Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Hybrydowe autobusy na O-Bahn w Adelajdzie

    SCANIA: Hybrydowe autobusy na O-Bahn w Adelajdzie

    16 lutego, 2021
    Aktualności, Ciekawostki, Ekologia, Elektromobilność

    Autobusowa magistrala O-Bahn w Adelajdzie, będąca częścią miejskiego systemu szybkiej komunikacji autobusowej (Bus Rapid Transit, BRT), będzie bardziej przyjazna dla środowiska. Do Adelajdy zawitał pierwszy w Australii Południowej autobus Scania Hybrid.

    SCANIA: Hybrydowe autobusy na O-Bahn w Adelajdzie, Truckslog.pl

    Hybrydowa Scania może poruszać się nie generując żadnej emisji spalin. Pojazd wyposażono dwudrzwiowe nadwozie Precision VST, zabudowane na podwoziu Scania przez miejscową firmę Precision Buses.

    Hybrydowa Scania przeznaczona jest do eksploatacji zarówno na trasie O-Bahn, jak i na ulicach miasta. – To mały, ale ważny krok w kierunku realizacji zrównoważonego rozwiązania transportowego w Adelajdzie – podkreśla Julian Gurney, dyrektor sprzedaży Scania Bus and Engines w Australii.

    Na ulicach Adelajdy hybryda Scania korzysta z dziewięciolitrowego, pięciocylindrowego silnika wysokoprężnego o mocy 320 KM spełniającego normę Euro 6, typowego dla australijskiej floty autobusowej. Hybrydowy układ napędowy zastosowany w nowych autobusach zaprojektowano w taki sposób, aby pojazdy mogły pokonać do 4 km wyłącznie na zasilaniu bateryjnym, osiągając maksymalną prędkość 40 km/h. Silnik wysokoprężny może w pełni naładować akumulatory w ciągu zaledwie 30 minut jazdy. Wprowadzenie dodatkowego napędu elektrycznego prowadzi do znacznego obniżenia emisji spalin.

    Autobus będzie obsługiwał trasę autobusowej O-Bahn w Adelajdzie, która zapewnia ponad 1000 przewozów pasażerskich tygodniowo na odcinku 18 kilometrów. Zasilanie bateryjne podnosi komfort jazdy, a mniejszy hałas i brak spalin z odjeżdżającego z przystanku autobusu docenią również piesi. Podczas podjeżdżania do węzła przesiadkowego w celu zabrania lub wysadzenia pasażerów oraz odjeżdżając z przystanków, autobus może korzystać z zasilania elektrycznego.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : autobusy hybrydowe, Ciężarówki, logistyka, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone