SCANIA: Bydgoska firma Megatranslaw powiększa flotę o 32 ciągniki S450 (galeria zdjęć)
Imponujący szereg 32 żółto-niebieskich ciągników Scania S 450 od początku października przykuwał wzrok kierowców mijających serwis Scanii w podbydgoskich Makowiskach. Na ten zakup zdecydowała się firma Megatranslaw z Bydgoszczy. To już trzecia duża partia pojazdów szwedzkiej marki w liczącej ponad 150 sztuk flocie firmy.

Swoje pierwsze Scanie R450 Megatranslaw nabył w czerwcu ubiegłego roku. Było to pokłosie ponad półrocznej próby, jakim właściciele firmy poddali zakupiony ciągnik, by go gruntownie przetestować oraz udziału w dwutygodniowym teście w ramach akcji „Scania. Zawsze na czele”. Wyniki, głównie te dotyczące najważniejszego dla każdego przewoźnika parametru, czyli zużycia paliwa, okazały się tak przekonujące, że właściciele Megatranslaw, Lidia i Sławomir Błaszkiewiczowie, zdecydowali się na wzbogacenie swojego taboru aż o 25 nowych Scanii R450. Pojazdy zostały kupione w bydgoskim oddziale firmy „Hołowińscy-Scanserwis”, która jest dealerem szwedzkiej marki i zapewnia jej serwisowanie na terenie Kujaw i Pomorza, a także w części województwa mazowieckiego. Po rocznej eksploatacji do floty bydgoskiego przewoźnika trafiło w czerwcu najpierw 10, a teraz kolejne 32 Scanie, tym razem w wersji S450.

Klucz do 32 nowych Scanii państwo Błaszkiewiczowie odebrali od Mateusza Adamskiego z firmy Hołowińscy-Scanserwis.
Sławomir Błaszkiewicz nie ukrywa, że do zakupu Scanii przekonały go znakomite wyniki, jakie jego Scanie osiągają w czasie normalnej eksploatacji. – Zużycie paliwa było najważniejszym parametrem, który przekonał nas do zakupu kolejnych Scanii – mówi Sławomir Błaszkiewicz. – Przy realizowanych przez nas trasach i przebiegach, każde obniżenie średniego zużycia paliwa ma ogromny wpływ na wyniki finansowe. Ważne było też położenie serwisu Scanii prowadzonego przez firmę Hołowińscy-Scanserwis niedaleko od naszej siedziby i elastyczne podejście jego kierownictwa do naszych potrzeb. Chodzi mi m.in. o możliwość wykonywania obsługi pojazdów w soboty. Wszystkie samochody są objęte pełnymi kontraktami serwisowymi. To dla nas bardzo wygodne rozwiązanie, pozwalające daleko naprzód planować pracę firmy i koszty. Oczywiście można by część obsługi robić samemu, ale to wymagałoby by inwestycji w warsztat i jego utrzymanie, zatrudnienia mechaników, itd. A można podpisać kontrakt i w umówionych wcześniej terminach jechać do serwisu, w którym samochodami zajmą się przeszkoleni przez producenta fachowcy, a my mamy problem z głowy i możemy się skupić na tym, na czym się najlepiej znamy, czyli na transporcie.

Po obu stronach podwozia zamontowano połączone ze sobą zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1500 l. Zbiornik na AdBlue mieści 124 l tego roztworu. To wystarczy na pokonanie 6000 km!
Wszystkie nowe ciągniki siodłowe Megatranslawu zostały wyposażone w wysokie kabiny typu Highline, pokryte intensywnie żółtym lakierem. Od razu też zostały oklejone niebieskimi aplikacjami, zyskując charakterystyczny dla pojazdów bydgoskiego przewoźnika wygląd. Na dachu każdej kabiny zamontowano klimatyzator postojowy – pojazdy Megatranslawu pracują głównie na trasach na ciepłe południe Europy. Wewnątrz też kierowcy nie powinno niczego brakować – wyposażenie jest bogate. Są w nim m.in. duża lodówka, wysokiej klasy radioodtwarzacz z czterema głośnikami i rozsuwane, poszerzane do niemal jednego metra łóżko (w tej firmie kierowcy jeżdżą w jednoosobowej obsadzie). Bezpieczeństwo na parkingu zapewnia nocny zamek Scania Night Lock. Samochody mają w pełni LED-owe światła. Siodło ma standardową wysokość.

Kierowcy stanęli do „rodzinnego” zdjęcia, ale najbardziej ciągnęło ich do wnętrza kabin… To druga w ciągu roku partia Scanii we flocie, więc niemal wszyscy przesiadają się do nich z pojazdów innej marki.
Pod szoferkami pracują sprawdzone, słynące z oszczędnego obchodzenia się z paliwem,13-litrowe, sześciocylindrowe silniki Euro 6 o mocy 450 KM. O przeniesienie napędu na tylną oś dbają zautomatyzowane skrzynie biegów Opticruise (bez pedału sprzęgła), a o sprawne wytracanie prędkości retardery. Po obu stronach podwozia zamontowano połączone ze sobą zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1500 l. Zbiornik na AdBlue mieści 124 l tego roztworu. Przy niewielkim apetycie na paliwo charakteryzującym silniki Scanii takie pojemności baków powinny wystarczyć na pokonanie 6000 km!

Cały „kontrakt” ledwie zmieścił się w jednym szeregu na placu serwisu firmy Hołowińscy-Scanserwis w podbydgoskich Makowiskach (przy DK nr 10).
Megatranslaw działa w branży transportowej od 2004 roku. Początkowo firma zajmowała się transportem krajowym, a od 2010 roku dynamicznie rozwija swoją aktywność na trasach międzynarodowych. Najwięcej jej pojazdów podróżuje na trasach do Hiszpanii, Włoch i Francji. Zatrudnia ok. 200 osób i dysponuje flotą liczącą 150 zestawów złożonych z ciągników siodłowych marek DAF, MAN i Scania oraz naczep Krone.
(s)
Fot. Sławomir Rummel