Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Flota „zielonych” ciężarówek ze Słupska

    SCANIA: Flota „zielonych” ciężarówek ze Słupska

    28 stycznia, 2021
    Aktualności, Rynek

    20 pojazdów Scania R 410 napędzanych LNG trafiło do firmy Sobańscy z Pomorza. Pojazdy wydano w serwisie Scania w Słupsku.

    SCANIA: Flota „zielonych” ciężarówek ze Słupska, Truckslog.pl

    – Rozmowy na temat dostawy pojazdów Scania napędzanych gazem LNG rozpoczęły się w połowie ubiegłego roku. Po udanych testach nastąpiło podpisanie kontraktu. W serwisie Scania Słupsk zamontowano również panele fotowoltaiczne na spojlerach dachowych pojazdów, pozwalające na doładowywanie akumulatorów. Pojazdy zostały objęte umową serwisową i pakietem „Ecolution by Scania” – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska.

    Wszystkie pojazdy mają bogate wyposażenie, w tym pełne oświetlenie LED, klimatyzatory postojowe, radio z nawigacją, aluminiowe felgi i skórzane kierownice. Wyposażono je również w systemy bezpieczeństwa, takie jak zaawansowany system hamowania awaryjnego AEB, który wykorzystuje kamerę i radar do monitorowania sytuacji przed pojazdem. Z kolei system LDW o przekroczeniu linii, ostrzega kierowcę, gdy pojazd w sposób niezamierzony przekroczy linię pasa ruchu. Dzięki Adaptive Cruise Control (ACC), kierowca może samodzielnie ustawić minimalny odstęp od poprzedzającego pojazdu. Pojazd będzie poruszał się z zadaną prędkością dopóki nie dogoni pojazdu jadącego wolniej. Wówczas dostosuje do niego swoją prędkość, zachowując bezpieczny odstęp. Gdy droga znów będzie wolna, automatycznie powróci do zadanej prędkości. Ciężarówki wyposażone są w skrzynię biegów Opticruise z odłączanym retarderem.

    – Zrównoważony rozwój i ekologia są bardzo ważne w naszej organizacji. Przykładamy do nich dużą wagę na każdym etapie transportu. Inwestycja w pojazdy Scania napędzane LNG, to kolejny krok obok ecodrivingu, dbania o stan techniczny pojazdów, czy wyznaczania optymalnych tras w kierunku realizacji tego celu. W marcu oddamy do użytku własną stację LNG w Lęborku – komentuje Grzegorz Sobański, dyrektor zarządzający firmy Sobańscy.

    Firma Sobańscy świadczy usługi transportu drogowego oraz spedycji w Polsce i Europie od 1989 r. Głównym obszarem działalności firmy jest transport płodów rolnych, ale oferuje również kompleksowe usługi z zakresu spedycji, transportu pod plandeką. Firma działa na terenie całej Europy. 

    – Liczba pojazdów Scania napędzanych LNG w Polsce zwiększa się. Oferujemy największą na rynku gamę silników zasilanych paliwami alternatywnymi. Wykorzystanie gazu ziemnego w transporcie pozwala na redukcję emisji CO2 do 20 procent, możliwe jest też całkowite wyeliminowanie emisji sadzy oraz ograniczenie emisji tlenków azotu. Zasięg podwozia Scania do zabudowy zasilanego LNG wynosi aż do 1600 km – dodaje Paweł Paluch.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone