Scania: GRYFBETON PL z betonomieszarkami na LNG
Pięć podwozi Scania G 410 XT z 6-cylindrowymi, 13-litrowymi silnikami napędzanymi LNG trafiło do floty szczecińskiej firmy GRYFBETON PL.

W konstrukcji podwozia i układu napędowego wykorzystano rozwiązania mające na celu podniesienie wydajności pojazdów oraz ograniczenie ich wpływu na środowisko.
Betonomieszarki wyposażono w zbiorniki LNG, pozwalające zgromadzić w danej objętości większą ilość paliwa niż w butlach CNG, po to, by pojazdy miały oczekiwany zasięg i dyspozycyjność. – W pojazdach zastosowano wózki typu tridem, dzięki temu możliwe było umieszczenie na ramie zbiornika LNG o pojemności 406 l i nieznaczne obniżenie masy własnej podwozi. Zabudowy wykonano w dużej mierze z aluminium, co również bardzo korzystnie wpłynęło na masę oraz ładowność pojazdu – komentuje Kordian Filiks, partner biznesowy Scania Szczecin.

W przypadku konfiguracji 8×4, napędzane są dwie osie z tyłu, za którymi znajduje się oś wleczona. Takie rozmieszczenie osi ułatwia pogodzenie wysokiej ładowności z wymaganiami dotyczącymi maksymalnych nacisków na osie. Ostatnia oś, skrętna i unoszona zapewnia wiele korzyści. Ułatwia manewrowanie, a unosząc ją na czas jazdy bez ładunku, można zmniejszyć opory toczenia, co sprzyja redukcji zużycia paliwa oraz opon. – Inwestycja w betonomieszarki napędzane LNG stanowi domknięcie całego łańcucha produkcyjnego betonu firmy GRYFBETON PL o pojazdy niskoemisyjne. To ważny krok do transportu zrównoważonego, czyli produkcji betonu ekologicznego od początku do końca – mówi Stanisław Węcławik, prezes zarządu GRYFBETON PL.
(s)
Fot. Scania
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
- Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuKażda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
- CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuCEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
- Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]