Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » RENAULT TRUCKS: T High, C i K – ewolucja 2021: bardziej komfortowe, niezawodne i wydajne

    RENAULT TRUCKS: T High, C i K – ewolucja 2021: bardziej komfortowe, niezawodne i wydajne

    28 kwietnia, 2021
    Aktualności, Producenci, Rynek

    Renault Trucks zmienia swoje pojazdy T, T High, C i K w 2021 roku wprowadzając szereg ważnych zmian w zakresie komfortu prowadzenia, wygody na pokładzie, bezpieczeństwa i efektywności. To najważniejsza ewolucja od całkowitego odnowienia gamy przez producenta w 2013 roku.

    RENAULT TRUCKS: T High, C i K – ewolucja 2021: bardziej komfortowe, niezawodne i wydajne, Truckslog.pl

    Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów, nadając im bardziej „asertywny” styl, w szczególności w odniesieniu do reflektorów, które zostały zmniejszone w celu zwiększenia lakierowanej dolnej części powierzchni nadwozia. Nowy grill o strukturze plastra miodu uzupełnia bardziej nowoczesną i elegancką stylistykę Renault Trucks 2021.

    Wygodniej za kółkiem

     Pojazdy wyposażone są w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy, co pozwala kierowcy ustawić pozycję za kółkiem idealnie dostosowaną do jego potrzeb. Dzięki temu może on przyjąć pozycję, która najbardziej mu odpowiada, dostosowaną do jego typu budowy, wymagań trasy lub osobistych preferencji.

    Kolumna regulowana jest za pomocą nożnego przycisku blokady kierownicy, aby ustawić pozycję i pochylenie kierownicy. Regulacja obiema rękami na kierownicy i natychmiastowa blokada zapewniają precyzję i bezpieczeństwo. Dodatkowo stacyjka w kolumnie kierownicy została zastąpiona przez przycisk Start&Stop na tablicy rozdzielczej.

    Kierowca spędza przeciętnie około 9 godzin dziennie za kierownicą, siedzenia powinny być więc wygodne w czasie całego okresu eksploatacji pojazdu i dopasowane do każdego kierowcy. Renault Trucks przeprojektowało siedzenia i teraz oferuje modułową gamę dla pełnej elastyczności, jeśli chodzi o ustawienia, wybór kombinacji i opcji. Producent wprowadził również nowe materiały, stworzone tak, aby wytrzymały wiele codziennych wejść i wyjść z kabiny. W opcji jest również dostępna wersja skórzanej tapicerki.

    Większe schowki, większy komfort

    Renault Trucks T, T High, C i K w wersji 2021 to również nowe rozwiązania w zakresie przechowywania. Dodano uchwyt na tablet i smartfon, ustawiony w zasięgu ręki kierowcy zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C. Po stronie pasażera, pojazdy mają 2 schowki o łącznej pojemności 7 litrów, w tym 2 litrową przestrzeń chłodzącą.

    Przeprojektowana została również część sypialna typu home-from-home. Pojazd ciężarowy to nie tylko narzędzie pracy kierowcy, to również miejsce jego odpoczynku i snu. Dlatego jakość leżanki ma kluczowe znaczenie. W trosce o dobre samopoczucie kierowcy i dla zapewnienia dłużej żywotności wyposażenia, Renault Trucks zwiększyło grubość materaca Serenity o 13% i podwoiło liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała. Opcjonalnie można dodać odporną na zabrudzenia nakładkę na materac z pianki memory. Materac oddzielony jest od podstawy co pozwala łatwo założyć dopasowane prześcieradło.

    Dodatkowym udogodnieniem są dwa gniazda USB-C w obszarze leżanki, aby ułatwić ładowanie urządzeń elektronicznych w zasięgu ręki odpoczywającego kierowcy. Wreszcie, aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks nawiązało współpracę z francuskim producentem Focal w zakresie dostaw sprzętu Hi-Fi i głośników.

