FUSO: Cantery dwa…
FUSO Canter został stworzony by pracować. Jak Japończyk – ciężko i intensywnie. Nie jest ładny, ani duży lecz jego możliwości budzą szacunek. Rodzina Canterów obejmuje samochody o DMC od 3,5, poprzez 6,0 oraz 6,5 i 7,5 tony aż po wersję 8,5 tonową.

Zamawiający może wybrać auto z jednym z 6 rozstawów osi (2500, 2800, 3400, 3850, 4300 oraz 4750 mm) oraz jeden z trzech poziomów mocy silnika (130, 150 i 175 KM). Producent proponuje także dwie skrzynie biegów: 5-biegową skrzynię mechaniczną lub 6 biegowy automat dwusprzęgłowy – Duonic. Kto tego potrzebuje, wybrać może napęd 4×4. Do dyspozycji są dwie szerokości kabin oraz opcjonalna kabina brygadowa. Dla stawiających na ekologię, Canter dostępny jest także w wersji hybrydowej i całkowicie elektrycznej. Jednym słowem, jest z czego wybierać.
Wywrotka Scattolini
+ zaczepy w podłodze
+ przednia ściana z punktami mocowania
– brak możliwości mocowania plandeki
– brak możliwości wyłączenia mechanizmu otwierania dolnych rygli tylnej klapy
W naszym zestawieniu, prezentujemy takie samo podwozie 7C18 w dwóch wcieleniach. Oznaczenie kodowe naszego bohatera: 7C18 informuje o 7,5 tony DMC i 175-konnym silniku. Podwozia ze względu na zabudowę różniły się tylko rozstawem osi (2800 mm i 3400 mm). Pod zabudowę hakową, konieczny był większy rozstaw osi, bowiem podczas załadunku pełnego kontenera, na końcówkę ramy działają spore siły, znacznie większe niż podczas kiprowania załadowanej wywrotki. Z tego powodu obciążenia przenoszone są bezpośrednio na tylną oś.
