Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
– Ściśle współpracujemy z kierowcami i firmami transportowymi w Polsce, aby promować bezpieczny i przyjazny dla środowiska styl jazdy. „Ecolution by Scania” sprawdza się świetnie, ponieważ w krótkim czasie przynosi wymierne efekty – ograniczenie zużycia paliwa i zmniejszenie emisji CO2. Program pozwala na optymalne wykorzystanie pojazdu, skorzystanie ze szkoleń i coachingu kierowcy, a także daje dostęp do indywidualnego programu obsługi serwisowej. Finalnie, wspólnie zwiększamy wydajność transportu nie tylko poprzez lepsze wykorzystanie pojazdów, ale również podniesienie ich dyspozycyjności – komentuje Adam Łęczycki, dyrektor ds. digitalizacji w Scania Polska S.A.
Jak wynika z analizy danych z objętych programem pojazdów Scania, zużywają one o ponad 2 l na 100 km mniej paliwa, niż te, które nie zostały objęte programem. Oznacza to redukcję emisji CO2 o 4402 t, co daje spadek o 7,7%, uwzględniając normę EN 16258 (2,63 kg/l), wykorzystaną do oszacowania poziomu emisji dwutlenku węgla.
„Ecolution by Scania” jest przeznaczony dla firm wykonujących transport długodystansowy. Analizowane dane dotyczą okresu styczeń 2022 r. – wrzesień 2023 r. Pod uwagę wzięto wyniki dla pojazdów wykonujących transport ze standardowym obciążeniem, na typowych trasach.
Każdorazowo „Ecolution by Scania” jest dopasowywany do potrzeb konkretnej firmy transportowej, uwzględniając specyfikę pracy floty, w tym: obciążenie pojazdów, rodzaj pełnionych zadań oraz pokonywanych dróg. Następnie ustalany jest konkretny cel, na przykład: obniżenie zużycia paliwa lub redukcja emisji CO2. Kluczowe znaczenie mają tu szkolenia i coachingi kierowców, podczas których analizowane są postępy kierowców oraz udzielane wskazówki na temat bardziej efektywnego wykorzystania pojazdu.
Scania zobowiązała się do ograniczenia emisji CO2 ze swoich pojazdów o 20% do 2025 r., gdzie punktem odniesienia są poziomy z 2015 r. Firma ogłosiła swoje zobowiązanie do osiągania SBT (Science Based Targets – celów klimatycznych opartych na naukowych podstawach) w 2020 roku, wspierając paryskie porozumienie klimatyczne i stając się pierwszym dużym producentem ciężkich pojazdów użytkowych, który to zrobił.
W ostatnich latach Scania zmniejszyła też emisje dwutlenku węgla z własnej produkcji oraz z własnych operacji transportowych i logistycznych. – Ogólny kierunek rozwoju branży transportowej jest jasny – do 2030 roku połowę sprzedaży Scania w Europie będą stanowić pojazdy zelektryfikowane. Jednak już dziś musimy wspierać naszych klientów w prowadzeniu zrównoważonego i dochodowego biznesu. Jest to możliwe m.in. dzięki takim programom, jak „Ecolution by Scania” – dodaje Adam Łęczycki.
(s), fot. Scania
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 63