    Bezpieczniej…

    Wysoki poziom bezpieczeństwa kierowców i użytkowników dróg był głównym celem rozwoju serii T, T High, C i K. Nowe T, T High i C wyposażone są w standardzie w światła LED, które dzięki barwie światła zbliżonej do dziennego dają kierowcom lepszą percepcję kontrastów i kolorów. To znacznie poprawia widoczność w nocy i tym samym bezpieczeństwo. Kolejną zaletą technologii LED jest jej niezawodność i trwałość. Żywotność świateł LED jest nawet trzydzieści razy dłuższa niż w przypadku zwykłych żarówek. Dodatkowe światła LED zostały umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby podświetlić ich próg, tym samym zwiększając bezpieczeństwo kierowcy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu w nocy.

    Dla optymalnego bezpieczeństwa kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg dostępnych jest ponadto szereg rozwiązań w tym mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (zamek bezpieczeństwa), kamery i czujniki obecności oraz drzwi VISION, przekładające się na doskonałą widoczność pieszych i rowerzystów. Wreszcie, awaryjne uruchamianie hamulca postojowego zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu – gdy kierowca opuszcza kabinę układ automatycznie aktywuje blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.

    3% oszczędności paliwa

    Zmniejszone zużycie paliwa i zoptymalizowana obsługa, to zawsze oczekiwane modernizacje. Po pierwsze, poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniego grilla i dodano przedłużenia nadkoli, aby poprawić przepływ powietrza. Po drugie, pojazdy zostały wyposażone w nową technologię, aby znacznie obniżyć zużycie paliwa. Do tych nowych rozwiązań należą m.in. nowa wersja predykcyjnego tempomatu Optivision z systemem kontroli i zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru.

    „Eco on” to tryb domyślny, który optymalizuje zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i zwalniania. Natomiast „Eco off” umożliwia kierowcom zmianę trybu jazdy. Wskaźnik dostarcza kierowcom informacji w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba wyświetlanych listków, tym jazda jest bardziej ekonomiczna. Poza tym nowa funkcja „Pulse and Glide” dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/-2 km/h). To wszystko skutkuje nawet o 3% niższym spalaniem. Premierowe pojazdy z linii T i T High standardowo wyposażane są w opony klasy A, najbardziej wydajne na rynku pod względem oszczędności paliwa.

    Zoptymalizowana obsługa

    Renault Trucks opracowało nową technologię, pozwalającą regularnie aktualizować oprogramowanie w pojeździe – w czasie rzeczywistym – bez potrzeby przyjazdu do warsztatu. Ta nowa technologia jest częścią oferty serwisowej „Excellence Predict”, która umożliwia producentowi działać zanim pojawi się usterka i tym samym zapewnia klientom większy spokój ducha gwarantując ciągłą mobilność pojazdu.

    W praktyce oferta „Excellence Predict” oznacza:

    • Połączony plan obsługi, idealnie dostosowany do eksploatacji pojazdu.
    • Monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe.
    • Innowacyjna technologia w czasie rzeczywistym zapobiega awariom dla 80% komponentów, które mogą prowadzić do przestojów.
    • Zbiorowa i oparta na ścisłym współdziałaniu praca między Renault Trucks i jego siecią umożliwia proaktywne zarządzanie obsługą pojazdów.

    Dodatkowo, eksperci w sieci Renault Trucks są w stanie przeprowadzać wstępną diagnostykę, aktualizacje funkcjonalności i zdalne regulacje ciężarówek. Zmniejsza to liczbę wizyt w warsztacie i optymalizuje ich wykorzystanie. W zależności od stylu eksploatacji i przebiegu, okresy wymiany oleju w pojazdach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro 6 mogą być wydłużone do 150.000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi zakontraktowanymi kosztami obsługi (robocizna i części), zoptymalizowanymi harmonogramami przeglądów z mniejszą liczbą postojów serwisowych i dodatkowymi oszczędnościami paliwa.

    (s)
    Fot. Renault Trucks

    Tagi : Ciężarówki, Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone