GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Współpraca jest kluczem do elektryfikacji transportu ciężkiego, który obecnie odpowiada za 40 procent światowej emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym. Eksperci Scania z powodzeniem zainstalowali i przetestowali pilotażowy Megawatowy System Ładowania wykorzystywany w produktach ABB E-mobility.
Stanowi to kolejny ważny krok w opracowywaniu wydajnego rozwiązania do ładowania pojazdów ciężarowych. Technologia ta pozwoli skrócić czas ładowania ciężarówek aż o połowę.
Oba podmioty zaangażowały się w rozwój transportu o zerowej emisji. Stworzenie rozwiązania, które umożliwi szybkie ładowanie elektrycznych pojazdów użytkowych oraz zapewni im większy zasięg, jest kluczem do zwiększenia sprzedaży pojazdów ciężarowych, które nie korzystają z paliw kopalnych.
Wstępne testy, które sprawdzają techniczne możliwości ładowania pojazdów prądem o wysokim natężeniu są pierwszym ważnym krokiem w kierunku przyszłego Megawatowego Systemu Ładowania (MCS) od ABB E-mobility. Efektem będzie stopniowe wdrażanie stacji ładowania dużej mocy – począwszy od ładowania prądem o natężeniu 1500 A, a kończąc na pełnym wykorzystaniu technologii MCS, charakteryzującej się ładowaniem prądem o natężeniu 3000 A.
Jest to standard ładowania, w który zainwestowały zarówno Scania, jak i ABB E-mobility, tym samym przyczyniając się do jego rozwoju we współpracy z CharIN (wprowadzenie w życie standardu MCS spodziewane jest w 2024 roku).
Technologia MCS ma kluczowe znaczenie dla długodystansowych elektrycznych pojazdów ciężarowych Scania, dla których czas jazdy i postoju regulowany jest przez przepisy. Kierowca może prowadzić przez maksymalnie 4,5 godziny, po czym musi zrobić 45-minutową przerwę.
W tym czasie pojazd powinien zostać naładowany w stopniu wystarczającym do jazdy przez kolejne 4,5 godziny. Ze względu na pojemność akumulatorów trakcyjnych, niezbędne jest szybkie ładowanie o dużej mocy. – Jesteśmy świadkami rozwoju transportu elektrycznego. Zgodnie z założonym przez nas celem, do 2030 roku 50 procent naszej sprzedaży powinny stanowić pojazdy z napędem elektrycznym. Osiągnięcie tego celu wymaga odpowiedniej infrastruktury, a technologia MCS jest kluczowym elementem jej rozwoju – podkreśla Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności w Scania.
ABB E-mobility, światowy lider w dziedzinie rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, przewodzi w dostarczaniu niezawodnej infrastruktury do ładowania oraz jej obsługi serwisowej – kluczowych elementów transformacji flot w kierunku apędów elektrycznych. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa ze Scania w tym rewolucyjnym, pilotażowym projekcie, który ustanawia precedens dla branży. Rozwijamy współpracę z producentami OEM w sektorze ładowania, wprowadzając najnowsze technologie, które mają zapewnić użytkownikom jak najwyższy komfort. Bardzo nas cieszy ten pierwszy test i z niecierpliwością czekamy na kolejne sukcesy w rozwoju jakości, niezawodności i przystępności ładowania floty – dodaje Chris Nordh, dyrektor globalny ds. floty i operacji tranzytowych w ABB E-mobility.
(s), fot. Scania
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]