Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Napędy elektryczne i hybrydowe

    SCANIA: Napędy elektryczne i hybrydowe

    25 sierpnia, 2020
    Aktualności, Ekologia, Elektromobilność

    Coraz więcej klientów wskazuje na potrzebę zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. W odpowiedzi Scania wprowadza napędy hybrydowe i elektryczne.

    SCANIA: Napędy elektryczne i hybrydowe, Truckslog.pl

    – Napęd elektryczny Scania został opracowany na podstawie doświadczeń wyniesionych z elektryfikacji pojazdów drogowych. Scania ma wieloletnie doświadczenie w produkcji silników napędzanych olejem napędowym i paliwami alternatywnymi, a dziś rozpoczynamy nowy etap, wprowadzając napęd elektryczny przyczyniający się do ograniczenia emisji CO2 – komentuje Joel Granath, starszy wiceprezes w Scania.

    Elektryczne układy napędowe umożliwiają osiągnięcie znakomitych parametrów w pojazdach kompaktowych. Wszystkie komponenty układu doskonale ze sobą współpracują. Kontroluje je wspólny system sterowania. Nadal wykorzystywany jest jeden interfejs systemu sterowania i jeden interfejs mechaniczny – CAN J1939 i SAE 1 – ułatwiając integrację z zewnętrznymi komponentami. 

    Układy napędowe Scania będą modułowe i skalowalne. W efekcie ich użytkownicy będą mogli wybierać i łączyć różne komponenty dopasowując je do własnych potrzeb.

    Hybrydowy układ elektryczny Scania, który pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla nawet o 92%, łączy silnik elektryczny z silnikiem spalinowym – jako równoległe bądź odrębne źródła zasilania. Układ taki można z powodzeniem wykorzystać np. w koparkach, wywrotkach, kruszarkach, żurawiach samochodowych, pompach do betonu i lotniskowych wozach strażackich. W przemyśle morskim natomiast układ ten sprawdzi się np. w tramwajach wodnych, promach, jednostkach pilotujących oraz jednostkach pomocniczych w hodowlach ryb.

    Rozwiązanie hybrydowe poprawia osiągi mechanizmu napędowego ze względu na moment obrotowy i dynamikę. Znacznie zmniejsza również zużycie paliwa, obniżając koszty operacyjne, poziom hałasu i emisję zanieczyszczeń. Zakres prędkości elektronicznej śruby maszynowej dopasowano do osiągów silnika, co wyklucza potrzebę montażu dodatkowej skrzyni biegów. W ten sposób udaje się ograniczyć straty energii, jak również ułatwić projektowanie i montaż wyposażenia – pomagają w tym niewielkie rozmiary jednostki.

    W pełni elektryczny układ napędowy pozwala na ograniczenie emisji CO2 aż do 98% dzięki zastosowaniu odnawialnych źródeł energii elektrycznej. Takie układy napędowe można z powodzeniem wykorzystywać m.in. w wózkach wysokiego składowania, pojazdach bramowych, wywrotkach, koparkach, ładowarkach, lotniskowych wozach strażackich i ciągnikach samolotowych. Natomiast w przypadku przemysłu morskiego świetnie sprawdzą się w statkach do rejsów widokowych, na promach, statkach pomocniczych elektrowni wiatrowych i w łodziach patrolowych.

    W pełni elektryczny napęd z maszyną elektryczną cechuje doskonała moc z maksymalnym momentem obrotowym i dynamiką dostępnymi od samego początku pracy. Dodatkowo bardzo duża wydajność i niskie wymagania eksploatacyjne obniżają koszty operacyjne.

    – Wykorzystanie hybrydowych i w pełni elektrycznych układów napędowych Scania w przyszłości może przynieść liczne korzyści w różnorodnych zastosowaniach. Niewątpliwym atutem naszych rozwiązań są wysokie parametry mechanizmu napędowego, zapewniającego dużą dynamikę i moment obrotowy od samego początku pracy – podkreśla Joel Granath.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone