Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SCANIA: 50 ciężarówek LNG dla Maszoński logistic

    SCANIA: 50 ciężarówek LNG dla Maszoński logistic

    7 lipca, 2021
    Aktualności, Rynek

    50 pojazdów Scania R 410 LNG w zestawach przestrzennych trafi do floty firmy Maszoński logistic. Pierwsza partia 15 pojazdów została wydana na początku czerwca w serwisie Scania w Szczecinie. To pierwsze pojazdy Scania we flocie tej firmy.

    SCANIA, 50 ciężarówek LNG dla Maszoński logistic

    Pozostałe samochody zostaną wydane do końca lipca 2021 roku i będą wykorzystywane do transportu towarów na trasie Polska – Niemcy. Zabudowę pojazdu wykonała firma Wesob. Przestrzeń ładunkowa pojazdu to 120 m3.

    – Pojazdy Scania napędzane gazem to zrównoważone rozwiązanie transportowe o doskonałej wydajności. Nasze pojazdy są zasilane metanem, oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest bardzo proste – mówi Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Scania Polska S.A. – Przede wszystkim jednak wykorzystanie pojazdów Scania LNG pozwala na redukcję zanieczyszczeń pochodnych procesu spalania ropy tj. dwutlenku azotu oraz cząstek stałych w emitowanych spalinach. Zatem z punktu widzenia codziennej pracy, właściciel floty LNG zyskuje pojazdy z niezwykle mocnymi i wydajnymi silnikami, które mają również mniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji i hałasu. Gaz ziemny to paliwo przejściowe, które zbliża nas do transportu zeroemisyjnego oraz zeroemisyjnej gospodarki energetycznej.

    – Rozbudowanie naszej floty o 50 pojazdów Scania napędzanych LNG to jeden ze strategicznych kroków, dzięki którym nieustannie się rozwijamy. Stale zwiększamy nasze inwestycje w zrównoważony rozwój, również w czasach pandemii. Wybraliśmy rozwiązanie, które jest zarówno przyjazne dla środowiska, jak i opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Zawsze jesteśmy gotowi podejmować wyzwania – zwłaszcza takie, które mogą mieć wpływ na zrównoważony rozwój – komentuje Robert Świergiel, dyrektor operacyjny Maszoński logistic.

    Pojazdy ciężarowe zasilane gazem ziemnym cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród polskich film transportowych, również ze względu na rozbudowę sieci tankowania gazu ziemnego w Europie. Jak wynika z danych NGVA Europe (ang. European Natural and Bio Gas Vehicles Association – Europejskiego Stowarzyszenia na rzecz pojazdów zasilanych gazem ziemnym i biogazem) na terenie Unii Europejskiej działa obecnie 405 stacji tankowania pojazdów z napędem LNG i 4005 stacji tankowania CNG.

    W ofercie marki Scania znajduje się szeroka gama pojazdów napędzanych gazem i obejmuje rozwiązania zarówno do transportu w mieście i regionalnego, jak i długodystansowego. Silniki gazowe Scania swymi osiągami i momentem obrotowym dorównują silnikowi wysokoprężnemu i są dostępne w następujących mocach: 280 KM, 340 KM i 410 KM. Wykorzystywany w zamówionych przez firmę pojazdach 6-cylindrowy silnik gazowy Scania Euro 6 jest mniejszy i lżejszy, dzięki temu pojazd zyskuje dodatkową przestrzeń i ładowność.

    (s)
    Fot. Scania

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone