Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: Bydgoska firma Megatranslaw powiększa flotę o 32 ciągniki S450 (galeria zdjęć)

    SCANIA: Bydgoska firma Megatranslaw powiększa flotę o 32 ciągniki S450 (galeria zdjęć)

    30 października, 2020
    Aktualności, Rynek

    Imponujący szereg 32 żółto-niebieskich ciągników Scania S 450 od początku października  przykuwał wzrok kierowców mijających serwis Scanii w podbydgoskich Makowiskach. Na ten zakup zdecydowała się firma Megatranslaw z Bydgoszczy. To już trzecia duża partia pojazdów szwedzkiej marki w liczącej ponad 150 sztuk flocie firmy.

    SCANIA: Bydgoska firma Megatranslaw powiększa flotę o 32 ciągniki R450, Truckslog.pl
    Lidia i Sławomir Błaszkiewiczowie, właściciele firmy Megatranslaw.

    Swoje pierwsze Scanie R450 Megatranslaw nabył w czerwcu ubiegłego roku. Było to pokłosie ponad półrocznej próby, jakim właściciele firmy poddali zakupiony ciągnik, by go gruntownie przetestować oraz udziału w dwutygodniowym teście w ramach akcji „Scania. Zawsze na czele”.   Wyniki, głównie te dotyczące najważniejszego dla każdego przewoźnika parametru, czyli zużycia paliwa, okazały się tak przekonujące, że właściciele Megatranslaw, Lidia i Sławomir Błaszkiewiczowie, zdecydowali się na wzbogacenie swojego taboru aż o 25 nowych Scanii R450. Pojazdy zostały kupione w bydgoskim oddziale firmy „Hołowińscy-Scanserwis”, która jest dealerem szwedzkiej marki i zapewnia jej serwisowanie na terenie Kujaw i Pomorza, a także w części województwa mazowieckiego. Po rocznej eksploatacji do floty bydgoskiego przewoźnika trafiło w czerwcu najpierw 10, a teraz kolejne 32 Scanie, tym razem w wersji S450.

    Klucz do 32 nowych Scanii państwo Błaszkiewiczowie odebrali od Mateusza Adamskiego z firmy Hołowińscy-Scanserwis.

    Klucz do 32 nowych Scanii państwo Błaszkiewiczowie odebrali od Mateusza Adamskiego z firmy Hołowińscy-Scanserwis.

    Sławomir Błaszkiewicz nie ukrywa, że do zakupu Scanii przekonały go znakomite wyniki, jakie  jego Scanie osiągają w czasie normalnej eksploatacji. – Zużycie paliwa było najważniejszym parametrem, który przekonał nas do zakupu kolejnych Scanii – mówi Sławomir Błaszkiewicz. – Przy realizowanych przez nas trasach i przebiegach, każde obniżenie średniego zużycia paliwa ma ogromny wpływ na wyniki finansowe. Ważne było też położenie serwisu Scanii prowadzonego przez firmę Hołowińscy-Scanserwis niedaleko od naszej siedziby i elastyczne podejście jego kierownictwa do naszych potrzeb. Chodzi mi m.in. o możliwość wykonywania obsługi pojazdów w soboty. Wszystkie samochody są objęte pełnymi kontraktami serwisowymi. To dla nas bardzo wygodne rozwiązanie, pozwalające daleko naprzód planować pracę firmy i koszty. Oczywiście można by część obsługi robić samemu, ale to wymagałoby by inwestycji w warsztat i jego utrzymanie, zatrudnienia mechaników, itd. A można podpisać kontrakt i w umówionych wcześniej terminach jechać do serwisu, w którym samochodami zajmą się przeszkoleni przez producenta fachowcy, a my mamy problem z głowy i możemy się skupić na tym, na czym się najlepiej znamy, czyli na transporcie.    

    Na taką flotę aż miło popatrzeć...

    Na taką flotę aż miło popatrzeć…

             

    Po obu stronach podwozia zamontowano połączone ze sobą zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1500 l. Zbiornik na AdBlue mieści 124 l tego roztworu. To wystarczy na pokonanie 6000 km!

    Po obu stronach podwozia zamontowano połączone ze sobą zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1500 l. Zbiornik na AdBlue mieści 124 l tego roztworu. To wystarczy na pokonanie 6000 km!

    Wszystkie nowe ciągniki siodłowe Megatranslawu zostały wyposażone w wysokie kabiny typu Highline, pokryte intensywnie żółtym lakierem. Od razu też zostały oklejone niebieskimi aplikacjami, zyskując charakterystyczny dla pojazdów bydgoskiego przewoźnika wygląd. Na dachu każdej kabiny zamontowano klimatyzator postojowy – pojazdy Megatranslawu pracują głównie na trasach na ciepłe południe Europy. Wewnątrz też kierowcy nie powinno niczego brakować – wyposażenie jest bogate. Są w nim m.in. duża lodówka, wysokiej klasy radioodtwarzacz z czterema  głośnikami i rozsuwane, poszerzane do niemal jednego metra łóżko (w tej firmie kierowcy jeżdżą w jednoosobowej obsadzie). Bezpieczeństwo na parkingu zapewnia nocny zamek Scania Night Lock. Samochody mają w pełni LED-owe światła. Siodło ma standardową wysokość.   

    Kierowcy stanęli do „rodzinnego” zdjęcia, ale najbardziej ciągnęło ich do wnętrza kabin... To druga w ciągu roku partia Scanii we flocie, więc niemal wszyscy przesiadają się do nich z pojazdów innej marki.         

    Kierowcy stanęli do „rodzinnego” zdjęcia, ale najbardziej ciągnęło ich do wnętrza kabin… To druga w ciągu roku partia Scanii we flocie, więc niemal wszyscy przesiadają się do nich z pojazdów innej marki.

    Pod szoferkami pracują sprawdzone, słynące z oszczędnego obchodzenia się z paliwem,13-litrowe, sześciocylindrowe silniki Euro 6 o mocy 450 KM. O przeniesienie napędu na tylną oś dbają zautomatyzowane skrzynie biegów Opticruise (bez pedału sprzęgła), a o sprawne wytracanie prędkości retardery. Po obu stronach podwozia zamontowano połączone ze sobą zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1500 l. Zbiornik na AdBlue mieści 124 l tego roztworu. Przy niewielkim apetycie na paliwo charakteryzującym silniki Scanii takie pojemności baków powinny wystarczyć na pokonanie 6000 km!   

    Cały „kontrakt” ledwie zmieścił się w jednym szeregu na placu serwisu firmy Hołowińscy-Scanserwis w podbydgoskich Makowiskach (przy DK nr 10).  

    Cały „kontrakt” ledwie zmieścił się w jednym szeregu na placu serwisu firmy Hołowińscy-Scanserwis w podbydgoskich Makowiskach (przy DK nr 10).

    Megatranslaw działa w branży transportowej od 2004 roku. Początkowo firma zajmowała się transportem krajowym, a od 2010 roku dynamicznie rozwija swoją aktywność na trasach międzynarodowych. Najwięcej jej pojazdów podróżuje na trasach do Hiszpanii, Włoch i Francji. Zatrudnia ok. 200 osób i dysponuje flotą liczącą 150 zestawów złożonych z ciągników siodłowych marek DAF, MAN i Scania oraz naczep Krone.   

    (s)
    Fot. Sławomir Rummel

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, rynek, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone