SCANIA: Nowe rzędowe silniki przemysłowe
Dzięki wysokiej mocy, wydłużonej żywotności i redukcji emisji CO2, nowa generacja rzędowych silników przemysłowych Scania wyznacza nowy standard oszczędności paliwa.

Nowe jednostki Scania powstały po dziesięciu latach intensywnych prac konstrukcyjnych.
– To obecnie nasz najbardziej wydajny paliwowo silnik. Ma wyższy moment obrotowy, wyższą moc oraz o połowę dłuższą żywotność. To prawdziwa rewolucja w silnikach przemysłowych – komentuje Joel Granath, starszy wiceprezes i dyrektor ds. silników przemysłowych Scania.
Szybsza wymiana ładunku, niższe tarcie wewnętrzne i bardziej wydajne turbodoładowanie pozytywnie wpływają na wydajność paliwową. W przypadku silnika 13-litrowego oznacza to zmniejszenie zużycia paliwa dochodzące do 7% w porównaniu z obecnymi silnikami o tej samej mocy. Przekłada się to na oszczędność czterech litrów oleju napędowego na godzinę pracy silnika przy pełnym obciążeniu.
Dopóki silniki spalinowe pozostają w użytku, ich wpływ na klimat powinien ulegać ograniczeniu. Nowe silniki zapewniają wydajność i niezawodność, do których są przyzwyczajeni klienci firmy Scania, a ponadto redukują emisję CO2.
– Chcemy współtworzyć zrównoważoną przyszłość. Pozycja lidera, jaką zajmujemy w pojazdach ciężarowych i autobusach, rozciąga się obecnie również na silniki przemysłowe – dodaje Joel Granath.
Nowe rozwiązanie może być zasilane mieszankami zawierającymi biodiesel i HVO. Silniki wykorzystują najnowocześniejsze rozwiązania, aby klienci mogli czerpać z wartości dodanej, która przyświecała ich konstruowaniu. Okres między remontami generalnymi został wydłużony do 25 tys. godzin. Wśród nowych rozwiązań znalazły się: lepiej dopasowane chłodzenie, wzmocniony blok i głowica cylindrów oraz bardziej trwała przekładnia z komponentami o zoptymalizowanej wytrzymałości.
– Gdy projektowaliśmy nowe silniki, zależało nam na ułatwieniu klientom wdrożenia ich do istniejących zastosowań oraz zwiększeniu wydajności i oszczędności paliwa – podsumowuje Henrik Nilsson, dyrektor ds. silników przemysłowych Scania.
Silnik 13-litrowy Scania osiąga moc od 368 kW do 450 kW i zapewnia o 11% wyższą moc i o 21% wyższy moment obrotowy od obecnych silników. Natomiast silnik 11-litrowy osiąga moc od 202 kW do 368 kW.
(s)
Fot. Scania
- Kierowca ciężarówki ukarany za wystający ładunekNa autostradzie A2 zatrzymano ciężarówkę przewożącą samochody z Belgii na Łotwę, których ładunek wystawał poza tylny obrys naczepy. Kierowca otrzymał mandaty karne za naruszenie przepisów. W miejscowości Żdżary, inspektorzy z konińskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu […]
- LOGISTYKA: Grupa Raben na targach Transport Logistic 2023 w Monachium9-12 maja 2023 roku to termin, który cała branża logistyczna od dawna ma wpisany w kalendarz. W tych dniach w Monachium odbędą się targi Transport Logistic 2023 – jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń na […]
- SOLARIS: Kolejne testy w Trójmieście – elektryczna 9 na ulicach GdańskaOd wtorku w Gdańsku testowany jest bateryjny autobus Solaris Urbino 9 LE electric. Możliwości i operacyjność 9-metrowego elektrobusu będą sprawdzane do 23 marca. Pojazd będzie kursował na gdańskich liniach w regularnym ruchu miejskim. Autobus elektryczny […]
- ZDROWIE: Truckers Life wspiera badania profilaktyczne wątrobyW marcu rusza kolejny etap kampanii „Prowadź się zdrowo” – Przegląd Wątroby, którą wspiera fundacja Truckers Life, od lat zajmująca się promocją zdrowego stylu życia wśród kierowców zawodowych. Mężczyźni bardziej niż o zdrowie dbają o […]