Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Zgodnie z obraną strategią, sieć serwisowa Ford Trucks Polska sukcesywnie się rozwija, a pod koniec bieżącego roku powinna mieć około 20 punktów serwisowych. W rozmowie z Piotrem Wójcikiem, dyrektorem ds. usług posprzedażnych oraz Pawłem Bukowińskim, prezesem zarządu RP-Trans przedstawiamy kluczowe informacje o nowym punkcie serwisowym i strategii Ford Trucks Polska w zakresie działalności posprzedażnej.
– Umowa z firmą RP-Trans została podpisana w lutym bieżącego roku. Na jej mocy firma została Autoryzowanym serwisem pojazdów ciężarowych Ford Trucks. Jakie główne czynniki przemawiały za rozpoczęciem współpracy z RP-Trans?
Piotr Wójcik: Sieć serwisową budujemy zgodnie z przyjęta strategią optymalnego dostępu do serwisów dla naszych klientów. Wybieramy serwisy wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych, w dużych aglomeracjach bądź w pobliżu naszych głównych klientów. RP-Trans jest pierwszym punktem serwisowym w województwie kujawsko-pomorskim. Firma ma olbrzymi potencjał, nowoczesny obiekt serwisowy oraz bardzo dobrze przeszkolony personel z dużym doświadczeniem w naprawach pojazdów ciężarowych. RP-Trans rozpoczynał swoją działalność od oferowania przewozów, obecnie w swojej flocie ma ponad 200 ciągników siodłowych i własny serwis. Najczęściej wykonują przewozy kurierskie, dlatego świetnie rozumieją potrzebę natychmiastowych napraw pojazdów w sytuacjach awaryjnych. Posiadają 3 pojazdy serwisowe pracujące 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, tak by zapewnić maksymalnie krótki czas od zgłoszenia awarii do dojazdu do miejsca zdarzenia i naprawy pojazdu. Wybór firmy RP-Trans z pewnością jest naszym kolejnym krokiem do poprawy opieki nad pojazdami marki Ford Trucks.
Panie Pawle, czy mógłby Pan przybliżyć nam historię firmy oraz zakres działalności, jaki obecnie Państwo wykonują?
Paweł Bukowiński: Nasza firma została założona w 2010 roku. Specjalizujemy się głównie w transporcie międzynarodowym, obsługując przede wszystkim branżę kurierską. Z biegiem lat nasza działalność zaczęła się rozrastać, przyciągając uwagę klientów z różnych sektorów, takich jak branża spożywcza czy motoryzacyjna. Każdy rok naszej działalności to dynamiczny rozwój oraz dążenie do zaspokojenia zmieniających się potrzeb rynku. Obecnie dysponujemy ponad 250 zestawami i zatrudniamy ponad 400 kierowców. Na dzień dzisiejszy osiągnęliśmy pełną niezależność, posiadając własny warsztat napraw mechanicznych, myjnię, blacharnię, Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, wulkanizację oraz parking. Gwarantujemy tym samym nie tylko skuteczną logistykę, ale także kompleksową obsługę techniczną naszej floty.
Jak zaczęła się pana współpraca z firmą Ford Trucks? Czy długo trwał proces uzyskania statusu autoryzowanego serwisu?
PB: Współpracę z firmą Ford Trucks Polska rozpoczęliśmy w roku 2023, kiedy postanowiliśmy zdywersyfikować naszą flotę. Firma Moobilo, będąca dealerem pojazdów Ford Trucks, przedstawiła z naszego punktu widzenia bardzo korzystną ofertę. Ciągnik siodłowy F-MAX w standardzie oferował trzyletnią gwarancją na milion kilometrów, jego cena była konkurencyjna oraz nie było problemu z dostępnością pojazdów. Zakupiliśmy 5 ciągników F-MAX i byliśmy z nich bardzo zadowoleni. Pozytywne doświadczenia z niezawodnością, prostotą obsługi oraz zadowolenie kierowców przekonały nas do kolejnych zakupów. Ford Trucks spełnił nasze oczekiwania. Zbiegło się to w czasie z rozbudową naszego warsztatu i dzięki firmie Moobilo zrodził się pomysł, aby oprócz obsługi i konserwacji własnej floty, rozpocząć działalność na zewnątrz. Mamy profesjonalne zaplecze techniczne, wyszkoloną kadrę i duże doświadczenie w naprawach pojazdów ciężarowych. Jesteśmy zlokalizowani w Bydgoskim Parku Przemysłowym, otoczeni przez centra dystrybucyjne i liczne firmy logistyczne. Marka Ford Trucks jest stosunkowo młoda na naszym rynku, widzimy jej ogromny potencjał oraz szansę rozwoju dla nas, jako autoryzowanego punktu serwisowego Ford Trucks. Dodatkową korzyścią jest oddział handlowy firmy Moobilo, który będzie znajdował się w naszym budynku. W ten sposób wspólnie jesteśmy w stanie zaoferować klientom z naszego obszaru kompleksowe usługi dla marki Ford Trucks.
Panie Piotrze, czy planowane są otwarcia kolejnych punktów serwisowych z oddziałami handlowymi, tak jak w firmie RP-Trans?
PW: Przede wszystkim koncentrujemy się na zbudowaniu profesjonalnej sieci serwisów w zachodnim obszarze Polski, zwłaszcza na szlakach komunikacyjnych obsługujących transport międzynarodowy. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy na temat otwarcia kolejnego serwisu w okolicach Poznania oraz w Ostrołęce. Zauważamy potencjał sprzedażowy w obszarach, w których brakuje serwisów, bo to one mocno wpływają na sprzedaż pojazdów ciężarowych. Dlatego, decyzje o utworzeniu oddziałów handlowych w punktach serwisowych są bardzo prawdopodobne.
(s), fot. Ford Trucks Polska
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 140