Scania: Największe zamówienie na elektryczne ciężarówki
Scania i Einride podpisały umowę na dostawę 110 pojazdów elektrycznych. To największe jak dotąd zamówienie elektrycznych ciężarówek Scania.

Szwedzka firma Einride, wiodący dostawca kompleksowych cyfrowych, elektrycznych i autonomicznych rozwiązań w zakresie dostaw, włączy 110 elektrycznych pojazdów Scania do swoich działań w drugiej połowie 2022 roku. Einride posiada jedną z największych w Europie flot elektrycznych pojazdów ciężarowych, a dzięki temu partnerstwu będzie umacniać swoją obecność na rynku.
Cała flota pojazdów Scania zostanie zbudowana zgodnie z wymaganiami Einride i będzie obsługiwana przez pierwszy tego rodzaju system operacyjny Saga, który zapewnia wydajne dostawy pojazdami elektrycznymi. Analizy danych floty, generowane przez platformę Saga będą dostarczane Scania w celu dalszego wspólnego rozwoju produktów.
– Podjęcie tego ważnego partnerstwa ma dla nas ogromne znaczenie, zwłaszcza z punktu widzenia dalszego rozwoju w Europie. 110 pojazdów Scania w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia naszej floty. Ponadto, łączenie sił z renomowanymi graczami branżowymi, takimi jak Scania, pomaga nam napędzać innowacje i rozwój produktów w branży transportowej – komentuje Ellen Kugelberg, dyrektor ds. produktów w Einride.
Zamówienie Einride to największa jak dotąd umowa Scania na dostawę elektrycznych pojazdów ciężarowych w Europie. To początek nowego długoterminowego partnerstwa, które przyczyni się do realizacji ambicji obu firm w zakresie zwiększenia skali elektrycznego transportu drogowego.
– Podzielamy tę samą wizję dekarbonizacji ciężkiego transportu. Praca z Einride nad wspólnymi nowymi rozwiązaniami technicznymi i usługami cyfrowymi, które w sposób zrównoważony przyczynią się do rozwoju naszej branży, przynosi ogromną satysfakcję – mówi Fredrik Allard, dyrektor ds. e-mobilności w Scania.
Flota 110 elektrycznych pojazdów ciężarowych Scania rozpocznie operacje transportowe w Europie w 2022 i pierwszej połowie 2023 roku.
(CYPH)
Fot. Scania
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]