RENAULT TRUCKS: Modele T i C już w przedsprzedaży
Renault Trucks uruchamia przedsprzedaż modeli T i C, przeznaczonych do transportu regionalnego oraz branży budowlanej. Pojazdy elektryczne o DMC do 44 ton produkowane będą w zakładzie w Bourg-en-Bresse.

Ciężarówki T i C są dostępne w przedsprzedaży u przedstawicieli Renault Trucks w Europie. Przewoźnicy mogą już teraz dokonywać rezerwacji pierwszych partii tych pojazdów. Produkcja modeli T i C rozpocznie się pod koniec roku 2023 w miejscowości Bourg-en-Bresse.
Duży wybór elektrycznych silników i akumulatorów
Aby spełnić liczne wymogi branży budowlanej i transportu regionalnego, Renault Trucks T i C E-Tech mogą zostać wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW.
W ofercie znajduje się szeroki wybór konfiguracji akumulatorów trakcyjnych – ciężarówki mogą być wyposażone w cztery do sześciu pakietów akumulatorów litowo-jonowych o pojemności od 390 do 540 kWh. Akumulatory mogą być ładowane prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW lub prądem stałym (DC) o mocy do 250 kW. Ciężarówki będą mogły przejechać do 300 km na jednym ładowaniu oraz do 500 km przy jednogodzinnym szybkim ładowaniu mocą 250 kW.
Ogniwa i moduły akumulatorowe zostaną dostarczone przez Samsung SDI i zmontowane w Gandawie, w Belgii, w zakładzie należącym do Grupy Volvo, do której należy Renault Trucks.
Trzy rodzaje przystawek odbioru mocy oraz szeroki wybór rozstawów osi
Aby można je było łatwo dostosować do każdego rodzaju zabudowy, a tym samym do każdego rodzaju zadań transportowych, modele T i C mogą być wyposażone w trzy rodzaje przystawek odbioru mocy: elektryczną, elektromechaniczną lub mechaniczną od skrzyni biegów.
Nowe modele T i C będą dysponowały dopuszczalną masą całkowitą do 44 ton i będą dostępne w wersjach jako ciągnik siodłowy 4×2 oraz 6×2, z kabiną Sleeper cab i rozstawem osi 3.900 mm. Dostępne będą również podwozia do zabudowy z układem osi 4×2, 6×2 oraz tridem 8×4, z kabinami Day cab i Sleeper cab oraz jedenaście wariantów rozstawu osi od 3.900 do 6.700 mm.
Gama usług dla optymalnej efektywności
W celu zapewnienia bezawaryjności oraz optymalnej wydajności, Renault Trucks T i C będą dostarczane z pełnym zakresem usług dodatkowych. Obejmuje to w szczególności kontrakty serwisowe Start & Drive Predict, w ramach, których monitorowany jest stan akumulatorów oraz elementów ulegających zużyciu, co pozwala uniknąć niespodziewanych przestojów i odpowiednio zaplanować działania obsługowe.
Modele T i C E-Tech są kompatybilne z usługą Optifleet, która pozwala na zarządzanie flotą poprzez planowanie tras, zdalne przypisywanie przejazdów do kierowców, a także umożliwia informowanie klientów o czasach dostaw oraz bieżące monitorowanie poziomu naładowania akumulatorów, by móc optymalizować zużycie energii.
Renault Trucks T i C E-Tech są integralną częścią kompletnego ekosystemu stworzonego w celu dekarbonizacji transportu, który obejmuje wsparcie przewoźników w ich transformacji energetycznej, poprzez takie działania jak analiza potrzeb, nadzór nad wdrożeniem rozwiązań a następnie monitorowanie bieżących działań. Analiza odbywa się z wykorzystaniem narzędzia Range Simulator, które umożliwia ekspertom Renault Trucks dokładne zweryfikowanie zużycia energii przez pojazdy, biorąc pod uwagę trasy, warunki pogodowe, ładunek czy wykorzystanie dodatkowych urządzeń.
(CYPH)
Fot. Renault Trucks
- „Igła w stogu siana” – radioaktywna kapsułka odnalezionaRadioaktywna kapsułka z cezem-137 została odnaleziona po tym, jak zaginęła podczas transportu w australijskim Outbacku na odludziu Zachodniej Australii. Stephen Dawson ze Służb Ratunkowych w Zachodniej Australii potwierdził, że “igła w stogu siana” się znalazła. […]
- VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasyVolvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
- Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowegoBateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
- IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV