RENAULT TRUCKS: Elektryczne ciężarówki dla Grupy Carlsberg
W Rheinfelden w Szwajcarii, Bruno Blin, prezes Renault Trucks, przekazał kluczyki do pojazdu Renault D Wide Z.E. Thomasowi Amstutzowi, CEO firmy Feldschlösschen, spółki należącej do Grupy Carlsberg. Pojazd jest pierwszym z historycznego zamówienia na 20 sztuk 26-tonowych Renault Trucks D Wide Z.E.

Stawiając na pojazdy z napędem elektrycznym, Grupa Carlsberg i Feldschlösschen udowadniają, że można prowadzić dystrybucję regionalną, która jest neutralna pod względem emisji szkodliwego dwutlenku węgla.
W lutym Renault Trucks wykonało ogromny krok w kierunku transformacji transportu miejskiego, ogłaszając podpisanie historycznej umowy z grupą Carlsberg na dostawę 20 pojazdów Renault D Wide Z.E. o DMC 26 t. Bruno Blin, prezes Renault Trucks, wręczył Thomasowi Amstutzowi, dyrektorowi generalnemu Feldschlösschen, kluczyki do Renault D Wide Z.E., pierwszego pojazdu z zamówienia obejmującego dwadzieścia w pełni elektrycznych pojazdów, które zostało złożone przez szwajcarski browar.
Feldschlösschen ma główną siedzibę w Rheinfelden, Feldschlösschen AG i jest wiodącym browarem w Szwajcarii będąc jednocześnie największym sprzedawcą napojów. Firma została założona w 1876 r. i zatrudnia 1200 pracowników w 21 lokalizacjach w całej Szwajcarii. Dzięki gamie ponad 40 szwajcarskich marek piwa premium i szerokiemu portfolio napojów, od wody mineralnej i napojów bezalkoholowych po wino, Feldschlösschen obsługuje 25.000 klientów z branży gastronomicznej, detalicznej i handlu napojami.
– Jestem przekonany, że mobilność elektryczna jest rozwiązaniem służącym poprawie jakości środowiska zarówno dla obecnych, jak i przyszłych pokoleń – powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks. – Cieszę się, że Renault Trucks wspiera Feldschlösschen i Carlsberg, pionierską grupę w kwestii inwestycji w technologię pojazdów z napędem elektrycznym. Transport przechodzi duże zmiany. Nasza branża zmieni się bardziej w ciągu najbliższych dziesięciu lat niż w minionym stuleciu, a dzięki tej współpracy Carlsberg i Renault Trucks wytyczają drogę przyszłości.
Thomas Amstutz, dyrektor generalny Feldschlösschen, dodaje: – Jesteśmy dumni, że nasza pionierska praca z pojazdami elektrycznymi, która rozpoczęła się kilka lat temu, w końcu się opłaciła. Jesteśmy pierwszą firmą w Szwajcarii, a nawet w Europie, która eksploatuje te przyjazne dla środowiska ciężarówki do transportu napojów. Naszą ambicją jest osiągnięcie wiodącej roli nie tylko w rozwoju piwowarstwa i napojów, ale także w ich logistyce i ochronie klimatu.
Firmy Feldschlösschen i grupa Carlsberg są mocno zaangażowane w ochronę środowiska i ograniczenie globalnego ocieplenia. Systematycznie realizują cele swojej strategii zrównoważonego rozwoju „Razem w kierunku ZERO” i dążą do osiągnięcia dystrybucji neutralnej pod względem szkodliwej emisji CO2. Aby osiągnąć te cele na etapie tzw. „ostatniej mili” w dystrybucji swoich towarów, firma będzie korzystać z elektrycznych pojazdów ciężarowych ładowanych przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej i transportu kolejowego na dużych odległościach.
Pełna gama pojazdów
Renault Trucks oferuje szeroką gamę w pełni elektrycznych pojazdów o DMC od 3,1 do 26 ton. Przewoźnicy, którzy chcą zmniejszyć emisje szkodliwych spalin, mogą nabyć elektryczną ciężarówkę gotową do natychmiastowej eksploatacji.
Pojazdy elektryczne dbają o jakość powietrza, ponieważ podczas użytkowania nie emitują CO2 ani NOx (tlenków azotu). Można nimi jeździć niezależnie od ograniczeń wprowadzonych przez gminy, w centrach miast nawet w okresach największego zanieczyszczenia powietrza. Pojazdy są ciche, mogą być użytkowane w centrach w nocy, szanując komfort snu mieszkańców i ułatwiając swobodny przepływ ruchu w ciągu dnia.
Renault Trucks jest obecnie jednym z pierwszych producentów pojazdów użytkowych, który seryjnie produkuje elektryczne samochody ciężarowe w swojej fabryce w Normandii w Blainville-sur-Orne.
Renault Trucks D Wide Z.E., specyfikacja
- Dopuszczalna masa całkowita: 26 t (podniesiona rejestracyjnie do 27 t)
- Dostępny rozstaw osi: 3900 mm
- Dwa silniki elektryczne o mocy szczytowej 370 kW (moc ciągła 260 kW)
- Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm
- Maksymalny moment napędowy na osi napędowej: 28 kNm.
- 2-biegowa skrzynia przełożeń
- Baterie: litowo – jonowe o łącznej pojemności 200 kWh do 265 kWh
- Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 180 km
(s)
Fot. Renault Trucks