RENAULT TRUCKS: Rozwijają gamę elektrycznych pojazdów
Renault Trucks rozwija gamę pojazdów elektrycznych, aby pomóc swoim klientom przyspieszyć przejście na alternatywne źródła energii. Dostępny jest szerszy wybór akumulatorów do pojazdów elektrycznych MHDV: Renault Trucks D i D Wide Z.E mogą teraz pomieścić akumulatory 66 kWh. Renault Trucks Master Z.E. został właśnie pokazany w wersji DMC 3,5 t podwozie z kabiną, dołączając do dostępnej już 3,1-tonowej platformy z kabiną i furgonu.

Pojazdy Renault Trucks Z.E. z napędem w 100% elektrycznym są bezgłośne i pozwalają zachować wysoką jakość powietrza w mieście. Umożliwiają dostęp do obszarów miejskich, nawet tych, na których obowiązują surowe ograniczenia w ruchu. Aby pomóc firmom transportowym przejść na w pełni elektryczne pojazdy Renault Trucks, można je konfigurować w zależności od potrzeb biznesu w zakresie od 3,1 do 26 ton DMC i zasięgu do 400 km.
Renault Trucks D i D Wide Z.E. zostały wyposażone w akumulatory 66 kWh. Akumulatory to jedne z najdroższych części w pojeździe z napędem elektrycznym. Zamiast systematycznie zwiększać maksymalny zasięg operacyjny, Renault Trucks woli oferować swoim klientom zakres, którego faktycznie potrzebują. To rozwiązanie jest dostosowane do rzeczywistych wymagań klientów, utrzymując poziom ładowności i zapewniając zachowanie konkurencyjności firmy.
Wcześniej ograniczone do 50 kWh, Renault Trucks D i D Wide Z.E. można teraz wyposażyć w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 66 kWh, które zapewniają większą elastyczność działania. Użytkownicy mogą wybierać spośród pięciu różnych konfiguracji, maksymalnie nawet sześciu akumulatorów o pojemności 66 kWh dla Renault Trucks D Z.E., co przekłada się na zasięg do 400 km.
Renault Trucks rozszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze Renault Master Z.E. Teraz można zamówić pojazd o DMC 3,5 t (poprzednio DMC 3,1 t). Pomimo dodatkowej ładowności 400 kg, Renault Trucks Master Z.E. nadal oferuje rzeczywisty zasięg pracy wynoszący 120 km. Pojazd można w pełni naładować w ciągu zaledwie sześciu godzin.
Elektryczny, dostawczy Renault Trucks Master Z.E., jest teraz dostępny również w wersji podwozia z kabiną, które może zostać dostosowane do wielu branż: zabudowy typu „wywrotka” lub kontener o dużej pojemności z windą na zwisie. Gama obejmuje teraz trzy modele (furgon, platforma z kabiną i podwozie z kabiną) dostępne w trzech różnych długościach (L1, L2, L3), dwóch wysokościach (H1, H2, dwie wersje DMC: 3,1 tony (furgon lub platforma kabina) lub 3,5 tony (wszystkie wersje).
Renault Trucks Master Z.E.
- dopuszczalna masa całkowita 3,1 t do 3,5 t
- silnik elektryczny o mocy 57 kW
- moment maksymalny: 225 Nm
- prędkość maksymalna: 100 km/h
- pojemność baterii: 33 kWh (akumulatory litowo–jonowe)
- zasięg pojazdu wg cyklu NEDC: 200 km
- zasięg w rzeczywistych warunkach: do 120 km
- ładowanie 7 kW prąd przemienny (AC)
Renault Trucks D Z.E.
- dopuszczalna masa całkowita: 16 t (podniesiona rejestracyjnie do 16,7 t).
- dostępne rozstawy osi: 4400 mm i 5300 mm
- silnik elektryczny o mocy szczytowej 185 kW (moc ciągła 130 kW)
- moment maksymalny: 425 Nm
- maksymalny moment napędowy na osi napędowej: 16 kNm
- 2-biegowa skrzynia przełożeń
- baterie: litowo–jonowe o łącznej pojemności 200 do 400 kWh
- zasięg w rzeczywistych warunkach: do 400 km
- ładowanie 20 kW prąd przemienny (AC) i 150 kW prąd stały (DC)
Renault Trucks D Wide Z.E.
- dopuszczalna masa całkowita: 26 t (podniesiona rejestracyjnie do 27 t)
- dostępny rozstaw osi: 3900 mm
- dwa silniki elektryczne o mocy szczytowej 370 kW (moc ciągła 260 kW)
- maksymalny moment obrotowy: 850 Nm
- maksymalny moment napędowy na osi napędowej: 28 kNm.
- 2-biegowa skrzynia przełożeń
- baterie: litowo–jonowe o łącznej pojemności 200 kWh do 265 kWh
- zasięg w rzeczywistych warunkach: do 180 km
- ładowanie 20 kW prąd zmienny (AC) and 150 kW prąd stały (DC)
(s)
Fot. Renault Trucks