Scania: Model Super z tytułem „Green Truck 2022”
Po raz kolejny – szósty rok z rzędu – Scania otrzymała tytuł „Green Truck” za ponadprzeciętną efektywność transportu i niskie zużycie paliwa. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu nowego układu napędowego Scania Super.

Każdego roku do udziału w tym prestiżowym teście porównawczym są zapraszani wszyscy producenci samochodów ciężarowych w Europie. Test jest organizowany przez niemieckie magazyny branżowe w celu wyłonienia najbardziej efektywnego paliwowo pojazdu do transportu długodystansowego. – Bardzo się cieszę, że Scania po raz szósty z rzędu została uznana za najbardziej wydajny samochód ciężarowy. Nasz układ napędowy Scania Super wprowadził na rynek zupełnie nowy punkt odniesienia, jeśli chodzi o poziom osiągów, a nasi klienci czerpią teraz korzyści z 8% oszczędności paliwa – komentuje Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.
Nowy, 13-litrowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy Scania Super, został wprowadzony na rynek w listopadzie 2021 r. i jest dostępny w czterech wersjach mocy.
Test porównawczy Green Truck odbywa się w Niemczech na drogach publicznych. Co roku wykorzystywana jest ta sama trasa o długości 340 km, z różnymi warunkami na różnych odcinkach. W tym roku porównywano pojazdy o mocy 500 KM i łącznej masie 32 ton.
Test Green Truck organizowany jest przez niemieckie magazyny branżowe „Trucker” i „VerkehrsRundschau”. Jego celem jest wskazanie najbardziej wydajnego samochodu ciężarowego za pomocą wzoru, który uwzględnia zarówno zużycie paliwa, jak i średnią prędkość. Testy są rygorystycznie monitorowane. Czynniki wpływające na wyniki (jak temperatura zewnętrzna i wiatr czołowy) są kompensowane przez wykorzystanie pojazdu referencyjnego o dobrze udokumentowanych osiągach, który bierze udział w każdym przejeździe testowym równolegle z konkurencją.
– Otrzymanie tytułu Green Truck to świadectwo naszych osiągnięć i znak rozpoznawczy wartości, jaką oferuje Scania. Te ciągniki mają tę samą specyfikację i możliwości oszczędzania paliwa, które dostarczamy naszym klientom, co czyni z nich prawdziwych zwycięzców tego testu – dodaje Stefan Dorski.
(s)
Fot. Scania
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
- Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuKażda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]