Roland: XLS – mocniejsza, bezpieczniejsza i pewniejsza niż standardowa naczepa XL (galeria zdjęć)
Tworzenie wartości dodanej dla firm transportowych jest tym, czym Roland International zajmuje się od 57 lat, dzięki czemu jest wiodącym europejskim producentem drukowanych kurtyn bocznych. Wspólnie z firmą Ewals Cargo Care, w Roland Int. opracowano unikalne, intermodalne rozwiązanie kurtyny bocznej XLS do wszechstronnego zastosowania.

XLS, jak nazywano opatentowane rozwiązanie, jest oparte na EN 12642 Code XL Trailer. Kilka wiodących firm z branży transportowej (takich jak Ewals Cargo Care czy Arcese) ustandaryzowało XLS dla swoich flot (w sumie ponad 4000 pojazdów). Dzięki temu, mogą wysłać każdy pojazd w dowolne miejsce, ponieważ są one wielofunkcyjne – odpowiednie do transportu każdego rodzaju ładunku.

XLS jest strukturalnie mocniejszą i bezpieczniejszą kurtyną do transportu takich ładunków jak opony, worki do przewozu towaru luzem i inne produkty sypkie.
Zalety DIN EN 12642 Code XL
Obecna naczepa z certyfikatem XL (EN 12642 XL) nie zawsze spełnia wymagania dla specyficznych branż, w których ładunek ma tendencję do wybrzuszania się podczas transportu drogowego, kolejowego lub morskiego. Rozwiązanie XLS firmy Roland ma wszystkie cechy konwencjonalnej kurtyny bocznej, a dodatkowo unikalny Mega Huckepack XLS, który jest strukturalnie mocniejszą i bezpieczniejszą naczepą do transportu takich ładunków jak opony, worki do przewozu towaru luzem i inne produkty sypkie.
Rozwiązania XLS są odpowiednie również dla takich branż jak motoryzacja, towary wysokiej wartości, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne, meble i fracht lotniczy. Mają ogromne zalety, jeśli chodzi o maksymalizację ładowności i zmniejszenie ryzyka uszkodzeń. W przypadku ładunków częściowych, do zabezpieczenia ładunku można wykorzystać certyfikowany przez TÜV system XLS SafetyNet.

UIC (Międzynarodowy Związek Kolei) udokumentował konstrukcje naczep, które w ramach IRS (International Railway Solutions) są przystosowane do ładunków z tendencją do osiadania i wybrzuszania się. Dzięki rozwiązaniom Roland naczepa nie przekroczy dopuszczalnej szerokości, niezależnie od rodzaju ładunku.
Brak luźnych elementów
Kurtyna jest wyposażona w zintegrowane, pionowe deski aluminiowe i stała się istotną częścią konstrukcji pojazdu. W rezultacie w całym pojeździe nie ma żadnych luźnych elementów. Ma to kilka zalet:
- neutralizuje ryzyko niemożności załadunku towaru ze względu na brak poziomych desek;
- certyfikat XL dotyczy zintegrowanych elementów (całości);
- wyeliminowanie wypadków przy zdejmowaniu desek z wysokości;
- brak konieczności demontażu i ponownego montażu desek poziomych zwiększy wydajność o 20-40 minut na każdym postoju!
Dzięki tym wszystkim cechom zwrot z inwestycji jest prosty do obliczenia.

W przypadku ładunków częściowych, do zabezpieczenia ładunku można wykorzystać certyfikowany przez TÜV system LoadLok XLS SafetyNet.
Certyfikat dla intermodalnych
UIC (Międzynarodowy Związek Kolei) udokumentował konstrukcje naczep, które w ramach IRS (International Railway Solutions) są przystosowane do ładunków z tendencją do osiadania i wybrzuszania się. Ładunki takie jak: opony, bele siana lub słomy, duże worki z granulatem itp., mogą bezpiecznie opierać się o burty naczepy. Dzięki rozwiązaniom Roland masz pewność, że naczepa nie przekroczy dopuszczalnej szerokości, niezależnie od rodzaju ładunku.
Sean Spelman (Product & Technology Cargo Control Company) mówi: – Naszą misją jest ulepszanie sposobu, w jaki świat przewozi ładunki. Rozwiązanie XLS, które opracowaliśmy w ścisłej współpracy z firmą Ewals Cargo Care, to nasz sztandarowy produkt w zakresie zabezpieczania ładunku za pomocą kurtyny bocznej. Dzięki najnowszym rozwiązaniom udało nam się obniżyć jej wagę o ponad 80 kg. Skutkuje to niższymi kosztami, bardziej ergonomiczną obsługą, większym obciążeniem użytkowym, a tym samym większą wydajnością dla użytkownika końcowego. To ostateczne rozwiązanie zostało przetestowane i certyfikowane przez niemieckie organy TÜV i UCI. Nieustannie inwestujemy w rozwój XLS, aby utrzymać naszą pozycję numer 1 na rynku. Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy rozpoznawani dzięki naszym innowacyjnym rozwiązaniom i wyjątkowej wytrzymałości w każdych warunkach. Dostarczamy nasze rozwiązania dla całej Europy, od małych do dużych klientów.

Kilka wiodących firm z branży transportowej (takich jak Ewals Cargo Care czy Arcese) ustandaryzowało XLS dla swoich flot.
Cargo Control Company
Roland jest członkiem Cargo Control Company (C3). C3 jest numerem 1 wśród dostawców inteligentnych rozwiązań kontroli ładunków dla europejskiego przemysłu transportowego, z 9 biurami sprzedaży w całej Europie. Dzięki wiodącym markom produktowym LoadLok i Roland, koncern jest znany z innowacyjnego i zaawansowanego technologicznie podejścia do produktów, produkcji i rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw. Pod marką Roland dostarcza wysokiej jakości, dostosowane do potrzeb użytkownika kurtyny boczne dla producentów OEM, producentów nadwozi i operatorów dużych flot samochodowych.
(s)
Fot. Roland