Scania: Elektryczne ciężarówki dla kopalni LKAB w północnej Szwecji
Elektryczna wywrotka Scania zostanie wykorzystana do pracy w kopalni LKAB w Malmberget, gdzie będzie pracować wraz z elektrycznym dźwigiem, przystosowanym do operacji górniczych. Współpraca jest dla Scania okazją do sprawdzenia w praktyce w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych w wymagającym środowisku kopalni.

Scania i LKAB działają w branżach, które przechodzą obecnie znaczące zmiany, aby osiągnąć wyższy poziom zrównoważonego rozwoju. Dwie duże firmy łączą siły, aby wdrożyć pojazdy elektryczne w kopalniach, co jest istotnym krokiem w kierunku rozwoju zrównoważonego transportu w tej branży.
LKAB dąży do tego, aby stać się jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie w przemyśle górniczym. Droga do bezpiecznej, wydajnej i wolnej od emisji dwutlenku węgla produkcji żelaza i stali zaczyna się od wydobycia rudy żelaza w kopalniach, a obecnie jest rozszerzona również na transport. – Elektryczne pojazdy ciężarowe to element procesu tworzenia nowego standardu dla zrównoważonego górnictwa, wolnego od paliw kopalnych. Przestawiamy naszą flotę z oleju napędowego i testujemy możliwości pojazdów elektrycznych. Nie tylko pojazdy muszą zapewniać wyższą wydajność, ale przede wszystkim kopalnie muszą działać w sposób bardziej zrównoważony i stanowić bezpieczniejsze środowisko pracy – mówi Peter Gustavsson, kierownik projektu w LKAB.
Ciężka wywrotka o masie całkowitej, łącznie z ładunkiem, wynoszącej 49 ton będzie transportować resztki produktów. Drugi pojazd jest wyposażony w dźwig, przeznaczony do transportu stali wiertniczej do podziemnych platform wiertniczych. Elektryczna ciężarówka z dźwigiem będzie ładowana w zajezdni. Jest również możliwe jej mobilne ładowanie w różnych lokalizacjach, co zwiększy elastyczność zadań transportowych. Pojazdy rozpoczną działalność w LKAB w 2022 roku.
– Kontynuujemy współpracę z klientami, którzy chcą wspólnie z nami testować innowacyjne rozwiązania. Dla Scania bardzo cenna jest możliwość sprawdzenia w praktyce pojazdów elektrycznych, które pracują w ekstremalnych warunkach wykonując rzeczywiste operacje klientów w kopalni. Co więcej, elektryczna ciężka wywrotka jest pierwszą tego typu w branży. To kolejny duży krok na drodze do wdrażania zrównoważonych rozwiązań transportowych we wszystkich zastosowaniach – mówi Fredrik Allard, dyrektor działu e-mobilności w Scania.
– Włączenie Scania w nasz proces transformacji jest niezwykle cenne, ponieważ daje nam możliwość sprawdzenia elektrycznych pojazdów tej marki. Wspólnie mamy nadzieję stworzenia pojazdów wolnych od paliw kopalnych, które nawet bardziej wydajne niż te, które obecnie posiadamy – podsumowuje Peter Gustavsson.
(s)
Fot. Scania
- „Szeryf” w Skodzie doprowadził do kolizji z ciężarówką43-letni kierowca Skody, wyprzedził ciągnik siodłowy z naczepą i zjechał na jej pas, powodując gwałtowne hamowanie i kolizję. W wyniku tego incydentu stracił on prawo jazdy, a jego sprawa zostanie rozpatrzona przez sąd w Grójcu. […]
- Tragedia na na S7: przebił barierki i wpadł do rowu. Kierowca nie żyjeNa drodze ekspresowej S7 pod Kielcami doszło do wypadku. Kierowca ciężarówki zjechał z jezdni, uszkodził barierki i wpadł do rowu. Pomimo podejmowanych działań ratunkowych, niestety nie udało się uratować jego życia. Do tragicznego w skutkach […]
- FORD TRUCKS: Truck Service – nowy autoryzowanym punkt serwisowyFord Trucks Polska, zgodnie z obraną strategią ekspansji i zapotrzebowaniem rynku, poszerza sieć autoryzowanych serwisów. Kolejnym, już trzynastym, punktem serwisowym został Truck Service Polska, prężnie działający na Śląsku. – Firma Truck Service Polska jest wieloletnim […]
- DAF: Nagrody dla europejskich dealerów. Polacy nagrodzeni!Austriacko-niemiecka grupa dealerska Tschann Nutzfahrzeuge otrzymała nagrodę „DAF International Dealer of the Year 2023” na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF w Sitges (Hiszpania). Wśród nagrodzonych firm znalazło się także dwóch dealerów z Polski. W styczniu każdego […]