal – kolejny krok w kierunku dekarbonizacji łańcucha dostaw  

    SCANIA: Pierwsze zamówienie na zieloną stal – kolejny krok w kierunku dekarbonizacji łańcucha dostaw  

    29 czerwca, 2023
    Aktualności, Producenci, Rynek

    Umowa z H2 Green Steel przewiduje, że pojazdy ciężarowe Scania będą powstawały z wykorzystaniem zrównoważonego materiału. Pierwsze zamówienie Scania na zieloną stal to ważny krok w kierunku dekarbonizacji łańcucha dostaw firmy.

    SCANIA: Pierwsze zamówienie na zieloną stal – kolejny krok w kierunku dekarbonizacji łańcucha dostaw  

    Początkowa umowa z H2 Green Steel zapewni firmie Scania stal produkowaną w sposób zrównowżony do budowy pojazdów ciężarowych. Produkcja rozpocznie się w nowym zakładzie H2 Green Steel w Boden w północnej Szwecji w 2025 r., a dostawy materiału zaplanowano na 2027 r.

    Umowa jest ważnym elementem ambitnej strategii Scania mającej na celu wyeliminowanie przez firmę głównych źródeł emisji CO2 w swoim łańcuchu dostaw do 2030 r., obejmującej użycie w produkcji w 100% ekologicznej stali, 100% zielonych akumulatorów, 100% ekologicznego aluminium oraz 100% ekologicznego żeliwa.

    Kolejnym ważnym działaniem Scania jest partnerstwo w ramach Koalicji First Movers, która zachęca firmy do zwiększania zakupów produktów niskoemisyjnych w obszarach trudnych do dekarbonizacji. Nowa umowa z H2 Green Steel pozwoli firmie Scania na wywiązanie się ze zobowiązania wobec Koalicji, dotyczącego zakupu znacznych ilości zielonej stali.

    Do wyprodukowania pojazdu ciężarowego zużywa się około czterech ton stali – istnieje zatem znaczny potencjał pozytywnego wpływu na klimat wynikający z zastosowania zielonej stali. – Dzięki temu zamówieniu od naszego partnera strategicznego – H2 Green Steel, konsekwentnie ograniczamy wpływ łańcucha dostaw Scania na klimat – mówi Anders Williamsson, wiceprezes wykonawczy, szef działu badań i rozwoju oraz zakupów w Scania.

    Do wyprodukowania pojazdu ciężarowego zużywa się około czterech ton stali – istnieje zatem znaczny potencjał pozytywnego wpływu na klimat wynikający z zastosowania zielonej stali.
    Do wyprodukowania pojazdu ciężarowego zużywa się około czterech ton stali – istnieje zatem znaczny potencjał pozytywnego wpływu na klimat wynikający z zastosowania zielonej stali.

    – Scania wspierała nas od pierwszego dnia. Nie tylko pomagając w tworzeniu możliwości dla wykorzystania zielonej stali, ale także jako wczesny inwestor kapitału zalążkowego. Ich wsparcie i partnerstwo w tworzeniu propozycji wartości, znacznie przyczyniły się do nadania kształtu naszym strategiom wejścia na rynek. Scania to pionier w zakresie zrównoważonego rozwoju i jako pierwsza firma w swoim sektorze wyznaczyła cele środowiskowe oparte na naukowych podstawach, zgodnie z Porozumieniem paryskim. Obecnie wszyscy nasi klienci, którzy myślą o przyszłości, robią to samo – mówi Mark Bula, dyrektor handlowy Boden Steel w H2 Green Steel.

    Strategia i cele dekarbonizacji łańcucha dostaw obejmują początkowo produkcję Scania w Europie, ale będą stopniowo rozszerzane na produkcję w Chinach i Ameryce Łacińskiej.

    (s), fot. Scania

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]

    Czytaj więcej… ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki DiagnostyczneContinue

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych - większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałośćContinue

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]

    Czytaj więcej… Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w CiechnowieContinue

    Tagi : scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone