Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA i ABB: Rozwój Megawatowego Systemu Ładowania – sukces pierwszego testu  

    SCANIA i ABB: Rozwój Megawatowego Systemu Ładowania – sukces pierwszego testu  

    12 maja, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Elektryczny pojazd ciężarowy Scania nowej generacji przechodzi pierwszy test ładowania w ramach pilotażowego Megawatowego Systemu Ładowania (ang. Megawatt Charging System, MCS) wykorzystywanego w produktach firmy ABB E-mobility. Test uznaje się za kluczowy dla rozwoju systemu szybkiego ładowania pojazdów ciężarowych.

    SCANIA i ABB: Rozwój Megawatowego Systemu Ładowania - sukces pierwszego testu  

    Współpraca jest kluczem do elektryfikacji transportu ciężkiego, który obecnie odpowiada za 40 procent światowej emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym. Eksperci Scania z powodzeniem zainstalowali i przetestowali pilotażowy Megawatowy System Ładowania wykorzystywany w produktach ABB E-mobility.

    Stanowi to kolejny ważny krok w opracowywaniu wydajnego rozwiązania do ładowania pojazdów ciężarowych. Technologia ta pozwoli skrócić czas ładowania ciężarówek aż o połowę.

    Oba podmioty zaangażowały się w rozwój transportu o zerowej emisji. Stworzenie rozwiązania, które umożliwi szybkie ładowanie elektrycznych pojazdów użytkowych oraz zapewni im większy zasięg, jest kluczem do zwiększenia sprzedaży  pojazdów ciężarowych, które nie korzystają z paliw kopalnych.

    Wstępne testy, które sprawdzają techniczne możliwości ładowania pojazdów prądem o wysokim natężeniu są pierwszym ważnym krokiem w kierunku przyszłego Megawatowego Systemu Ładowania (MCS) od ABB E-mobility. Efektem będzie stopniowe wdrażanie stacji ładowania dużej mocy – począwszy od ładowania prądem o natężeniu 1500 A, a kończąc na pełnym wykorzystaniu technologii MCS, charakteryzującej się ładowaniem prądem o natężeniu 3000 A.

    SCANIA i ABB: Rozwój Megawatowego Systemu Ładowania - sukces pierwszego testu  

    Jest to standard ładowania, w który zainwestowały zarówno Scania, jak i ABB E-mobility, tym samym przyczyniając się do jego rozwoju we współpracy z CharIN (wprowadzenie w życie standardu MCS spodziewane jest w 2024 roku).

    Technologia MCS ma kluczowe znaczenie dla długodystansowych elektrycznych pojazdów ciężarowych Scania, dla których czas jazdy i postoju regulowany jest przez przepisy. Kierowca może prowadzić przez maksymalnie 4,5 godziny, po czym musi zrobić 45-minutową przerwę.

    W tym czasie pojazd powinien zostać naładowany w stopniu wystarczającym do jazdy przez kolejne 4,5 godziny. Ze względu na pojemność akumulatorów trakcyjnych, niezbędne jest szybkie ładowanie o dużej mocy. – Jesteśmy świadkami rozwoju transportu elektrycznego. Zgodnie z założonym przez nas celem, do 2030 roku 50 procent naszej sprzedaży powinny stanowić pojazdy z napędem elektrycznym.  Osiągnięcie tego celu wymaga odpowiedniej infrastruktury, a technologia MCS jest kluczowym elementem jej rozwoju – podkreśla Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności w Scania.

    ABB E-mobility, światowy lider w dziedzinie rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, przewodzi w dostarczaniu niezawodnej infrastruktury do ładowania oraz jej obsługi serwisowej – kluczowych elementów transformacji flot w kierunku apędów elektrycznych. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa ze Scania w tym rewolucyjnym, pilotażowym projekcie, który ustanawia precedens dla branży. Rozwijamy współpracę z producentami OEM w sektorze ładowania, wprowadzając najnowsze technologie, które mają zapewnić użytkownikom jak najwyższy komfort. Bardzo nas cieszy ten pierwszy test i z niecierpliwością czekamy na kolejne sukcesy w rozwoju jakości, niezawodności i przystępności ładowania floty – dodaje Chris Nordh, dyrektor globalny ds. floty i operacji tranzytowych w ABB E-mobility.

    (s), fot. Scania

    25 września wystartowała kolejna edycja Akcji Specjalnej REPXPERT RALLYEXPERTS!

    25 września wystartowała kolejna edycja Akcji Specjalnej REPXPERT RALLYEXPERTS!

    6 tygodni Akcji, 600 Nagród Tygodniowych, 20 Nagród Głównych – Kupuj produkty LuK, INA, FAG i […]

    Czytaj więcej… 25 września wystartowała kolejna edycja Akcji Specjalnej REPXPERT RALLYEXPERTS!Continue

    Daimler Truck Financial Services rozwinie działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji

    Daimler Truck Financial Services rozwinie działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji

    Daimler Truck Financial Services, jeden ze światowych liderów usług finansowych dla pojazdów użytkowych, wchodzi na nowe […]

    Czytaj więcej… Daimler Truck Financial Services rozwinie działalność w Polsce, Czechach i na SłowacjiContinue

    Filtr w technologii blow-by firmy UFI Filters do nowych silników Cursor 16 TST

    Filtr w technologii blow-by firmy UFI Filters do nowych silników Cursor 16 TST

    UFI Filters, wiodąca firma w dziedzinie filtracji i zarządzania termicznego, a także technologii filtracji wodoru, zaprojektowała […]

    Czytaj więcej… Filtr w technologii blow-by firmy UFI Filters do nowych silników Cursor 16 TSTContinue

    Tagi : scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone