RENAULT TRUCKS: Zdemontują, zutylizują, a co się da wykorzystają ponownie…
Aby zmniejszyć zużycie zasobów naturalnych i wpływ swoich samochodów ciężarowych na środowisko, Renault Trucks podejmuje kolejne kroki w kierunku przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym. W tym zakładzie przemysłowym zlokalizowanym w Vénissieux ciężarówki marki zostaną zdemontowane, a ich części ponownie wykorzystane.

Fabryka używanych części Renault Trucks jest logicznym, kolejnym krokiem po operacjach przebudowy i regeneracji używanych samochodów ciężarowych prowadzonych w fabryce w Bourg-en-Bresse i zakładzie w Limoges. W zakładzie przemysłowym zlokalizowanym w Vénissieux ciężarówki francuskiej marki będą demontowane, a ich części ponownie wykorzystane.
W ciągu ostatnich pięciu lat Renault Trucks zainwestowało w gospodarkę o obiegu zamkniętym, stosując trójtorowe podejście, które polega na regeneracji, zmianie przeznaczenia i recyklingu zużytych samochodów ciężarowych. Renault Trucks prowadzi liczne inicjatywy mające na celu wydłużenie żywotności sprzedawanych przez siebie pojazdów. Na przykład używane samochody ciężarowe są regenerowane zgodnie ze ścisłymi procesami przemysłowymi w Fabryce Samochodów Używanych, pojazdy są unowocześniane przy użyciu najnowszych technologii w centrum regeneracyjnym w Lyonie, a także sprzedawane są używane modele seryjne.
Kontynuując swój plan, producent ogłosił utworzenie Fabryki Używanych Części, zakładu przemysłowego poświęconego wyłącznie recyklingowi ciężarówek i ponownemu wykorzystaniu odzyskanych z nich części i surowców. Inicjatywa została poparta wstępnym studium wykonalności przeprowadzonym w 2020 roku przez Renault Trucks we współpracy ze specjalistą Indra Automobile Recycling i ADEME, francuską Agencją ds. Środowiska i Zarządzania Energią.
Renault Trucks, które ogłosiło plany recyklingu wycofanych z eksploatacji ciężarówek i ponownego wykorzystania ich części zamiennych, otwiera specjalny zakład w sercu swojego zakładu produkcyjnego w Vénissieux koło Lyonu. Ta fabryka o powierzchni 3000 m2, zbudowana jak najbliżej centrum logistycznego, będzie obsługiwać używane pojazdy Renault Trucks o dużym przebiegu, a także niektóre części, które nadal mają duży potencjał do ponownego wykorzystania. Pojazdy Renault Trucks i ich komponenty są w rzeczywistości zaprojektowane tak, aby wytrzymać ponad 1,5 miliona kilometrów.
Wycofane z eksploatacji Renault Trucks wjedzie do Fabryki Używanych Części w celu demontażu. Operatorzy usuną komponenty wcześniej zidentyfikowane jako nadające się do ponownego użycia (silnik, skrzynia biegów, kabina, zbiornik paliwa, zderzaki, deflektory itp.). Po wyjęciu części przeznaczonych do ponownego użycia pozostałe elementy zostaną poddane recyklingowi . Na przykład ramy zostaną pocięte, a następnie wysłane do pobliskiej odlewni. Metal wydobyty z części posłuży do produkcji nowego pojazdu.
Komponenty przeznaczone do ponownego użycia zostaną następnie sprawdzone, wyczyszczone i oznakowane w celu wykazu i identyfikowalności. Używane części zamienne zostaną następnie wysłane do pobliskiego sklepu części zamiennych Renault Trucks, podobnie jak nowe części zamienne.
Used Parts by Renault Trucks: oferta używanych części zamiennych producenta
Podobnie jak nowe części zamienne, te używane i zregenerowane sprzedawane pod nazwą „Used Parts by Renault Trucks” będą udostępniane dealerom na internetowej giełdzie części zamiennych producenta i objęte gwarancją producenta. Będą średnio o 50-60% tańsze niż części nowe.
Jeśli chodzi o używane części do starych gam pojazdów, Renault Trucks kontynuuje współpracę z Indra Automobile Recycling i zaoferuje swojej sieci dealerskiej szereg części uzyskanych w wyniku operacji demontażu przeprowadzanych przez specjalistę ds. recyklingu. Dzięki tej nowej ofercie Renault Trucks kontynuuje dążenie do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Odnosi się również do niedoboru komponentów i surowców, który ma wpływ na całą branżę.
(s)
Fot. Renault Trucks
- 100-tonowy transport transformatora bez zezwoleniaZestaw przewożący transformator zaskoczył inspektorów ITD – znacznie przekraczał limit zezwolenia na przejazd. Pojazd, oczekujący na wyznaczenie bezpiecznej trasy i odpowiednie zezwolenie, trafił na parking strzeżony. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) przeprowadzili kontrolę na drodze […]
- WEBFLEET: Cold Chain – nowe rozwiązanie dla transportu chłodniczegoWebfleet, renomowane rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, wprowadza na rynek Webfleet Cold Chain. Ta innowacyjna platforma umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym floty pojazdów chłodniczych w zapewnieniu odpowiedniej jakości i bezpieczeństwa przewożonych towarów. Ma to kluczowe […]
- FORD: Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w PolsceMałopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia pomagał równie niezwykły samochód techniczny – Ford […]
- Zakaz ruchu przyczep i naczep z Rosji i BiałorusiMinister Mariusz Kamiński podpisał 29 maja br., ważne rozporządzenie dotyczące zmian w ruchu granicznym na wybranych przejściach granicznych. Nowe przepisy, które wejdą w życie 1 czerwca 2023 r., wprowadzają tymczasowe zawieszenie ruchu towarowego na granicy […]