Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » RENAULT TRUCKS: Elektryczne ciężarówki dla Grupy Carlsberg

    RENAULT TRUCKS: Elektryczne ciężarówki dla Grupy Carlsberg

    7 grudnia, 2020
    Aktualności, Elektromobilność, Rynek

    W Rheinfelden w Szwajcarii, Bruno Blin, prezes Renault Trucks, przekazał kluczyki do pojazdu Renault D Wide Z.E. Thomasowi Amstutzowi, CEO firmy Feldschlösschen, spółki należącej do Grupy Carlsberg. Pojazd jest pierwszym z historycznego zamówienia na 20 sztuk 26-tonowych Renault Trucks D Wide Z.E.

    RENAULT TRUCKS: Elektryczne ciężarówki dla Grupy Carlsberg, Truckslog.pl

    Stawiając na pojazdy z napędem elektrycznym, Grupa Carlsberg i Feldschlösschen udowadniają, że można prowadzić dystrybucję regionalną, która jest neutralna pod względem emisji szkodliwego dwutlenku węgla.

    W lutym Renault Trucks wykonało ogromny krok w kierunku transformacji transportu miejskiego, ogłaszając podpisanie historycznej umowy z grupą Carlsberg na dostawę 20 pojazdów Renault D Wide Z.E. o DMC 26 t. Bruno Blin, prezes Renault Trucks, wręczył Thomasowi Amstutzowi, dyrektorowi generalnemu Feldschlösschen, kluczyki do Renault D Wide Z.E., pierwszego pojazdu z zamówienia obejmującego dwadzieścia w pełni elektrycznych pojazdów, które zostało złożone przez szwajcarski browar.

    Bruno Blin (po lewej), prezes Renault Trucks i Thomas Amstutz, dyrektor generalny Feldschlösschen.

    Bruno Blin (po lewej), prezes Renault Trucks i Thomas Amstutz, dyrektor generalny Feldschlösschen.

    Feldschlösschen ma główną siedzibę w Rheinfelden, Feldschlösschen AG i jest wiodącym browarem w Szwajcarii będąc jednocześnie największym sprzedawcą napojów. Firma została założona w 1876 r. i zatrudnia 1200 pracowników w 21 lokalizacjach w całej Szwajcarii. Dzięki gamie ponad 40 szwajcarskich marek piwa premium i szerokiemu portfolio napojów, od wody mineralnej i napojów bezalkoholowych po wino, Feldschlösschen obsługuje 25.000 klientów z branży gastronomicznej, detalicznej i handlu napojami.

    – Jestem przekonany, że mobilność elektryczna jest rozwiązaniem służącym poprawie jakości środowiska zarówno dla obecnych, jak i przyszłych pokoleń – powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks. – Cieszę się, że Renault Trucks wspiera Feldschlösschen i Carlsberg, pionierską grupę w kwestii inwestycji w technologię pojazdów z napędem elektrycznym. Transport przechodzi duże zmiany. Nasza branża zmieni się bardziej w ciągu najbliższych dziesięciu lat niż w minionym stuleciu, a dzięki tej współpracy Carlsberg i Renault Trucks wytyczają drogę przyszłości.

    Thomas Amstutz, dyrektor generalny Feldschlösschen, dodaje: – Jesteśmy dumni, że nasza pionierska praca z pojazdami elektrycznymi, która rozpoczęła się kilka lat temu, w końcu się opłaciła. Jesteśmy pierwszą firmą w Szwajcarii, a nawet w Europie, która eksploatuje te przyjazne dla środowiska ciężarówki do transportu napojów. Naszą ambicją jest osiągnięcie wiodącej roli nie tylko w rozwoju piwowarstwa i napojów, ale także w ich logistyce i ochronie klimatu.

    Firmy Feldschlösschen i grupa Carlsberg są mocno zaangażowane w ochronę środowiska i ograniczenie globalnego ocieplenia. Systematycznie realizują cele swojej strategii zrównoważonego rozwoju „Razem w kierunku ZERO” i dążą do osiągnięcia dystrybucji neutralnej pod względem szkodliwej emisji CO2. Aby osiągnąć te cele na etapie tzw. „ostatniej mili” w dystrybucji swoich towarów, firma będzie korzystać z elektrycznych pojazdów ciężarowych ładowanych przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej i transportu kolejowego na dużych odległościach.

    Pełna gama pojazdów

    Renault Trucks oferuje szeroką gamę w pełni elektrycznych pojazdów o DMC od 3,1 do 26 ton. Przewoźnicy, którzy chcą zmniejszyć emisje szkodliwych spalin, mogą nabyć elektryczną ciężarówkę gotową do natychmiastowej eksploatacji.

    Pojazdy elektryczne dbają o jakość powietrza, ponieważ podczas użytkowania nie emitują CO2 ani NOx (tlenków azotu). Można nimi jeździć niezależnie od ograniczeń wprowadzonych przez gminy, w centrach miast nawet w okresach największego zanieczyszczenia powietrza. Pojazdy są ciche, mogą być użytkowane w centrach w nocy, szanując komfort snu mieszkańców i ułatwiając swobodny przepływ ruchu w ciągu dnia.

    Renault Trucks jest obecnie jednym z pierwszych producentów pojazdów użytkowych, który seryjnie produkuje elektryczne samochody ciężarowe w swojej fabryce w Normandii w Blainville-sur-Orne.

    Renault Trucks D Wide Z.E., specyfikacja

    • Dopuszczalna masa całkowita: 26 t (podniesiona rejestracyjnie do 27 t)
    • Dostępny rozstaw osi: 3900 mm
    • Dwa silniki elektryczne o mocy szczytowej 370 kW (moc ciągła 260 kW)
    • Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm
    • Maksymalny moment napędowy na osi napędowej: 28 kNm.
    • 2-biegowa skrzynia przełożeń
    • Baterie: litowo – jonowe o łącznej pojemności 200 kWh do 265 kWh
    • Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 180 km

    (s)
    Fot. Renault Trucks

    Tagi : Ciężarówki, elektryczne pojazdy, logistyka, Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone