Inspektorzy ITD mieli dobre oko! Drewna było dużo za dużo…
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
ALEET wykorzystuje wysoce zaawansowane technologie AI, uczenie maszynowe i analizę danych. W oparciu o algorytmy tworzy moduły do optymalizacji tras i prognozowania zapotrzebowania na usługi transportowe. Co ważne, rozwiązania te łatwo integrują się z innymi systemami operacyjnymi i implementują w środowisku rzeczywistym.
ALEET wprowadza na rynek transportowy dwa narzędzia, przeznaczone w szczególności dla dostaw kurierskich oraz transportów specjalnych, takich jak np. dostawy medyczne, transporty części zamiennych, transporty na produkcję just-on-time, dostawy produktów świeżych i mrożonych, innych.
Pierwsze z nich to Aseem – cyfrowy bliźniak floty, a drugie to Route2 – platforma do dynamicznej optymalizacji tras pojazdów i przydziału ładunków, zwana też AI planerem.
Narzędzie Aseem oparte na sztucznej inteligencji, pozwala na odzwierciedlenie warunków operacyjnych floty w rzeczywistości wirtualnej. Analizuje tysiące scenariuszy i umożliwia optymalizację dowolnej floty pojazdów.
Na podstawie big data analysis o historycznej realizacji zleceń, danych telematycznych oraz modelu działalności operacyjnej floty Aseem pomaga podjąć strategiczne decyzje bez ponoszenia ryzyka operacyjnego wdrożenia. – Każdorazowo na podstawie zebranych danych historycznych i rzeczywistych (big data analysis) wykrywamy trendy i zależności, tak aby odpowiedzieć na najtrudniejsze operacyjne pytania – jaki wpływ będzie miało nowe centrum dystrybucyjne na cały łańcuch dostaw, jak rebalansować pojazdy w celu minimalizacji obsługi zleceń transportowych, jak dynamicznie dostosowywać rejony operacyjne aby minimalizować szczyty operacyjne, itp. – wyjaśnia Katarzyna Marczuk, prezes i założycielka ALEET. – Nasze algorytmy AI, na których opiera się Aseem, pomagają „szkolić” rozwiązania zarządzania flotą pojazdów w dynamicznym środowisku w celu maksymalizacji wydajności pojazdów, przy uwzględnieniu wszelkich preferencji operacyjnych operatora. Dzięki temu można podejmować bardziej świadome decyzje i unikać nieoczekiwanych zdarzeń.
Route2 to platforma operacyjna ALEET, która służy do dynamicznej optymalizacji przydziału pojazdów do zleceń i wyznaczania najbardziej optymalnych tras oraz automatyzacji procesów transportowych w oparciu o AI.
Platforma działa jak spedytor albo planista, z tą różnicą, że rozwiązuje złożone problemy związane z wyznaczaniem tras dla pojazdów w ciągu kilku sekund / minut. Moduły sztucznej inteligencji (podobnie jak planiści flotowi) tworzą harmonogramy dostaw i planowania tras na podstawie przychodzących zleceń. Dzięki efektywnemu przetwarzaniu tak zwanych big data i automatycznej analizie danych, Route2 minimalizuje całkowite koszty transportu przy zachowaniu określonego poziomu wydajności i oszczędności czasu potrzebnego na zapewnienie terminowej dostawy.
Route2, co warto podkreślić, może się zintegrować z dowolnym istniejącym systemem TMS, który ma możliwość współpracy poprzez API. Narzędzie to umożliwia wyznaczanie tras dla wielkoskalowych flot transportowych (liczących tysiące pojazdów, ale też małych flot kilkupojazdowych) w czasie rzeczywistym, dostosowując się do zmieniających się warunków (nowe zlecenia, zmiany warunków na drodze, itp.). – Wysoka skuteczność naszych optymalizacji i prognoz pozwala przedsiębiorstwom transportowym i logistycznym lepiej planować swoje operacje, minimalizować opóźnienia i zwiększać wydajność. Rozwiązania ALEET wykorzystują zaawansowane modele predykcyjne, są też elastyczne i skalowalne, co oznacza, że mogą być dostosowywane do różnych wymagań i ograniczeń operacyjnych. Bez względu na to, czy firma obsługuje doręczenia ostatniej mili, transport osobowy, przesyłki specjalne, czy duże międzynarodowe przewozy – zapewnia Katarzyna Marczuk.
Docelowo Route2 będzie też w stanie obsłużyć konto spedytora na dowolnej giełdzie ładunków, co umożliwi automatyczne pobieranie informacji o ładunkach (np. w określonej odległości od miejsca lokalizacji pojazdu, w wybranym regionie). Na podstawie zbieranych z giełd informacji moduł Route2 dostarczy rekomendacje, które ładunki są dla naszego zestawu tras najbardziej optymalne do podjęcia.
Rozwiązania Route2 i Aseem dostosowane są też do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co sprawia, że stanowią one kluczowe narzędzie dla przyszłości zrównoważonego i innowacyjnego transportu.
ALEET Sp. z o.o to polski startup założony przez dr Katarzynę Marczuk, która rozpoczęła prace B+R nad rozwiązaniami dla transportu w roku 2010 oraz posiada w swoim dorobku 5 patentów technologicznych. Jej pierwsze komercyjne wdrożenia – w ramach startupu nuTonomy – to system współdzielonych taksówek autonomicznych opracowany i wdrożony w Singapurze i w USA przy współpracy z największymi graczami transportowymi na świecie (Uber, Lyft, Hyundai, Aptiv, itp). Właśnie na bazie tych doświadczeń dr Katarzyna Marczuk powołała w 2021 r. kolejny start-up – spółkę ALEET w Polsce.
ALEET został stworzony z misją rozwiązywania wyzwań transportowych, od zarządzania flotą i automatyzacji procesów spedycyjnych po wdrożenia pojazdów autonomicznych. Obecnie firma wdraża na rynek rozwiązania do automatyzacji zadań logistycznych w transporcie, czyli produkty Route2 i Aseem.
(s), fot. ALEET
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
Pierwszy, 3-osiowy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech, wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa został dostarczony […]
Transport kolejowy uznawany jest za niezawodną gałąź transportu, choć w ostatnich latach wyparły go bardziej elastyczne […]