Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Lider w zakresie efektywności paliwowej ciężarówek według Unii Europejskiej

    SCANIA: Lider w zakresie efektywności paliwowej ciężarówek według Unii Europejskiej

    10 czerwca, 2021
    Aktualności, Ekologia

    Dane Komisji Europejskiej potwierdzają, że Scania jest najlepszym producentem pojazdów ciężkich, jeśli chodzi o redukcję emisji CO2.

    SCANIA: Lider w zakresie efektywności paliwowej ciężarówek według Unii Europejskiej, Truckslog.pl

    Pojazdy ciężarowe i autobusy są odpowiedzialne za około jedną czwartą emisji CO2 z transportu drogowego w UE i za około 6% całkowitej emisji CO2 w UE. Pomimo pewnej poprawy efektywności zużycia paliwa w ostatnich latach, emisje te nadal rosną, głównie z powodu wzrostu intensywności drogowego transport towarów.

    W 2019 r. UE przyjęła pierwsze przepisy dotyczące norm emisji CO2 w UE dla pojazdów ciężarowych o dużej ładowności i wyznaczyła cele w zakresie redukcji średnich emisji na 2025 i 2030 r. Zgodnie z nowymi przepisami producenci muszą zmniejszyć emisję CO2 z nowych pojazdów ciężarowych średnio o 15% od 2025 r. i o 30% od 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2019 r.

    Niedawno Komisja Europejska opublikowała statystyki dotyczące emisji CO2 z nowych pojazdów ciężarowych dla każdego producenta zarejestrowanego w Unii obejmujące okres od lipca 2019 r. do czerwca 2020 r. Wartości te stanowią podstawę limitów w przepisach dotyczących emisji CO2 i będą podstawą do naliczania opłat drogowych.

    „Wyraźny lider rynku”

    Jak wynika z raportu Scania jest najlepsza w swojej klasie pod względem efektywności energetycznej i niskiej emisji CO2, z wynikiem 4,7% poniżej limitu CO2 ustalonego przez UE.

    Scania jest jedynym producentem ciężkich pojazdów ciężarowych, który wyraźnie plasuje się poniżej limitu UE. – Dane dotyczące emisji CO2 opublikowane przez UE pokazują, że istnieje zdecydowany lider rynku pod względem poziomu zużycia paliwa, jest to Scania. Liczby te są oparte na testach komponentów i pojazdów i odzwierciedlają długoterminową pracę Scania w zakresie usprawnień aerodynamiki i układu napędowego. Zaletą certyfikowanych wartości CO2 publikowanych przez UE jest to, że wszyscy muszą próbować je obliczać w ten sam sposób – jest to najuczciwszy dostępny sposób porównywania emisji między producentami – mówi Henrik Wentzel, starszy doradca ds. planowania produktów w Scania.

    Andreas Follér, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Scania, twierdzi, że dane Komisji Europejskiej pokazują również, że Scania jest na dobrej drodze, aby osiągnąć swój oparty na nauce cel klimatyczny – ograniczenie emisji CO2 z pojazdów o 20% do 2025 r., w porównaniu do poziomów emisji z 2015 r.

    Prawodawstwo UE, a długofalowe cele

    Scania jest jedynym europejskim producentem ciężkich pojazdów, który posiada zatwierdzone, oparte na nauce cele klimatyczne (Science Based Target – SBT). – Naszą ambicją jest zmniejszenie wpływu na klimat w krótkim i średnim okresie zarówno w przypadku SBT, jak i prawodawstwa UE. Główna różnica polega na tym, że prawodawstwo UE dotyczące CO2 obejmuje tylko emisje typu „od złoża do koła” (ang. tank-to-wheel). Nasze SBT są mierzone od „od zbiornika do koła” (ang. well-to-wheel). Jeśli spojrzymy tylko na emisje z rury wydechowej, nie ma znaczenia, czy pojazd jest napędzany w 100% HVO, czy w 100% olejem napędowym, czy biogazem lub gazem ziemnym. Ale dla naszego celu opartego na nauce, dla naszych klientów i dla planety ma to duże znaczenie – mówi Andreas Follér.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : Ciężarówki, redukcja emisji CO2, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone