Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Nowe skrzynie biegów do pracy w trudnych warunkach 

    SCANIA: Nowe skrzynie biegów do pracy w trudnych warunkach 

    18 maja, 2023
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Scania wprowadza do swoich pojazdów nowe skrzynie biegów G25CH oraz G33CH – zaprojektowane do wyjątkowo wymagających przewozów w przemyśle wydobywczym, przy transporcie ciężkich ładunków oraz w górzystym lub trudnym terenie. Nowe skrzynie biegów bazują na odnoszącej sukcesy gamie zautomatyzowanych skrzyń biegów typu G, którą Scania wprowadziła w 2020 roku.

    SCANIA: Nowe skrzynie biegów do pracy w trudnych warunkach 

    Nowe skrzynie biegów Scania mogą przenosić stały, wysoki moment obrotowy w trudnych warunkach i mają jednocześnie niezwykle długą żywotność. Do gamy skrzyń biegów Scania G25CM oraz G33CM dołączyły dwie nowe opcje z oznaczeniem H, jak „heavy”. G25CH i G33CH mają wszystkie zalety istniejących na rynku modeli, a ich dodatkowym atutem jest bardziej wytrzymała przekładnia planetarna.

    W ten sposób Scania oferuje prawdopodobnie najlepsze na rynku połączenie wytrzymałości, płynnej zmiany biegów i wydajności paliwowej. – Dodając nowe opcje, jeszcze wyraźniej zaznaczamy, że nasza gama XT i oferta dla przemysłu wydobywczego sprosta wykonywaniu najtrudniejszych zadań transportowych. Ich zdolność do radzenia sobie z wyzwaniami, przed którymi stają pojazdy ciężarowe w wymagających operacjach, będzie miała dla klientów znaczenie z punktu widzenia dyspozycyjności floty oraz obniżenia kosztów obsługi i napraw – mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.

    Najnowsza generacja zautomatyzowanych skrzyń biegów Scania słynie z dopracowanej konstrukcji i doskonałych osiągów. Skrzynie zostały wprowadzone na rynek w 2020 roku, zapewniając najlepsze w swojej klasie wyniki w wydajności paliwowej, efektywność transportu, płynną i szybką zmianę biegów i redukcję masy własnej.

    Jedną z ich głównych zalet jest szeroki zakres przełożeń, który (wraz z odpowiednim przełożeniem tylnej osi) pozwala utrzymywać silnik na niskich obrotach, zapewniając jednocześnie wysoki moment obrotowy. – Oferta pojazdów ciężarowych Scania nigdy nie była tak bogata. Oferujemy pełną gamę silników, a nowe skrzynie biegów w połączeniu z szeroką gamą osi, oznaczają, że nasze pojazdy mogą jeszcze lepiej sprostać najbardziej wymagającym i ciężkim zadaniom transportowym – komentuje Eduardo Landeo, dyrektor produktu w Scania Trucks.

    Idealna równowaga

    Ciężkie zestawy o wysokiej ładowności i masie całkowitej zwykle mają napęd 6×4 z zespołem dwóch osi napędowych o dużym przełożeniu przekładni głównej (3,5:1 lub większym). W terenie górzystym lub przy dużych oporach ruchu powoduje to duże obciążenie wałka wyjściowego skrzyni biegów. Wysokie przełożenie, zwykle w połączeniu ze zwolnicami w piastach jest korzystne przy ruszaniu z miejsca, zwiększa moment obrotowy przekazywany do kół, ale zarazem podnosi obroty silnika przy prędkości przejazdowej.

    Ponieważ Scania dąży do utrzymywania silnika na niskich obrotach, co przyczynia się do redukcji zużycia paliwa, należy znaleźć równowagę między przełożeniem tylnej osi i warunkami pracy pojazdu. Cechy wytrzymałych skrzyń biegów Scania sprawiają, że więcej pojazdów ciężarowych może teraz korzystać z szybszych przełożeń, zachowując jednocześnie wszystkie zalety ważne w ciężkich zastosowaniach.

    Aluminiowa, cicha i wydajna

    Gama skrzyń G ze zautomatyzowanym sterowaniem Scania Opticruise została wprowadzona w 2020 roku i od razu wyznaczyła nowy standard na rynku. Dzięki aluminiowej obudowie i mniejszym wymiarom nowa skrzynia jest o 60 kg lżejsza niż poprzedni model, a także gwarantuje niższy poziom hałasu.

    Skrzynie biegów typu G przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, dzięki niższym oporom wewnętrznym i ograniczeniu liczby synchronizatorów do dwóch, na co pozwoliło wprowadzenie sterowania skrzynią przy użyciu siłowników pneumatycznych i hamulców wałka pośredniego (łącznie trzech). W zestawieniu z dopracowanym systemem zarządzania silnikiem występującym w układzie napędowym Scania Super, skrzynie serii G mają kluczowe znaczenie dla płynnej i szybkiej zmiany przełożeń.

    (s), fot. Scania

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Łosoś jest z jedną z najbardziej popularnych ryb spożywanych w Polsce i Europie. Ale jest też […]

    Czytaj więcej… Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososiContinue

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    Na Autodromie Słomczyn odbyła się szósta edycja Fleet Electric Day. Na największym teście pojazdów elektrycznych i […]

    Czytaj więcej… BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric DayContinue

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    W tym roku Krone świętuje dziesiątą rocznicę powstania fabryki naczep Krone w Tire (Turcja), około 60 […]

    Czytaj więcej… 10 lat fabryki Krone w tureckim TireContinue

    Tagi : scania, skrzynia biegów
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone